Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Tesla (TSLA) 🏎

Synes den var ganske stilig jeg. Man sÄ jo hvordan dÞra sÄ ut etter han slo med slegge. Vinduene ble kanskje ikke slik de hadde planlagt.

Men det er sinnsykt hvor mye power og rekkevidde de klarer Ä fÄ inn i en el-bil. Utseende tar det nok litt tid fÞr folk synes det er tÞft, slik alt nytt som oftest pleier.

Er Sissener enda short? Aksjen har gÄtt bra i de siste. Kronen har ogsÄ svekket seg en del de siste mÄneder. SÄ veddemÄlet kan bli dyrt dersom markedet sender kursen lengre opp og han mÄ veksle inn NOK fÄr Ä dekke seg inn.


trykket meg inn her med en gang jeg sĂ„ bildene av denne “trucken” pĂ„ nettet rundtom


bra Ä se at reaksjonen var pÄ det normale til en forandring i blandt denne Tesla-kulten!

:innocent::pray::pray::eye::oncoming_automobile::eye::pray::pray::innocent:

FĂžrste reaksjon: fy faen!
Men dette mÄ da vÊre drÞmmebilen for de som mÄ ha diesel til frokost, lunsj, middag og kvelds?
NÊr 3 kubikkmeter bagasjeplass, 800 km rekkevidde, 250 kW superlading, trekke henger dobbelt sÄ tung som dieselbilene. Tesla mÄ bare fÄ pÄ plass bremsesystem for Europa. De fleste bÞr vel klare seg med henger pÄ drÞye 6 tonn?
Det som hadde vĂŠrt kult var Ă„ bytta bobil og Tesla 3 med en Cybertruck og campingvogn, men bilen er uaktuell pga stĂžrrelse. TM3/TMY er passe for oss.
Men kul er den. Den kommer til Ă„ selge bra, kommer garantert Ă„ bli en kultbil!

2 Likes

Hvordan kommer du deg ut av bilen nÄr du tar den Ärlige «kjÞre bilen i vannet fra kaia pÄ vei om bord i ferga» om du har skuddsikre vinduer?:face_with_raised_eyebrow:

1 Like

Bilen er vel tett og flyter?:joy:

Plutselig slo det meg: Tesla er her for Ă„ bli.

En elektrisk pickup som kjĂžrer ifra sportsbilene. :joy::joy::joy: Fantastisk :love_you_gesture::love_you_gesture::clap::clap::clap::clap:

3 Likes

Den er jo en smuule spesiell. Er dette Ă„ anse som en designstudie eller kommer faktisk produksjonsmodellen til Ă„ se slik ut?

vi mÄ da ha en felles mistanke om at Musk planlegger et nok et stikk til shortere av TSLA aksjen?


der han lanserer en pickup med mer “Tesla”-varemerke enn noe skrap som ble lansert i natt??


eller?:man_shrugging:

1 Like

Haha, DET hadde tatt kaken! Han hadde vel blitt saksĂžkt herfra til evigheten, men det hadde vĂŠrt Ă„rhundrets practical joke


han opptrer da som at har all verdens penger,-sist gang han ble saksĂžkt ser ikke ut til Ă„ ha skremt han.

:laughing:

1 Like

Utseende er spessielt, men ekstrem power og rekkevidde. Den lekte jo med en ford f-150 som om det skulle vĂŠrt et leketĂžy. Samt kjĂžre ifra en sportsbil med forsprang.
Prisen er jo ekstrem lav.
Men ja utseendet vil det nok ta tid fþr mannen i gata synes er ok😊

1 Like

Liker utseendet !

1 Like

Har aldri hatt spesielt sans for Tesla. Jeg har tenkt at de var fÞrst, men kom til Ä bli valset over av tysk bilindustri bare tiden ble moden. Men denne her synes jeg er faen sÄ modig! Veldig radikalt og uvant, ja. Ser ut som noe en fÞrsteÄrselev pÄ sveiselinja kunne smelt i sammen pÄ en dag. Men tanken er virkelig radikal. Hvor absurd er det egentlig ikke at vi i et halvt Ärhundre har kjÞrt rundt i hÞyglanslakkerte blikkbokser som fÄr skader som koster ti tusen Ä reparere om noen dulter borti den med en handlevogn. Jeg tror denne mÄten Ä tenke karroseri kan bli en game-changer for bilindustrien. Og er f.eks. VAG sin MBQ plattform rigget for dette? neppe.

8 Likes

Det er mange som trodde det, men selv etter ~8 Ă„r nĂ„ sĂ„ er de fremdeles mange Ă„r foran konkurrentene sine, noe som er ganske imponerende. Og det selv om de deler masse av IP’er og patenter med resten av verden.

Men helt enig med deg - radikalt og uvant men vanvittig modig. Kanskje ikke den peneste bilen ved fÞrste blikk, men den begynner Ä gro pÄ meg. :wink:

Spesielt enig i dette! Utrolig kjipt Ä vÊre bekymret for Ä parkere bilen pÄ busy parkeringsplasser i redsel for Ä fÄ en liten ripe/bulk som koster 10k.

3 Likes

Mulig denne diskusjonen har blitt tatt en drÞss med ganger pÄ denne trÄden, men med at tiden at tiden er moden sÄ mente jeg at man tjener pÄ Ä produsere og selge elbiler i en globalt marked - og der er vi fÞrst nÄ, eller om et Är eller to.

1 Like

Jeg sitter her og tenker at “hvem faen kommer til Ă„ bestille denne” og sĂ„ vipps sĂ„ dumper det en melding fra en kompis som har bestilt! :joy:

3 Likes

Jeg digger designet. De trenger ikke erstatte alle eksisterende pickuper pÄ veiene for at dette skal bli en enorm suksess. Et polariserende design er akkurat det de trenger for Ä kapre en del av det viktige pickup-markedet, men ser ogsÄ for meg at de kan ta en del av SUV-markedet her - ogsÄ for folk som liker Ä dra pÄ tur/campe/surfe osv.

Det kommer ofte en del negative reaksjoner ved hver lansering (Roadster 2.0 var kanskje unntaket?) men alle snur seg seg etter de pĂ„ gaten likevel. Litt som ved hver lansering av ny iPhone: “HĂŠh? Koster den sĂ„ mye?” “Hvem er det som gidder Ă„ betale sĂ„ mye for en telefon?” Bestiller.

5 Likes

OgsÄ:

3 Likes

FĂ„r man med denne i deluxe versjonen av Cyberpunk?

1 Like