Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Tesla (TSLA) 🏎

Jeg er ikke helt sikker pĂ„ hvilke type data de samler inn. Regner med at de ikke samler inne helt samme data som Tesla, vet de har mer fokus pĂ„ HD Kart. Men det betyr ikke at de er “dĂ„rligere” lengre bak. Da de kan ha bygget sinen modeller og metodikk pĂ„ en annen mĂ„te enn Tesla. F.eks sĂ„ er de ogsĂ„ “kamera” sentriske, men de regner med og utvikler for Ă„ bruke LIDAR i starten. For Ă„ ha en god nok lĂžsning. Poenget mitt er uansett, konkurrentene gjĂžr mye som ikke kommer frem.

2 Likes

Endelig refresh tid for X/S?

Dyr Krangel :sweat_smile:

“Den rettslige krangelen med Tesla ble likevel dyr for Tesla-eieren. Advokatkostnadene kom pĂ„ over 140.000 kroner. Fordi tvistesummen (verdien av gratis lading) ble beregnet til 65.000 kroner, kunne han ikke kreve Ă„ fĂ„ dekket mer enn 13.000 kroner i sakskostnader. Årsaken er at tvisteloven setter en grensen for hva man kan fĂ„ dekket av sakskostnader, til 20 prosent av tvistesummen
”

2 Likes

Skammelig av Tesla!

Men ogsÄ et litt underlig valg av mannen Ä bruke sÄ mye pÄ advokat, hvordan er det mulig i en slik sak? Her burde strengt tatt advokatfirmaet ha satt en stopper. MÄ vÊre sta, og han hadde jo rett.

2 Likes

Det er jo slike eiere som sikrer forbrukerrettighetene. Hadde han ikke tatt kampen sÄ ville ikke Tesla blitt stilt til ansvar for dette. Dette etablerer ogsÄ rettspraksis, som andre kan stÞtte seg pÄ.

PS. Jeg tviler pÄ at jeg ville gjort det.

2 Likes

«Konkurransen er pÄ vei»

Fascinerende feil. Skulle tro VW hadde full kontroll pÄ hvordan de skrudde sammen AC. Kan vel ikke vÊre sÄ forskjellig fra de i golfen?

1 Like

Batteri under x%, skru av aircondtioning. Softwareproblem mao.

Kan inte göra annat Àn Àlska Tesla efter den magiska avslutningen ikvÀll

1 Like

Sick

Da kan vi vel gratulere mange eiere av indeksfond som nye aksjonĂŠrer i Tesla med aksjer priset til 1200 ganger P/E?

2 Likes
1 Like

Tror den PE saken i Tesla har vissat sig som meningslös. Grattis till alla som suttit lÄng istÀllet

SpÞrsmÄlet er om den kan holde seg sÄ hÞyt nÄ som alle indeksfond har kjÞpt seg inn, eller om det nÄ kommer et nytt shorte-raid.

1 Like

Du tror det ja? Jeg er helt enig, gratulerer til alle som er og har vĂŠrt long - men det er jo ikke positivt at all fornuft innen verdsettelse ikke har mening lengre.

Goldman Sachs, som har et par Är pÄ baken, er ikke enig med deg. De har kursmÄl 780 dollar. De har nok regnet litt mer pÄ utsiktene enn det du har.

" Consider this the “take the money and run” stock to beat all others."

Jepp, dette er sÄ bra det blir for Tesla aksjen.

Antakeligvis, time will tell.

NÄr de Þker kursmÄlet kan en anta de skal selge unna endel
 MÄ ikke finne pÄ Ä tro at disse firmaene jobber for at du og jeg skal tjene penger pÄ deres (gratis) analyser og kursmÄl!? :laughing:

1 Like

Gullkorn fra kommentarfeltet :sweat_smile:

image