Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Tesla (TSLA) 🏎

Kan anbefale Troy Teslikes patreon. Han leverer nÄ daglige kommentarer. Dagens inneholder dette brutale avsnittet:

I disagree with Dan Ives’ comments about Tesla’s so-called “$1 trillion opportunity” once the Trump administration removes regulatory hurdles for Full Self-Driving (FSD). This is incorrect because there are no regulatory barriers preventing FSD from operating in the U.S. Tesla’s problem is much simpler: FSD doesn’t work without a driver.

đŸ€ŒđŸ€ŒđŸ€Œ

2 Likes

https://e24.no/boers-og-finans/i/wgJVjo/hedgefondstjerne-ole-andreas-halvorsen-kastet-kortene-i-tesla

2 Likes

For et geni!

1 Like

10-11 februar kom den til et temmelig nedsolgt sted pÄ momentum, sÄ de flinke kunne gjÞre gode kjÞp der.

Litt mindre entydig i dag,

Store grĂžnne kanalen er “mean” hvor 200 dagers snitt typisk vil ligge, mens den rĂžde er den kortsiktige nedtrenden den mĂ„ bryte opp fra (helst over 50 SMA) for Ă„ gjenvinne en mer bullish footing.

2 Likes

Stoch RSI holder pÄ Ä krysse opp pÄ weekly. Det kan godt trigge det samme pÄ 2 ukers.

Stor confluence mellom pris, RSI og stoch RSI pÄ bÄde weekly og 2 ukers.

Jeg er bull Tesla nÄ. Pris 360 i dag.

Tesla har vĂŠrt den dĂ„rligste mag7-aksjen i Ă„r, ned 12 %, og fortsetter ned i dag. Hvor mye som skyldes frykt for omdĂžmmetap kan man lure pĂ„. Et venn-diagram for ytre-hĂžyre-velgere og potensielle elbil-kjĂžpere er kanskje stĂžrre i resten av verden enn i Europa, men “Don’t buy a swasticar”-aksjonister mĂžnstrer foran diverse showrooms ogsĂ„ i USA. Model 3 selges med kampanjepris i Kina for Ă„ hamle opp med BYD etc. De to stĂžrste markedene for Tesla.

I Kina kan man fÞlge forsikringstegninger uke for uke, og tallene svinger selsagt mye fra uke til uke, men den helt store veksten er det vanskelig Ä fÄ Þye pÄ.

8 Likes

Antall solgte bilforsikringer eller biler har lite Ä si for kursen til Tesla. Det er bare Ä se pÄ verdien av selskapet og utviklingen i bilsalget det.

Jeg ser nedside til 293 og oppside til 500. Det er god risk reward.

Ny blodrÞd dag for tesla mens byd fortsetter himmelferden. Ytd er tesla ned 16 % mens byd er opp nesten 50 % i Är. Bull analyse av jp Morgan i dag som spÄr massiv vekst for byd fremover.

2 Likes

Gadd vite hvor den oppsiden kommer fra med lavere salg. Er du her hvor du er med Autostore, at du kjenner flere som jobber der?

Nei jeg bare fĂžlger en pĂ„ YouTube som dekker Tesla. invest Answers heter kontoen. Dekket den i Ă„revis. I Autostore kjenner jeg minst 20 stk. Sikkert flere. Inkludert hele familien til grĂŒnderen nesten, unntatt han selv. Jacob kjenner jeg ikke.

19 Likes

Shaky oppsett hvis ikke 325 holder

2 Likes

Har vÊrt nedenom 324,7 sÄ langt i dag.

Men er kursbevegelsene i Tesla normale? Det er jo fremsatt pÄstander om at call-options brukes aktivt for Ä «forsvare» kursen. Hvis du ser pÄ volum i calls vs kurs, sÄ stemmer det bra, men det kan jo vÊre andre grunner til at det blir Þkt call volum.

Det gjenstĂ„r Ă„ se hvor stor effekt historier Ă  la denne “liker bilen, men tĂ„ler ikke Musk” fĂ„r for selskapet. Mange amerikanske kjendiser slenger seg pĂ„, Sheryl Crow gjĂžr det i denne artikkelen, slikt kan virker mot sin hensikt for mange, tror jeg, i et delt USA. Men jeg innbiller meg likevel at kjendisenes posering blir mindre utslagsgivende her enn f.eks. i politikken da en Tesla henvender seg til de noenlunde velstĂ„ende.

Litt gammel denne, spþrs hva tallene er i dag 

2 Likes

The product is everything sies det. Tesla har levert dÄrlig pÄ en ekperementiell lansering. Vises igjen det. Lager de en ny bestselgermodell sÄ kommer salgene. Kostnadene gÄr ned pÄ nye modeller.

There is no bad publicity, seier dei

Eg veit ikkje eg, trur dette er ganske bad.

8 Likes

Model y refresh fÄr salget til Ä gÄ opp igjen?

• Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Hvor i USA sÞkes det pÄ tesla model y.

Tar opp igjen denne, for det er kanskje litt vagt hva dette innebĂŠrer og hvor sjukt det er.

Bakgrunnen er at Musk er fradÞmt lÞnnspakken sin. Tesla/Musk er langt fra trygge pÄ Ä vinne ankesaken i (delstatens) hÞyesterett, og velger i stedet Ä forsÞke Ä skrive om loven i all hast fÞr hÞyesterett skal vurdere saken.

Gitt at Norge eier ca. 1%, aksjekurs $350 og 5 mill nordmenn, regner jeg meg frem til at Musk frarĂžver hver eneste nordmann mer enn 2000kr.

Her er en trÄd som forklarer det hele:

7 Likes