Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Tesla (TSLA) 🏎

Stor dag i heimen, ikke hver dag man fÄr ny bil :smile:

Model X 100D

17 Likes

Du fÄr si fra nÄr jeg skal ta befaring for eventuelle reklamasjoner :smiley: Grattis!

2 Likes

Gratulerer! Ser bra ut!

2 Likes

Grattis​:+1::clap::blush:

1 Like

Ser bra ut, hÄper du har en backup bil stÄende hjemme. Ryktes at verkstedbesÞkene er ofte og lange. :smiley:

1 Like

Tenker det er de som lever i fossilalderen som bĂžr vĂŠre bekymret.
HĂ„per virkelig at Tesla lykkes.

2 Likes

FÄr da hÄpe de fÄr gang pÄ produksjonen av 3, det er vel to-tre stykker som venter pÄ bil, ikke bare i Norge.

1 Like

Det sitter noen i den hvite S’n Ă„ stirrer pĂ„ deg :wink:

2 Likes

FĂ„r? Er’n gratis, eller? :stuck_out_tongue:

Grattis! :smiley:

1 Like

Gratis ja, var kunde nr 10 000 :wink:

3 Likes

Passer bra med firehjulstrekk og SUV i dag, selv om jeg satser pÄ et par fÞtter til/fra jobb i dag. :smiley:

1 Like
2 Likes

Skal se det confirmed fÞr jeg tar dette for god fisk, men skal aldri kimse av rykter :slight_smile: Ser ogsÄ at kursen har tatt seg opp en del og ligger pÄ 340 USD nÄ.

2 Likes

hÞye kostnader og kommende hÞyt sykefravÊr som fÞlge av stress pÄ jobb


jadda,jeg beholder min short-posisjon i TSLA.

:smiling_imp:

2 Likes

Det er USA vi snakker om, de sparker vel bare de som sliter? Tesla virker ikke noe bedre enn resten


2 Likes

Audi og BMW kan ikke akkurat skryte av Ä ha en bil som gÄr i 35 000++ km/t :smirk:

https://www.instagram.com/p/BdA94kVgQhU/

3 Likes

:thinking:

en liten refleksjon


“tesla tesla i speilet der,hvem er det som skal kjþre meg over der
?” :face_with_hand_over_mouth:

Tjah, iflg en studie fra 2008 kanskje. MÄ si at den artikkelen inneholder sÄ mange pÄstander som ikke helt stemmer at jeg ser pÄ den som ganske sÄ ubrukelig.

According to a 2011 study by Lawrence Berkeley National Laboratory and the University of California, Berkeley, the currently estimated reserve base of lithium should not be a limiting factor for large-scale battery production for electric vehicles because an estimated 1 billion 40 kWh Li-based batteries could be built with current reserves

At 20 mg lithium per kg of Earth’s crust, lithium is the 25th most abundant element

Ref: https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium

3 Likes