Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tesla (TSLA) 🏎

Virker som Tesla har bedre kontroll på oppdateringer til bilene sine enn de fleste android-produsenter har på mobilene sine. :stuck_out_tongue:

1 Like

Hei

Er ny her men også Telsa investor. Er litt bekymret over utviklingen i selskapet i det siste selv om jeg har stor tro på Musk i det lange bildet, er fortsatt i plus med investeringen men lurer på om jeg burde holde aksjen eller selge nå?

Vanskelig å svare på! Det er aldri feil å ta gevinst men på lang sikt har jeg troa på Musky.

Urelatert, men denne tweeten var bra:

2 Likes

Vanskelig å vurdere spesielt på selskaper hvor så mye fremtidsutsikter er innbakt i kursen. Potensialet er enormt, men samtidig er allerede selskapsverdien ekstremt høy. Ettersom de kommer til å være mye mer enn en bilprodusent så er det nok likevel muligheter for enda stor vekst.

Grunnen til lite svar her er nok sikkert også at det rett og slett er fryktelig vanskelig å vurdere samtidig som det er en ganske risikabel aksje.

3 Likes

LIKE!

1 Like

Tesla opp 9,72% i går.

Denne peker også riktig vei, grei skuring.

3 Likes
1 Like

Noen som har noen tanker om kursen når vi runder enden av kvartalet? Kommer de (igjen) til å skuffe markedet og sende kursen ned flerfoldige prosent eller vil se et prispress med evt. etterfølgende mulig short squeeze?

Jeg håper det siste, men frykter det første og vurderer å posisjonere meg deretter. Dvs. beholde kjerne-posisjonen og ha cash klart dersom kursen vender sydover.

Kjør diskusjon!

profitabel?

3 Likes

uffda…

2 Likes

Shortburn coming right up! :wink:

1 Like

stor i ord,liten på jord er det også noe som heter…

1 Like

Jævla wallstrert og det kalde vannet:)

Syns argumentene er temmelig tynne, vi får se til høsten om de tjener penger.

1 Like

Det var vel noen som ikke var fornøyd med å bli ertet på twitter…

1 Like

litt av en arbeidshverdag,-investorer må nå åpne opp øynene for HMS`n??

1 Like

Tja. Reuters har ikke akkurat rapportert troverdig om Tesla tidligere. Jeg forstår ikke helt at de skal ha tatt veldig mye folk fra produksjonen av Model S og Model X. De har jo produsert like mange eller flere dette kvartalet.

2 Likes

Er ikke bare NANO som møter guiding i siste liten, ser jeg

De har vel fått opp effektiviteten på x og s da. Veldig negativt! :joy:

juks og desperasjon…

Hehe, stilstudie i koordinert baissing denne media greia rundt tesla.