Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

TGS-NOPEC Geophysical Company

Mange som har flyttet PGS aksjene over til TGS i dag.

Virker som markedet er forvirret. Jeg tror kursen i TGS er feil priset for øyeblikket.

Ingen som vet effekten av dette på lang sikt ennå. I det korte bilde er det PGS kursen som lagger bak.

TGS ASA - Private placement successfully completed

2 Likes

4 Likes

image
Det trades… Stort spenn i kurs

Enda endel aksjer som må omsettes før emisjons aksjene er «ute»…

TGS ASA – New share capital registered

1 Like

Da var emisjon i boks. Hva tror folk om videre utvikling? Er TGS tjent med å kjøpe PGS :thinking:

1 Like

De fusjonerer. Begge er vel tjent med hverandre eller?

2 Likes

Begge er nokk veldig tjent med hverandre. Nå får tgs tilgang på båter også. Pgs kom nokk best ut av dealen siden de slet med mye gjeld. Men dette er veldig bull og styrker bare posisjonen deres

2 Likes

Hm. liker ikke kursutviklingen her nå. Oljen må snart finne en bunn.

Markedet fikk endelig en unnskyldning til å ta gevinst med FED sine uttalelser og Bear oljepris.

Litt lengre fram i tid så spiller det ingen rolle slik jeg ser det. Men kjedelig ja

3 Likes

Da er oljen i grønt - i det minste. Hvilket snu sentimentet. Bare det ikke er pump and dump før usa våkner.

1 Like

Gode nyheter…

2 Likes

TGS øker leteområdet i Texas

TGS har fått utvidet arbeidsomfang i den tidligere annonserte Pontiac 3D-undersøkelsen i Midland-bassenget i Texas. Utvidelsen øker størrelsen på undersøkelsen fra 167 kvadratmiles til totalt omtrent 267 kvadratmiles.

Det fremgår av en melding mandag.

4 Likes

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0003078800

1 Like

Hva er det disse skjønner som ikke vi vanlige dødelige får med oss?

Ikke godt å si. Jeg antok først det var en diamentral motsatt forretningsmodell - asset light vs asset heavy med pgs. Jeg kan ikke se noe annet enn fordeler med sammenslåing, selv om gjelden til pgs øker risiko (og potensiell inntekt).

1 Like

De spiller vel på usikkerheten i forbindelse med fusjoneringen og evt dårlig Q3 resultat?