Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Terra (LUNA) 🌕 [DeFi]

Her skjer det mye interessant for tiden.
En kjapp intro av de nylige sluppet appene på toppen av Terra Protocol; Mirror protocol og Anchor Protocol.

Mirror Protocol er permissionless, du trenger bare å koble til Wallet også er du i gang. Her kan devs syntetisere aksjer, altså «speile» (Mirror) aksjekursen på protokollen slik at du kan holde aksjer gjennom deres stablecoin. I utgangspunktet kan man syntetisere alle type assets på denne protokollen. Den er også fractional, slik at du kan holde små deler av aksjer (tenk 3rd world befolkning som vil exposes mot US stocks fks.) i tillegg åpner dette for 24/7 trading :slight_smile:

Anchor Protocol er basically en bank app hvor man kan låne ut, eller låne penger. Det finnes også litt mer avanserte features men disse har jeg ikke satt meg så godt inn i. Kan nevnes at Anchor Protocol har sparekonto med 20% FIXED rente.

Luna, altså Terra sin main token er det som stabiliserer stablecoinsene til Terra. Demand etter disse stablecoinsa, hvilket vil komme fra appene, er det som vil gjøre det attraktivt å holde Luna i teorien. Det går også an å stake Luna.

Legger med et par linker som introduksjon:

Linker:

Økosystem
Docs
UST info
Bridge (mellom Ethereum og Binance Smart Chain)
Mirror
Anchor
Chai
PayWithTerra
TerraSwap
Terraform Capital
Kash
Spar

2 Likes

Ignorer FOMO tittelen, en veldig god og informativ video om protokollene som kommer til Terra:

1 Like

Siden Anchor protocol tilbyr 20% fixed interest på UST stablecoin er det nok noen som sitter igjen med diverse spørsmål. For eksempel:
Hvordan kan protokollen garantere en så høy rente?
Hvordan stabiliserer den renten?

Men jeg hadde hvert fall selv også et mer generelt spørsmål:
Kommer verdien av dollar til å falle så mye fremover at det, på tross av høy yield på sparekontoen, blir til ingen nytte å spare penger?

Jeg syns at Do Kwon svarte veldig bra på alle spm. nevnt ovenfor i dette segmentet av videoen som her linket:

https://mydefi.medium.com/terra-for-dummies-or-all-the-ways-you-can-go-full-defi-using-the-terra-ecosystem-today-4c0771a83ae

Ikke så mye mer å si. UST stablecoin blir mer og mer populær, og kom ut enda sterkere av Mai krasjet i krypto.

Denne tok helt av, og er sannsynligvis fortsatt ikke ferdig. System update om ca 21 dager vil føre til launch av ekstremt mange apper og enable cross-chain features.

Denne skal videre opp mot system updaten og sannsynligvis en stund etterpå så lenge overall sentiment i crypto markedet holder seg.

Håper noen tok en bag her, men jeg mener at det fortsatt ikke er for sent.

Ikke nevn terra. Sjekket historikken og jeg solgte på 4,8den 22.juni.

Uff, håper ikke du hadde like høy entry som meg…

Kan jo åpenbart ikke love noe men mener det fortsatt er muligheter for å tjene noen kr her ila. August

Solgte ikke med tap. Kjøpte på 4,7 tror jeg. Men veldig trist fordi jeg hadde troen på terra og trist å se på kursen nå. Burde ha holdt…

Det var enda godt! Missed gains er jo tross alt bedre enn lost capital.

Var oppe å luktet på $33 i dag

Tror jeg må stoppe å sjekke Terra og crypto generelt. Er til å bli helt syk av hvor mye gains jeg har mistet. Faen!

1 Like

bilde

Helt sykt at det fortsatt bare er meg i denne tråden. BTC ned i dag, Luna opp 30-40%

3 Likes

Grattis, kom aldri så langt til å investere i Luna stod på lista mi :man_shrugging:
Ser bra ut, fortsatt litt å gå på :rocket: kanskje?

1 Like

Definitivt mer å gå på, med utgangspunkt i et perspektiv om å holde resten av syklusen (med mindre vi er i en «supercyclus» da). Det mener jeg pga. tokenomics strukturen og burn mekanismen → $1 UST minted = $1 verdt av Luna burnt.

Når Columbus 5 upgraden av mainnet kommer i slutten av September (skulle egt. komme i går, men utsatt 3 uker) kommer en hel Haug av dApps etter. Vi snakker mest sannsynligvis et dusin dApps rett etter release og 60+ til i månedene etter.

Dette tilsvarer demand etter UST, som igjen betyr :fire: luna.

Edit: men om det er en god entry her nå, mens vi akkurat har gått gjennom ny price discovery er jeg veldig usikker på. Det blir en coinflip fra min side.

Edit 2: Kan heller ikke glemme at med Columbus-5 kommer UST på andre chains.

1 Like
1 Like