Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tesla (TSLA) 🏎

99% av shorterene gjør ikke det. De presenterer sitt case, som for Teslas del er helt ok.

Ulovlig eller ikke
Baller eller gal
uansett morsomt at shorterene svetter litt nå… selv om det er lov å shorte synes jeg at det er litt som fortjent når de går på en smell… andre investerer for å skape noe, mens de for at selskaper skal gå dukken…( min mening)

2 Likes

Jeg tror faktisk ingen svetter. Utenom Musk som enten må bevise at han snakker sant, evt som våkner opp imorgen med en kjip hangover :smiley:

2 Likes

For de virkelig store karene er det lett å manipulere markedet ved å shorte.

Eks:
Kjører kursen opp ved å kjøpe aksjer.
Setter en synlig short og sprer frykt ved å selge kursen ned.
Så er det bare å stå med åpne armer og ta i mot aksjer fra nervøse investorer.
Legge seg under synlig short og kjøre kursen opp igjen.
Profit.

Edit:
Men helt enig i at Musk gjorde en stor feil med den meldingen der. Blir spennende å følge med og se hva som skjer nå.

Forskjell på manipulering og shorting.

ene er lov, det andre ikke.

1 Like

Godt mulig dette er et stunt fra Musk for å skremme folk fra å shorte Tesla og få litt mer arbeidsro.
Hva vil i såfall en straff kunne bli om han ikke kommer med noe bud?

Shorterne har en funksjon i markedet, de hjelper å unngå bobler ved at de ofte avslører defekt/feil i selskapet sin verdsettelse.

Alle i media har sin egen agenda, husk på det. Se eks DNB markers som er tungt inne i Axactor, går ut hele tiden med at de har kursmål 5kr og ser 100% oppside. Gjort det i ca 2 år nå, men så har de vel 5-10 års perspektiv ? :wink:

Arbeidsro blir det ikke. Akkuratt nå må Musk bevise at han ikke lyver. Om han lyver… synes jeg faktisk synd på han for da sliter han og kursen ganske mye.

5 Likes

Da blir det rødt for sissner ass ;D

5 Likes

Ja, rip Sissener :smile:

1 Like

makes sense , er faktisk helt enig med han

Da blir nok pausen opphevet snart.

BANG 420 :stuck_out_tongue:

Exciting times! :smiley:

Elon Musk mener virkelig alvor. Selv om jeg egentlig ikke tvilte. :wink:

1 Like

det gjorde jeg, kan angre litt nå hehe

Opp 12-ish prosent nå :smile:

3 Likes

36

Hehe, lo litt av denne

Rimelig nice avkastning på TSLA-aksjene disse siste dagene! :smiley:

Bare 10% til opp til $420 med en nåværende kurs på ca. $380.

EDIT: Kan man fortsette å være investor i et privat TSLA via en IZ-konto hos Nordnet tro?

1 Like

Tenk å bare kunne gjøre dette etter det mediebaissekjøret tesla har vært igjennom. Mad respect. Betyr nok også at han har mer enn litt tro på snarlig lønnsomhet.

1 Like

Man kan ikke si annet enn at mannen har baller av stål.

Evt. eier han ikke frykt. :slight_smile:

3 Likes