Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

TekInvestor og Hegnar Online slås sammen til ett forum! [Aprilsnarr]

Haha, fikk meg ett sjokk da jeg åpnet tekinvestor idag :sweat_smile: gjort en god innsats her @pdx :hatching_chick::ok_hand:

2 Likes

Nok en gang så jazzer dette forumet seg selv opp, og hever seg selv over andre. Pussig oppførsel.

Tar man ikke humoren er det greit å ikke si noe.

1 Like

Tull, @Evilfreud . Jeg tar humoren, men jeg ser også hva den er på bekostning av - og i så måte så er jeg i min fulle rett til å si hva jeg vil.

Hvis du ikke ser at forumet til Hegnar hører hjemme på 90-tallet eller tidlig 2000-tallet, så vet jeg ikke hva jeg skal si. :stuck_out_tongue:

5 Likes

Jeg vet ikke hva du mener med tiårene dine, @Christian, men innhold og kvalitet er det jeg søker - og det finner jeg like ofte på HO som her.

Jeg startet forum i sin tid fordi jeg ikke fant mye nyttig på HO, så du skal ikke se bort i fra at jeg er litt preget av det :smile: Ikke noe vondt ment fra min side, selvfølgelig kan man finne masse nyttig info der også :smile:

5 Likes

Vel, jeg ser i alle fall forskjell på brukervennlighet, gode tekniske løsninger, moderering som funker og et smart design.
Kvaliteten på innleggene er også bedre, synes jeg. Selv om HO har sine gode unntak.
Men folk liker jo forskjellige ting.

Aprilspøken var nydelig!
Fikk et par assosiasjoner til en kollega av meg som ble lurt på samme måte…
I avslutningen på et hektisk jobbprosjekt frøs skjermen på et screenshotbilde med teksten.
«Syntax Error #73000 . Delete all?»
Det eneste svaralternativet var «Yes».
Husker fremdeles hylet og telefonen til IT-ansvarlig. Som, i likhet med meg, strevde med å holde seg alvorlig.

5 Likes

La meg bare si meg totalt uenig med deg der :slightly_smiling_face: Den generelle kvaliteten på HO er grunnen til at jeg har helt sluttet å gå inn på HO i det hele tatt.

Det finnes kanskje noen gullkorn, men jeg er ikke lenger villig til å bruke tid på det forumet der, hvor det virker som om de fleste mener personangrep er et viktig verktøy å bruke, i samme grad som teknisk eller fundamental analyse.

Men for all del, jeg kjenner folk som bruker både TI og HO, og som får matnyttig info ut av det. Smaken er som baken, den er delt (og TI er definitivt BEST!! :grin: :wink: ).

Fortsatt god påske @olsen

3 Likes

Hegnar er som en søppeldynge på størrelse med en norsk kommune. For hver tiende kubikk med dritt dukker det opp et gullkorn på 0,1 gram.

Cheer up.

Edit: Dro umiddelbart assosiasjoner til han med harddisken med 7k btc på som skal grave opp den dynga i England :joy:

3 Likes

Dere klarer tydeligvis ikke å plukke ut godbitene - det har jeg gjort i 13 år.

1 Like

Rammen rundt dette kalles forøvrig meningsutveksling, og er grunnlaget for alle fora som noensinne er opprettet - insidere eller ikke.

1 Like

Enig i at Ho har mangen godbiter, blir dessverre bortgjemt mellom altfor mangen tullebukker.
Også her på tekinvestor blir det etterhvert preget av stor vekst og det blir lengre og vanskigere og få med seg godbitene, fordelen her på tek er at det gjøres en meget god jobb fra @pdx med og rydde opp, og kaste ut nettrollene.
På Ho er det fri flytt av dagdrivere som mangler sosial antenne

9 Likes

Otroligt kul aprilskämt, men jag måste säga att jag är glad att saker är tillbaka till ”normalen” nu :smile::wink:

6 Likes

Jo mer jeg leser på HO, desto mer slår jeg av når det blir hausset. Noen er jo helt uten en fot i denne verden når de ser for ser utvikling av kurser fremover og er bråsikre der man egentlig bør være tilbakeholden og litt skeptisk/undrende.

Vi er også i en fase på børsen som er litt Tanz auf dem Volkan og dermed blir ikke utslagene det man ser for seg, mange ønsker ikke å stå til knes når raset kommer.

Hadde en fæl drøm, hegnarforum og dette forumet slått sammen. Heldigvis da jeg logga meg inn her i dag viste alt å være normalt.

8 Likes

Alle er vel enig i at det er mye dårlig på HO, men det diskuteres langt flere aksjer der enn på Tekinvestor.

Om det er noen aksjer du savner diskusjon om er det jo bare å opprette en tråd og starte en diskusjon. Mange kloke hoder her som sikkert har dyptgående kunnskap om flere aksjer enn de som blir diskutert for øyeblikket. Kanskje noen nye får øynene opp for noen nye muligheter også, blir jo i så fall vinn/vinn.

1 Like

Er tråder på mange av aksjene jeg følger allerede, men det er svært lite aktivitet på disse trådene sammenlignet med på HO. (F.eks Axa og GIG)

Da er et tips å være med å starte aktivitet :wink:

Jeg har startet mange tråder selv og poster i dem en periode. Målet mitt med å poste er å få inputs fra andre. Når det ikke skjer holder jeg heller infoen for meg selv.

Så er det aksje jeg har interesse for poster jeg og ser om det blir noe diskusjon. Nano er jo en slik aksje som det har bygget seg opp MYe diskusjon rundt.

6 Likes