Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tesla (TSLA) 🏎

Det er nok riktig, og Leaf er ikke noe å ha på. Kia E-Niro er fin, dog ikke like “cutting edge” på teknofronten. Jeg ser nokså pertentlig og klarer ikke å betale for noe som ikke lever opp til standard - og de fleste biler holder en god standard i dag, uavhengig av pris.

Kia er kjedelig…og når de ikke gidder å levere…er langt fremme i køen, men usikker på om jeg gidder!
Tesla har jeg derimot lyst på, men har ikke lyst til å betale 450-500.000…

Muligens litt opptur igjen? :crossed_fingers:

1 Like

With a number of very exciting developments coming in the weeks and months ahead, Tesla will host investors on the morning of April 19th at our headquarters in Palo Alto to provide a deep dive into our self-driving technology and road map.

Kan bli interessant fremover! Hvis de gjør syvmilssteg i retning FSD kan kursen komme til å gå en del.

2 Likes

Short tesla?

Hjelp til å shorte $TSLA :slight_smile: walk on the wild side

Analysene har voldsomme sprik. Spent selv på hvor mange de fikk pushet ut. Tror de overrasker positivt etter de sprellene med prisendringer.

Batteri dilemmaet til bilprodusentene er helt utrolig. Det er jo en av de virkelig store fordelene Tesla har. Når de går i gang Gigafactory 3 i Shanghai har jo de vel bare økt “ledelsen” sin på dette området.

https://www.highnorthnews.com/nb/planlegger-storstilt-batteriproduksjon-og-vindmollepark-i-nordland
Så da er spørsmålet, vil vi faktisk kanskje klare å være frempå her og bli ledende på produksjon av batterier? :smile:

Beklager om det blir litt utenfor temaet/Tesla, men vi har vel diskutert litt generelt om elbiler i denne tråden siden vi ikke har andre gode tråder.

3 Likes

Nope. Det der er jo ikke annet en et par tullete drømmere som tror mo i Rana er noe annet enn en samling rundkjøringer på E6.
Sitter vel på nada kapital og drømmer om å få bygd en batterifabrikk til 20mrd :joy:

Dette ser jeg frem til!

2 Likes

In the first quarter, we produced approximately 77,100 total vehicles, consisting of 62,950 Model 3 and 14,150 Model S and X.

Because of the lower than expected delivery volumes and several pricing adjustments, we expect Q1 net income to be negatively impacted. Even so, we ended the quarter with sufficient cash on hand.

Despite pull forward of demand from Q1 2019 into Q4 2018 due to the step down in the federal tax credit, US orders for Model 3 vehicles significantly outpaced what we were able to deliver in Q1. We reaffirm our prior guidance of 360,000 to 400,000 vehicle deliveries in 2019.

Fra the failing new york times: " Tesla Deliveries Fall, in Potential Sign of Weaker U.S. Demand"

Det står i klartekst: " US orders for Model 3 vehicles significantly outpaced what we were able to deliver in Q1. "

2 Likes

#fakenews

Mer enn 10% ned i åpningen, ja. Men fikk kapret noen «billige» aksjer. :grin:

Virker som om denne saken løser seg.

3 Likes

Ikke helt Tesla-relatert, men moro lell.

Pill råtten bransje som burde rives opp med rota.

2 Likes

Jeg regner med dette problemet blir slått opp i alle medier som en stor krise, selskapet går konk osv osv, nei vent litt, dette var ikke Tesla :joy:

7 Likes

Du vet, har man 1 el bil og 100 andre modeller som kjører på annet drivstoff er det ikke så farlig at El bilen svikter…

Har man kun el biler som kjører på samme teknologi er det verre. Skal dog sies at Audi har solgt EKSTREMT mye E-tron ( tror de solgte mer Etrons i januar- februar enn de solgte audibiler i hele 2018 ( i norge).

Og det er ganske vilt når de koster typisk 0,85 mill pr. stk.

Folk i dette landet har mistet litt bakkekontakten.

3 Likes