Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Tesla (TSLA) 🏎

litt om utviklingen i Kina.

“Tesla has to prove it can make and ship the Model 3 at scale in the US before building in China, analysts say”

Fra q1 conf call:

Elon, please never change. :joy:

2 Likes

ja jþss,-her er vi profittable ila Q3/Q4
 :man_facepalming:

Katastrofe!!

Det er vel ikke vanlig Ä svare pÄ spÞrsmÄl som det siste? Conversion rate altsÄ? :stuck_out_tongue:

1 Like

Det er jo ikke noe nytt at aksjen faller etter Q-tall. Det har den gjort hver eneste bidige gang. Angrer pÄ at jeg ikke satt en short pÄ onsdag. :stuck_out_tongue:

1 Like

Oh and uh short burn of the century comin soon. Flamethrowers should arrive just in time.

— Elon Musk (@elonmusk) May 4, 2018

Friskt. :thinking:

2 Likes

Denne har jeg ikke sett fĂžr, Elon og co. forteller om hvordan Tesla startet, masse bra historier :+1::smile:

1 Like

Dette kan vel gi god fart i aksjen. Ikke nÊdvendigvis tiden Ä vÊre short her om dette skulle slÄ til. Veldig spennende.

Ellers ser jeg de skriver at den billigste Model X koster USD 79 500 i USA koster i Norge for Þyeblikket NOK 674 920 . Det tilsvarer ca. dollarkurs verdi +5%. Hvis vi overfÞrer dette til Model 3 som er priset til USD 35k og tar Ä konverterer til NOK og legger pÄ 5% sÄ havner en akkurat under NOK 300k. Absolutt overkommelig hvis start utgaven havner der tenker jeg. SÄ blir det rom for litt oppgraderinger ogsÄ for den som ikke bare vil ha pengene sine i aksjer :smile:

3 Likes

“mmm
kan ikke vente til jeg mottar min 600K NOK Tesla for Ă„ parkere den til lading
Lykke :sparkling_heart:”

:red_car::recycle::hourglass_flowing_sand::clock10::clock4::sleeping::grimacing::thinking:

1 Like

ForsÞkt meg pÄ Ä beregne norske Model 3-priser her: http://bit.ly/2uiIwHB

3 Likes

panikken brer seg,-mennesket er overvurdert allikevel?

Jeg lurer pÄ hvor E24 har funnet denne story-en. Jeg kan ikke finne noe tilsvarende hverken pÄ teslarati.com eller electrek.co og de pleier vÊre rimelig oppdatert pÄ Tesla. Veldig click-baity og passer ikke med at det produseres 500 Model 3 pr dag (i fÞlge en lekket internepost).

EDIT: Mener Ä huske det skulle komme noen roboter til en ny produksjonslinje i mai, sÄ det kan vÊre dette som tolkes som krisehjelp. Men dette har vÊrt planlagt i alle fall siden mars.

1 Like

Fant kilden: https://www.reuters.com/article/us-tesla-gigafactory-production-exclusiv/exclusive-tesla-flies-in-new-battery-production-line-for-gigafactory-idUSKCN1IQ2RN

Reuters har ikke alltid hatt de beste kildene hos Tesla sÄvidt jeg husker (lurer pÄ om det var de som hevdet at Model Y skulle starte produksjonen i november 2019, men dette ble tilbakevist av Musk).

3 Likes

uffda,gÄr ikke helt pÄ skinner dette


2 Likes

Det er ikke akkurat nyheter. Det ble allerede annonsert da oppramping ble forsinket allerede tidligere i Ă„r. I utgangen av mars om jeg ikke husker feil.

2 Likes

Er du short plex?

Lett Ä bli det nÄr Tesla er blitt en clickbait generator for MSM.

Jeg tror ikke det er lurt Ä vÊre short, det er liten grunn til Ä tro at Tesla ikke er kapable til Ä fÄ dette on track.

Dont read the blogs! :stuck_out_tongue:

1 Like

jes,jeg er short,-men bare med en liten lykkepost hĂžyt oppe i en fanatisk aksjeverdsettelse.

:wink:

1 Like

Why recall, when you can OTA?

Grisefrekt Ä ha sÄ kontroll over plattformen sin.

5 Likes