Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tesla (TSLA) 🏎

Klarte ikke dy meg, måtte sette en short på den spiken

1 Like

Setter direkte i aksjen eller via en ETN?

Bear produkt/ETN med 3x giring :stuck_out_tongue:

Mulig du var litt tidlig ute. Tesla bare stiger…

Men snart skal jeg kjøpe. På 9-10 øre pr.ETN

Short på 10 TSLA satt

Morgan Stanley kom med nytt kursmål i dag. 810 dollar base case. 1232 bull-case.

1 Like

Shorting, skjønner ikke at dere våger i dagens klima…

Jeg skjønner ikke at folk er hverken long eller short i denne. Det virker jo som den er helt frikoblet fra virkeligheten.

1 Like

Enig, lett å være etterpåklok når man ser på utviklingen til en del kurser.

Litt fomo tenker jeg…

Tips til hvordan shorte TESLA?

Gearede Bear produkter til Nordnet er helt håpløst hvis man tenker shorte lengre enn 1 døgn, ikke følger de åpningstidene til USA heller. Disse produktene anser jeg som uaktuelle.

Mini feature er nevnt , disse har jeg lite erfaring med, men virker som omsetning er veldig lavt.

Andre muligheter?

Når du sier den er helt frikoblet fra virkeligheten, så er det sannsynligvis fordi du ikke har satt deg inn i hva selskapet driver med. Sier Autobidder deg noe, f.eks.? Til sammenligning er både Kahoot og NEL mye dyrere ift neste års inntjening.

Tesla er den aksjen som shortere har tapt mest på gjennom tidene. LOL. Helt fortjent.

1 Like

Men Tesla går konk. Det har jeg lest på internettet ved hjelp av min EDB maskin. Da må det være sant.
Når en shorter en aksje og selskapet går konk, blir en da milliardær?

1 Like
  1. Dollar!

https://finance.yahoo.com/quote/TSLA/?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLm5vLw&guce_referrer_sig=AQAAAN2jQRvns7XOQVY8n_OUU89N9gAaxa3CIaNZ0Rx6DacfIUTGU1ifowLTVb98nz8VeR2dga0zsD8HjyZiey9iliBVrZb-TGNv94_WAI-_o4O7WV1SQ4L8CFW2TG58TsdDLIR4G2YQjiGYzRqgSnnU-MvQuFeDiybtoAmgkJ8lRcm8

1 Like

Jo større bobla pumpes, jo mer blir det for oss shortere å tjene på sprekken :slightly_smiling_face:

Noen her inne har vel vært «short» like lenge som Sissener…

Jeg har hvertfall ikke likviditet nok til å overleve et slik maraton🙈

Nei har røykt ut alt for mange ganger, men tror der kommer en stor korreksjon snart. :grinning:

Tenker mange er klar for inngang om det kommer en kraftig korreksjon.

Det er bare å hoppe av på hver hundrede dollar og prøve igjen på neste. Traff ikke på 400, 500 eller 600.

Men nå er den jaggu på 800, så gir meg ikke. Blir det SL igjen , så nytt forsøk på 900 :face_with_monocle::see_no_evil:

2 Likes