Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tesla (TSLA) 🏎

Grattis fornybar! Første tur i skikkelig elbil?

Jah. Rå opplevelse. Testa 0-70 og madammen hadde latterkrampe i 2 minutter etterpå. Ellers kjører den som en drøm.

@anon99163478 det er visstnok en god del som passer, men det er også avhengig av om du kjøper Performance eller AWD. Teslaforumene er din venn.

1 Like

Ikke interessert i å høre om sexlivet ditt, hvordan var bilen?

2 Likes

Som et romskip. Tight i svinger, lat støyvolum, jævlig bra stereo, sinnsyk akselerasjon fra første sekund.

TACC er litt skummelt tho, selvkjøringen også :sweat_smile:
Edit. Navigeringen suger.

3 Likes

Hva i helvete hører du på? :sweat_smile: vegan k-pop?

5 Likes

Hva mener du? :wink:

2 Likes

Når leveres de nye TM3 med kortere rekkevidde?

Dette er den med kortest rekkevidde foreløpig.
Litt oppgradert utstyr samt inkludert autopilot, skal en kjøpe Tesla Model 3 er det denne en skal kjøpe, hvis en ikke vil legge mer penger i og også få AWD.

Har hatt denne siden medio februar. Alle burde bare få seg en egen😂

Kan ikke beskrive det annerledes enn at man merker det er et første steg i en aldri så liten revolusjon i bilmarkedet.

6 Likes

Hvilken bil kjørte du før?

Kult at Tesla plutselig tar rotta på folke elbilene, media har jo nærmest sloss om å skrive om den ene Tesla killeren etter den andre.
Tipper overskriftene endres etterhvert…

1 Like

Kjørt litt forskjellig. Men Renault clio, golf GTE, og vw e-up

Så Tesla er første elbil?
For meg er biler med forbrenningsmotor uinteressant, da tenker jeg bil som bruksgjenstand, ikke som @Hakon sin Porsche osv
Elbil var og er en ny verden. Spesielt det å kunne få varm bil sgs umiddelbart, uten en eim av dieselrøyk. Har hatt Webasto som osa noe forjævlig, fant ikke noe feil på service…
Jeg hadde først Soul, nå Ioniq. Har prøvekjørt de andre bilen i samme klasse, samt Model S. Bare en kort tur, den var ok.
Har vært innom å sett på 3 et par ganger, liker bilen utvendig og ikke minst innvendig, men jeg blar ikke opp for Long range, kanskje når Y kommer, men ikke for 3…kommer hengerfeste på Standard plus, da sliter jeg med å holde igjen.

Hva med deg @pdx har du noe trøbbel med bil og verksted, servicebestilling osv?
Noe med Tesla i Rogaland her?

Sist jeg var på service leverte jeg en bil som funket helt fint. Da jeg hentet den kjørte jeg 500 meter før den ble totalt kaputt. Fikk beskjed på skjermen om at ABS skrudde seg av. Så sluttet firehjulstrekk å virke, og når til slutt airbaggene tok kvelden snudde jeg og leverte den tilbake. De ringte dagen etter og sa den var fikset. Hentet bilen, kjørte 500 meter - kaputt igjen med samme feil. De har litt å gå på :wink:

6 Likes

Om du ikke regner E-Up som elbil, men rullator. Så er teslaen min første elbil​:grin::joy:

2 Likes

Elon utdyper at det er tilgangen på battericeller som er den begrensende faktoren i produksjonen av model 3.

1 Like

Tja, eUp er vel bil?:grinning:
Har faktisk reservert Skoda Citigo, med 260 km WLTP. Om jeg kjøper vet jeg ikke…
Om jeg bestiller Tesla er jeg heller ikke sikker på…

Exciting times her.
Røde linjen er laaaangsiktig stigende trend og kursen har respektert den siden 2013. Spørs om vi ikke er kar for et brudd opp av kilen etterhvert.

Edit: Rapport 24 april blir vel det som kicker igang brudd opp og ut av kile eller brudd ned gjennom stigende trend.

Forøvrig kan vel tesla autonomy day 22. april også komme med noen sprek nyheter som gir fart over kilen.

2 Likes

Ryktebørsen går fortsatt om en større refresh av Model S og X. Begynner å bli på tide, både for å løfte etterspørselen igjen og for å skille seg fra model 3.

3 Likes

Absolutt. Model 3 er PR nå en overlegen bil på alt utenom plass. Ser ingen grunn til å kjøpe en X/S over en model 3.