Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Tesla (TSLA) 🏎

jeg ville heller sagt noe som, 2 ganger stÞgg
1,6 ganger fÊl og 6 ganger sÄ grusom,-sÄ ja,da er det ikke sÄ nÞye med desimaler i form av forskjellige Interjeksjoner.

:laughing::grin:

Det er derfor slike som deg sĂžrger for at markedsfĂžringen av Tesla aldri stopper opp.
De som ikke har baller til Ă„ ta egne valg vil jo slite litt.
Dette er bilen for fattige hĂ„ndverkere😉
Her kan et helt lag feks tþmmermenn kjþre sammen, komfortabelt, i forhold til feks en Hiace😰

2 Likes

Personlig er jeg ikke noe fan av designet pÄ Cybertrcuk. Og ogsÄ skeptisk til at den vil bli en suksessfull erstatter for Ford F150 osv i USA. Det er et relativt konservativt marked.

Derimot tviler jeg ikke pÄ at Tesla kommer til Ä selge et anstendig antall, men ikke i nÊrheten av M3 eller Y volumer.

Skal jeg gjette, sÄ er min 90% av de som har satt seg pÄ liste for Cybertruck eksisterende Tesla eiere.

Ser ikke for meg at sÄ mange av de som idag kjÞrer pickups, er Tesla fanboys. SÄ det skal nok endel til Ä fÄ de til Ä kjÞpe slike. Men helt sikkert endel Tesla fanboys som faktisk kjÞper sin fÞrste pick up nÄ.

Musk fikk jo i det minste til en veldig bra PR event, ruteknusingen kan for alt vi vet, vĂŠre planlagt. For det ga jo svĂŠrt mye verdifull PR.

Jeg mÄ si at jeg mÄtte le nÄr jeg sÄ de fÞrste bildene.

Men etter Ä ha sett den fra andre vinkler, og ogsÄ innsiden av den, sÄ synes jeg den ikke ser sÄ verst ut.

Endelig en praktisk el-bil jeg kunne tenke meg.

Designet er jo litt spesielt, men jeg tror at det kan skyldes at Tesla har hatt kvalitetsproblemer med fit&finish pÄ de andre modellene. SÄ hva er jo da mer logisk enn Ä gÄ for minimalisme og styrke.

3 Likes

Min tanke var ogsÄ at de burde kjÞrt den inn pÄ skrÄ pÄ scenen. Ser bedre ut da.

Andre som fÄr Mad Max-vibber? Mangler bare ekstrautstyret


1 Like

Solid og enkel. Lite som kan gÄ galt. Liker tanken :grinning:


ser frem til Ă„ se krasjtesten med Cybertrucken :boom::red_car:

Jepp, det mÄ jo faktisk vÊre en deformasjonssone der. :wink:

Det var nok det de gikk for ja - en blanding av CyberPunk-stil (Blade Runner) og Mad Max (de folka som kom ut av bilen under presentasjonen) @VargVemund.

NÄ har jeg omsider fÄtt sett hele presentasjonen og dette mÄ vÊre en av de verste produktlanseringene jeg har sett. Inntil jeg sÄ presentasjonen hadde jeg en snikende fÞlelse av at Musk trollet med denne bilen for Ä skape PR som @Duogdu sier lenger oppe her, men etter Ä ha sett presentasjonen ser det ikke slik ut.

Dette er typisk eksempel pĂ„ hva som skjer nĂ„r ingen tĂžr Ă„ si “dette er en dĂ„rlig ide”.
Bilen ser ut som bilene jentungen pÄ 3 her i huset tegner :smile:

EKD5wa8WoAA2Lng

Men hver sin smak :grimacing:

(Noen smÄ justeringer og den ville vÊrt kulere):

1 Like

Er jo en logisk forklaring til utformingen. StÄlet er sÄ hardt at de platerullemaskinene sliter med Ä forme de. IfÞlge Musk selv bryter de sammen.
SÄ ogsÄ en bildesigner som mente dette var enten en genistrek eller en fiasko fra Tesla. En stor del av kostnaden ved produksjon av biler er nettopp det Ä forme metall + vindu, derfor kan de tilby en sÄ latterlig lav pris.
Ser jo forsÄvidt ut som en suksess sÄlangt ( i tesla mÄlestokk). 200k bestillinger sÄ langt. PÄ nivÄ med model 3 faktisk.

5 Likes

Den stasjonen pÄ fabrikken som lakkerte bilene har ofte vÊrt en flaskehals for Tesla. Cybertruck trenger ikke overflatebehandles, sÄ her sparer de tid og penger.

Skal sies at reservasjonsbelĂžpet for Cybertruck bare er $100 mot $1000 for model 3. Det var ca. 70% av reservasjonene som konverterte til salg for model 3.

1 Like

Det gir mening @Konamixx - det som plager meg mest med designet er nettopp den stygge kanten pÄ taket + baken som er en stor kloss. Tror egentlig et Äpent bagasjeplan som den modifiserte design-tegningen i innlegget mitt over viser hadde vÊrt tÞffere men smaken er som sagt som baken :smile:

1 Like

Hva synes du @hakon , ingen overflatebehandling. Alt som fĂžr? :smiley:

Jaja, dette er nok grunnen til at de har spart inn pÄ lakken pÄ Model 3. Pilotprosjekt for det nyeste fremkomst? middelet

3 Likes

Det som de fĂŠrreste tar innover seg er at den er dritbillig, sammenlignet med en 5-6 seters diesel pickup.
Og er det noen pickuper som er pene? Mindre stygg ja, men som nyttekjĂžretĂžy er den genial.
3 mm rustfritt stÄl, det er jo helt rÄtt. Fra ca 400.000 pluss avgifter etterhvert.

3 Likes

Blir svĂŠr :smiley: Her med en Model 3:

6 Likes

Rustfritt stÄl ruster det ogsÄ :confused:

2 Likes

Tar nok litt lenger tid fþr det ruster gjennom 3 mm rustfritt vs blikkboks😊
Overflaten mÄ nok beskyttes, men jeg tipper mange vil foliere