Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Tesla (TSLA) 🏎

1 Like

Tesla pÄ siste plass, med Volvo XC90 hakk i hel!
Velger heller Tesla da.

3 Likes

Tesla har problemer med dÞrer og finish, mens de andre har problemer med motor og girkasse - tror jeg vet hva som er lettest Ä fikse pÄ :smiley: At lakken er dÄrlig er verre. PrÞver i disse dager Ä finne ut av hvilken lakkbehandling Teslaen jeg har bestilt skal ha


1 Like

Strengt tatt mye mer enn det Tesla har hatt issue med :wink:

De har vel enda problemer med finishen pÄ frontruta? Og det finnes plenty med Teslaer som har flere dager pÄ verksted enn pÄ vei :wink:

1 Like

At Tesla ligger pÄ jumboplass er forstÄelig, for fÄ Är siden eksisterte ikke Tesla!

At Volvo derimot fĂžlger hakk i hel er mildt sagt overraskende.
OgsÄ at enkle, lite utstyrte Forder, samt MB er blant de ti dÄrligste.

Jeg synes det er imponerende hva Tesla har fÄtt til, mÄ heller ikke glemme at Tesla tross alt er amerikansk, ikke akkurat noen garanti for feilfri bil


1 Like

Ja, det er masse rusk og jeg grugleder meg til Ä fÄ bilen :slight_smile:

Jeg tror gleden/tilfredsheten overskygger eventuelle problemer/feil.
HVIS Tesla ordner opp.
Det var det som totalt Ăždela min opplevelse ved Ă„ kjĂžpe Huyndai. Det blir aldri mer.
Men det virker som Tesla ordner opp. Jeg brukte TeslabjĂžrn til Ă„ transportere et kolli, fĂžr han kom konka bilen ut, Tesla ordna hotell (natt til en lĂžrdag) og klarte Ă„ hoste opp en X med hengerfeste. PĂ„ en lĂžrdag


2 Likes

Xpel hos Finer Details eller Asker Autospa

1 Like

Da har du vÊrt heldig, erfaringsmessig sÄ fucker bare tesla opp enda mer. Det leveres.ut model x hvor ikke bakluken funker :joy: Og etter verkstedbesÞk sÄ er det gjerne en del nye riper og bulker

2 Likes

Ser aksjen ligger i USD 327 nÄ. Tipper det er en del spente og nervÞse sjeler fÞr kvartalsrapporten. Da fÄr de nok ogsÄ vite litt mer rundt produksjonen. Utrolig spennende Ä se pÄ utenifra :slight_smile:

3 Likes

Ja, hadde jeg brukt 1 mill pÄ bil nÄ hadde valget vÊrt enkelt. E 63 AMG med performance exhaust :slight_smile:

2 Likes

Vi er alle forskjellige.

Ja det er bra det. Jeg kan ikke gi sÄ mange meninger om Tesla, siden jeg aldri har eid en. Men har hatt C klasse og eier nÄ en E klasse. Fantastiske biler Ä kjÞre og har aldri hatt feil utenom smÄfeil pÄ elektronikk.

Bare pass pÄ Ä finn et bra Mercedes verksted og ikke gÄ til BOS!! :smiley:

1 Like

Har aldri eid MB, heller ikke Tesla, men jeg tror jeg velger fĂžrste Tesla fĂžr fĂžrste MB.
Er redd MB sin fĂžrste seriĂžse elbil blir for dyr.
Synd at de ikke kunne gjort et seriĂžst forsĂžk med B elbil. Den var bare flau: for kort rekkevidde og ikke hurtiglading.
Ellers var gjerne den en av de beste elbilene nÄr den kom.

Mercedes har guidet at den (EQ) vil prises omtrent som en GLC, altsÄ 600.000 og oppover.

1 Like

Under 320 nÄ. Mange som er urolige for dÄrlige kvartalstall eller for mye problemer med M3-produksjonen? Eller fagforeningsbrÄk?

Kanskje en liten kjĂžpsmulighet ved en evt. oppgang i november?

Er vel en del som frykter produksjonsproblemer med Model 3. Ser ut til at det er blant annet problemet blant suppliers som leverer deler til bilen som ikke klarer Ä levere. Kan vÊre den fÄr rekyl senere, men jeg ville ikke tatt den sjansen. Med store utsettelser og problemer med masseproduksjon sÄ frykter jeg at nedsiden er fortsatt betydelig stor. Personlig ville jeg holdt meg utenfor da jeg har litt problemer med Ä se hvordan den produksjonsfloken skal lÞses med det fÞrste. Tenker ogsÄ at oppsidepotensialet pÄ kort sikt muligens ikke er sÄ stor med tanke pÄ hvor mye forventning som allerede er innbakt i kursen.

4 Likes

Fikk vite nÄ at vi fÄr Model Xen i november - da slipper jeg avgift. #hallelujah :slight_smile:

8 Likes

Sjekke disse videoene fra model 3 produksjonslinjen!

Q3 oppdateringsbrevet forklarer ogsÄ at produksjon av batteripakkene er en av flaskehalsene for model 3 produksjonen for Þyeblikket.
http://files.shareholder.com/downloads/ABEA-4CW8X0/5492618969x0x962149/00F6EB90-2695-44E6-8C03-7EC4E06DF840/TSLA_Update_Letter_2017-3Q.pdf

4 Likes

Kan fort bli brutalt nÄ