Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tesla (TSLA) 🏎

Jeg jobber i forsikring. Tenk også hvor godt de vil komme ut i pris her når karosseri ikke lenger blir skadet uten bruk av bazooka :joy::+1:

3 Likes

jeg må flire litt…hver gang Tesla lanserer et produkt,uansett hvor j*vligt det ser ut,så er det best og prat om suksess med en gang…hver gang,-til og med idag :rofl::laughing:

Hvilken av de andre bilene ser jævlig ut?

2 Likes

Sykt mange som synes Cybertruck ser jævlig ut. Men en Pick-up med 5-6 seter, 2800 liter bagasjeplass, trekker maks grense for henger med påløpsbrems (3500 kg, jeg vet den billigste trekker litt mindre, ca 3300 kg?), den heftigste kjører omtrent i fra alt, kanskje med unntak av Tesla da…

Så hva koster alt dette? Fra rundt 400.000 til rundt 600.000. Til sammenligning koster en dødstreig, stygg VW Amarok som er dårligere på absolutt alle vis 1.000.000 til 1.100.000 NOK (dette før en krone i ekstrautstyr, får vel ikke bestilt bil av Møller før det er minimum 100.000 i ekstrautstyr?:wink:
Jeg vet hva jeg hadde kjøpt hvis jeg trengte pick-up!

Jeg glemte å nevne bakkeklaring opp til 16”, altså 40 centimeter. Bør vel nesten være nok for Teslabjørn.

(Kommer ikke til å kjøpe den, orker ikke å kjøre rundt med 12 m2 bil uansett, hadde behovet vært der hadde bestillingen allerede vært lagt inn).

5 Likes

…etter å ha sett dette,så regner jeg med det blir flere slike “space”`a lanseringer :sweat_smile:

Denne bilen er egentlig alt man kan ønske seg av en bil. Bygges det ut ladestasjoner på bygdene så skal vi ikke se bort ifra at denne tar av. Men jeg syns den retter seg mer mot SUV segmentet enn arbeidsbil, det er en litt uheldig uavklarthet…

1 Like

skal gi deg en “avklarhet”, ingen som bor utenfor tettbygde strøk kommer til å kjøpe denne pick up`n til Tesla,ikke her i landet!

det skal jeg med trygghet vedde all min formue på!

Dette er en pickup laget for de moteriktige i LA og NY.

:wink:

1 Like

Haha. Bare vent snart lanserer de Tesla Traktor- da blir det liv på Felleskjøpet !

2 Likes

blir vel ikke lenge til Musk lanserer Tesla sukkertøy…dem du ikke kan svelge :nauseated_face:

:laughing:

Tesla ordner nok med solceller på denne. Med skuddsikkert karosseri topper den nok salgslistene og blir fort en «hit» i midtøsten

:face_with_raised_eyebrow:

2 Likes

bilde Minner litt om isil sine suicide cars

1 Like

:astonished::exploding_head::confused:

4 Likes

Aftenbladet skriver “Det er grunn til å tro at norske priser vil ligge på rundt ti-gangen av de amerikanske prisene.”

Hva er årsaken til dette? Regjeringen har kommunisert at det tidligst kan bli moms på elbiler fra 2021?

Ti gangen? Det må være en feil i artikkelen

Presse har en vane for å tenke 1 USD = 10NOK.

Det er jo nesten korrekt.

3 Likes

De som hyper Tesla mest nå er de som hater Tesla. De som ikke tror Cybertruck kommer til å selge i det hele tatt.
Helt vanvittig hvor mye gratis reklame Tesla får.
Jeg kan ikke fatte at noen vil velge toseter diesel pick-up når en kan få Cybertruck som seksseter til samme pris.

1 Like

Rå perfomance da
image

Noen som vet utvendige mål på dyret?

3 Likes

Den er vel rett over 2 meter bred, 1,6 meter høy og rett under 6 meter lang.
Når en kommer opp i denne størrelse så er det vel ikke så nøye med desimaler?:blush: