Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tesla (TSLA) 🏎

:rocket: i dag og …

2283,48, overraskende. Trodde taket ville bli 2200 denne gangen, men tok grundig feil der. Kanskje greit jeg ikke gjorde siste del av oppsettet hos Pareto for å få satt en Tesla short forrige uke :stuck_out_tongue:

Ingen tech gjør tesla verdt mer enn 200$ maks per aksje.

1 Like

Du tar feil.

Nei? Fortell meg hvilken tech som har value

Aksjen er nå verdt $2200, altså 2000 mer enn du sier den er verdt.:wink:

Hva har det med tech?

Oi, hva skjedde med den dippen her tidligere?

Bra jeg prøvde demoen først :man_facepalming:

2 Likes

Splitten kommer på tirsdag, så noen vil nok holde den over 2000? Mange skal ut av posisjoner innen, er selv blevet varslet om at komme mig ut av shorten. Har et giret produkt fra Plus500 .
Har været mye short i Tesla fra den stod i 100…ikke noe sjakktrekk. :sleepy:

Splitten kommer etter børsslutt fredag 28.08.2020 ifølge forbes

1 Like

De må snart splitte 1:10 for å få prisen ned. :slight_smile:

Det er ingenting som forsvarer prisen. Men vi lever i en tid hvor pris og sånt ikke er så viktig :wink:

2 Likes

Ser jo ikke helt bra ut, prøvde å regne hjem veksten og prisen du betaler for investert kapital i Tesla.

Og avkastningen er nede i 0,4% på investert kapital. (implisitt er det da umulig å tjene inn igjen tesla aksjen du kjøper i dag selv om du holder inn i evigheten pga inflasjon)

I perspektiv, FAANG aksjene har ca 5ganger bedre avkastning eller bedre. (så slash tesla prisen til 1/5del (400$) så er du i normalt bobleterritoriumet til Apple Netflix Amazon osv

1 Like

Prises vel inn inntjening av en annen planet. Menmen. Børsen er jo morro sånn. Bare viktig å huske at MYE selskaper har en prising som ikke har støtte i noe selsapet gjør. Det skummle er når folk tror at Tesla sin prising er fornuftig.

1 Like

bUt iT’s nOt jUsT a cAr cOmpaNy, iTs a tEcH cOmPaNy :crazy_face: :crazy_face:

1 Like

image

1 Like

Trengte ikke å gå langt for å få hjelp eller varsle i det minste…

Zerohedge ønsker å gjøre det ulovlig å se på telefonen mens man kjører i USA?

1 Like