Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Telefonselgere

Fikk telefon fra 91658710 i dag. En indisk kar sa han ringte meg fra London for å fortelle at det var noe feil med dataen min. Skulle ha meg til å gå inn i run->cmd og taste noen koder som ville gitt de remote access til maskinen min. Jeg jatta med i 16 minutter for å sløse bort tida hans. Ble riiiimelig irritert når jeg fortalte at jeg måtte legge på, men takket for hjelpen :joy: Tror han øynet et lite håp om å hustle meg når jeg bare: “Å? Er det derfor internettet min er så treig. Klart jeg trykker Windowsknappen+R og skriver alt du ber meg om” :grin:

6 Likes

Jeg ble oppringt en gang, da skulle jeg trykke på Windowsknappen bla bla bla
Jeg «fant» ikke den og var helt med og ville gjøre som han sa😊.
Han forstod etterhvert at problemet jeg skulle ha med min PC ikke var overførbart til Mac😂

2 Likes

Virker som det er India svindel dere utsettes for. De spoofer numrene de ringer ifra, så du klarer aldri å stoppe dem.

Du har egentlig to valg. 1. la være å ta den. 2 ta den og spørre hvordan været er i India. De påstår jo at de er fra england eller usa.

Forsett gjerne med å spør hvorfor indere er skitne folk som driter på gaten. Da blir de sure, så slutter de å ringe etterhvert.

Dette er ikke indiere. Madammen er indisk og de har en meget karakteristisk aksent.

Midt/Østeuropa?

Det kan det heller være.

Virker som flere her har MIcrosoft på tråden. Det er indere. evt spør hvordan været er i pakistan. Da klikker dem. :smiley:

1 Like

Jeg spurte om “Mike Waters” var et vanlig indisk navn, og da klikka han og spurte om jeg gjorde narr av han. At jeg fikk han tilbake på tråden og klarte å holde samtalen gående i 10 minutter til var bare en bonus etter det :smiley:

1 Like

8 forskjellige land har ringt idag. Italia blant de. Forex er gjennomgangsmelodien. Hvis man er pratesyk så er det underholdning å prate skitt men jeg har ikke tid og syns den evige ringinga er irriterende

bilde

Her er dagens liste

2 Likes

Også registrert på investing.com men det er en god stund siden. Har også blitt fullstendig telefonterrorisert forrige og denne uken. Numrene blokkeres fortløpende. Fikk en fra Sveits i dag, den var ny.

Hvem har den beste samlingen da? Til nå har jeg Norge, Storbritannia, Kypros, Luxemburg, Sveits og Italia

Jeg syns personlig det er ræva opplegg av operatørene her i landet og ikke ha mulighet for å sperre ALLE innkommende samtaler som ikke er +47. Den muligheten har de visstnok ikke i ice iallfall

1 Like

Samme her + norske nummer.

Det har ingenting å si, man bruker IP for å route samtalen til Norge så spoofer man bare et Norsk nummer.

Det er en feil eller “design” feature i telenttet som stammer fra 80 tallet. Det er derfor det er så vanskelig å sperre. Telenor sperrer dog ekstremt med oppkall pr dag. Men det monner lite.

OK men da er eneste mulighet å skifte nummer og ikke skrive ned nummer på forex eller Investing.com . Litt kjedelig å skifte nummer som man har hatt i 20 år

Det gir seg etterhvert.

1 Like

Pust tungt og spør hva de har på seg.

Bonus om det er en fyr som ringer.

1 Like

Om du kjører opptak å legger det ut her etterpå. Så er jeg sikker på et @pdx gir det custom tittel :stuck_out_tongue:

4 Likes

Selv bruker jeg Calls Blacklist fra Google play. Der kan du blokkere for et land eller område.

1 Like