Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tesla (TSLA) 🏎

Dette blir vel positivt for aksjen i morra, da prisen vil gå på forventingen om at Tesla har solgt all bitcoinen for $50k +

Noe som forsåvidt burde vært børsmeldt, og ikke offentliggjort gjennom tweet.

Ja blir sikkert ny ATH.

bilde

5 Likes

Michael Burry laster opp med puts i Tesla, 40% av porteføljen🚨

3 Likes

:sunglasses:

1 Like

Enda en som hater pengene sine?

Vel… Sånn det ser ut nå så har han 3x den summen i profitt. Short satt 31 mars

Tesla er jo helt ekstremt.
De hadde vel ikke tjent 1 krone hadde det ikke vært for at de selger Co2 kvotene sine. (Noe jeg mener er rart at andre kan kjøpe men det er jo USA)

Jeg tror at tesla må falle til slutt, eller at en eller annen rar ting skjer (Som alltid)
Hvordan blir inflasjoene når råvarene blir dyrer og folk kommer til og beholde bilene sine lenger… Jeg tror bilselskaper kan bli tapere og andre konsumentvarer som er dyre alerede. (apple produkter, men de tjener så mye penger og folk bryr seg ikke om 50-150 dollar ekstra det er jo bare 50/100kr per mnd i 1 år…)

1 Like

Nå lever de på co2 kvoter og salg av bitcoin, hva som blir neste stunt er umulig å si men musk klarer vel å finne på noe lurt…

Tesla kunne tjent masse penger hvis de ville. De investerer i nye fabrikker og ladenettverk i stedet for å betale skatt. Akkurat som vi aksjonærer ønsker at de skal gjøre.

Åhh… De prioritere vekst… :slight_smile:

Ja stunt kommer det er sikkert. Det er derfor short er high risk…

Ref. tidligere diskusjoner her. En ok oppsummering som kaller ut Musk sine løgner og forledende hype rundt autonom selvkjøring.

1 Like

Artikkel i DN om det samme:

1 Like

Versjon 9, som er en helt ny versjon, skal lanseres straks. Kanskje lurt å vente med å dømme Tesla til man ser resultatet.

Da var en rimelig strøken Tesla Model 3 SR+ solgt til prisforlangende.
Kjøpt for 402.000, solgt for 329.000, 22 måneder gammel og kjørt nær 33000 km.
Det tok mindre enn 20 timer fra annonsen ble lagt ut til kontrakt var underskrevet.

Blir spennende å se om jeg blir like fornøyd med ID4 da….

6 Likes

Keep us updated! Vurderer GTX selv. Har 19-mod M3LR i dag.

1 Like
4 Likes

(Det er 0-100 på en flat strekning er det som definerer fremtiden til bilbransjen)