Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tesla (TSLA) 🏎

:astonished:

“jeg hadde på autopilot, jeg lover”

1 Like

Ganske drøyt hvordan TSLA forsøkes manipulert gjennom artikler som denne. Bare svada.

2 Likes

Jeg har nå kjørt Tesla 3 siden forrige uke, fattigutgaven siden jeg er fattig pga Funcom ikke har tatt av enda, men bare vent…
Kjører med ACC eller AP så ofte jeg kan, for meg funker den strålende på grei vei med midtstripe, ikke opplevd fantombremsing, ved krappe svinger blir den litt nervøs, senker farten i overkant til å være tørr vei, men bilen vet ikke hvilket føre det er, eller? Kanskje den vet det også vha kamera, automatiske vindusviskere osv.
Uansett: funker topp, MEN jeg følger med hele tiden, holder i rattet, har høyrefoten hvilende på gasspedal, klar til å gi gass ved evt fantombremsing, samt klar til å bremse ved behov.
Ellers var ikke bilen perfekt, lakkfeil og skjevt plassert glasstak bak.
Men bilen er sykt digg å kjøre, hvis den fungerer greit fremover blir sannsynligvis min neste bil Tesla Y.
Utrolig mye bil for 402000 inkl met lakk, vinterdekk og hengerfeste.
Til dere som evt vurderer Tesla, sjekk ut selv, gå nøye gjennom bilen ved utlevering, så kan det bli mye bedre en forutsett. Var iallefall det for oss.

2 Likes

en av mange ting skal Elon Musk ha…han er modig :sweat_smile:

fatter ikke at han ikke forandrer design på det han kaller en "pick-up"truck?

1 Like

Mener du at du tror den kommer til å se sånn ut? :grin:

Det der er jo bare et konsept. Ingen fra Tesla Som har laget det bilde. Så langt er det vel bare den lysstripen som er vist frem.

…det er da det samme bildet som har dukket opp siden 2016??

Elon Musk har da heller ikke kommentert noe imot dette bildet som media til stadighet legger ut…så ja,en kan begynne å lure.

jeg er som folk flest,sier man en historie lenge nok,-eller som i dette tilfellet,viser et bilde…så begynner man å tro på det.

:man_shrugging:

1 Like

Det var Tesla selv som la ut det bildet for mange år siden, men det er nok bare et konseptbilde.

Noe som dette er kanskje nærmere virkeligheten?

det der så ihvertfall LANGT bedre ut… :sweat_smile:

2 Likes

:man_facepalming:

Hvem er det som ikke har med seg nøkkelkortet? :sweat:

1 Like

Vi har nå en Tesla 3 og en VW eUP 2014 modell. Teslaen har jeg nå hatt to uker, ikke brukt kortet, unntatt når vi var i butikken og koblet opp telefonen til bilen.
eUpen har en nøkkel med fjernbetjent sentrallås, den andre uten fjernbetjening, den har heller ikke nøkkelfri start, en må altså stikke nøkkel i tenningslås og vri om og “starte” bilen.
Teslaen er det bare å gå bort til, åpne døren, sette seg og sette bilen i drive og kjøre.
Jeg vet hva jeg foretrekker. Selv om jeg skulle oppleve at nett/app ligger nede. Kortet har jeg selvsagt alltid med.
Ellers så vil jeg anbefale en prøvetur, bestill gjerne bil så en har et par timer. Men det kan jo være farlig da…

:sweat_smile:

1 Like

imponerende…:thinking:

Klarer batteriet 800.000 km så holder det også. Men holder det 1.600.000 km så kan jo batteriet gjenbrukes flere ganger etterhvert som resten av bilen er utslitt…
Men i og med at en verken har fossilmotor, dobbeltklutsj automatkasse, partikkelfiltee, katalysator, eksosanlegg osv osv så er det mulig det kan lønne seg å holde liv i en elbil mye lenger enn vi har sett til nå.

:microphone::panda_face: :microphone::man_facepalming:

1 Like

Tesla sitt teknologi forsprang gir ~20% lavere strømforbruk + supercharger nettverk = knock-out.

2 Likes

“Tesla reportedly bought a company that specializes in high-speed battery manufacturing…”

:thinking: