Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Tesla (TSLA) 🏎

Ikke jeg som bestemmer det, men jeg synes aksjene er dyre og kjÞper ikke pÄ disse nivÄer.
Men nÄr de sine egne mÄl er nok ikke dagens pris spesielt hÞy.

NĂ„ er vel jeg det som kan kalles “Tesla fanboy” da jeg digger bilene :stuck_out_tongue:

3 Likes

har Tesla nevnt noe nĂŠrmere om nĂ„r “Batteridagen” skal faktisk skje
?

Wut?

Jeg veit det er noen som mener verden/universet bare er ca. 4 millioner Är gammelt
 men at mennesket bare er litt over to tusen Är nÄ, den var ny.

Hvor i all verden gikk du pÄ skole? :rofl:

2 Likes


sorry,mitt lille hjernevaskede hode mente da den “moderne” tid,da vi begyndte med kalender og klokke og alt det der pga av en fyr som spikkret seg opp pĂ„ et kors
,-men som jeg tviler sterkt pĂ„ klarte Ă„ gĂ„ pĂ„ vann :laughing:

2 Likes

"Fake news"skolen til Trump ?

PÄ lik linje som at Tesla snart gÄr konkurs, hvis ikke i Är sÄ neste Är?
Og bilene er sĂžppel? Bare idioter som kjĂžper de? Igjen og igjen?
Hvilke andre bilkjÞpere kjÞper aksjer i bilmerket «sitt»? (Jeg har ikke kjÞpt)
Hvor mange Opel eller BMW kjĂžper aksjer i sine merker?

1 Like

Tesla har sikkert fine biler, men langt igjen selvsagt til Ă„ rettferdiggjĂžre dagens verdsetting. Selv Musk har jo konstatert dette, pĂ„ langt lavere kurs ogsĂ„ vel og merke. Det finnes mange andre fine biler ogsÄ  og nĂ„r det gjelder teknologi og utvikling kan dette snu svĂŠrt raskt. Mange eksempler pĂ„ det opp igjennom.

Det er i hvert fall ikke sÄ langsiktig gjennomtenkt Ä late som en tjener mer enn en faktisk gjÞr


https://www.streetinsider.com/dr/news.php?id=17142791&gfv=1

1 Like

akkurat nĂ„,sĂ„ lurer jeg bare pĂ„ hvordan et selskap kan vise til sĂ„ sterk bunnlinje
og alikevel kan spandere pĂ„ milliarder i utbygginger i bĂ„de kina og europa
(noen “pĂ„ nettet” nevner subsidier,-sĂ„ da kan jeg forstĂ„ at Musk kommer til Ă„ utnytte dette sĂ„ lenge han kan).

og jo,nĂ„r det kommer til teknologi,sĂ„ skjer denne fremdriften sĂ„pass fort at denne “SCI-FI”-tenologien vil de andre bilselskapene implementere i sin software om ikke sĂ„nn altfor lenge.

1 Like

Om du bygger en fabrikk kommer ikke kostnaden over resultatet. De balansefÞres og avskrivningen starter nÄr fabrikken er tatt i drift.

3 Likes

Da braker det lþs for alvor hvert þyeblikk. Kan bli en interessant dag for Tesla, Microsoft og indeksene over all


Tesla er bare opp litt over 3%


image

:flushed:


hmm :thinking:

2 Likes

SĂ„ veldig overraskende og positive kan vel ikke disse tallene vĂŠre da aksjen tenderer mot rĂždt


Det er jo tallmagi, sÄ proffene ser igjen om tallene

1 Like
1 Like

Store bevegelser i dag
 ned 4.3% nÄ

Solid i rÞdt nÄ ja. Samtidig som at markedet generelt er ned i statene nÄ, perfect!

GÄr vi nÄ fra tidene shortsqueeze, med robinhoods som katalysator, til tidenes longsqueeze, hvor belÄning gÄr bust?

2 Likes

Husk at robin gutta i stor grad kjĂžper put/calls og cfd er

1 Like