Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

TGS-NOPEC Geophysical Company

Ikke godt å si. Jeg antok først det var en diamentral motsatt forretningsmodell - asset light vs asset heavy med pgs. Jeg kan ikke se noe annet enn fordeler med sammenslåing, selv om gjelden til pgs øker risiko (og potensiell inntekt).

1 Like

De spiller vel på usikkerheten i forbindelse med fusjoneringen og evt dårlig Q3 resultat?

Om de bare flytter shorten fra PGS til TGS så sparer de jo ca 5% om fusjon/oppkjøp går gjennom :grinning:

3 Likes

Det er der bare en short for å hedge en long i PGS. Det er ett rentespill. PGS er litt lavere enn bytteforholdet tilsier. Da kjøper man PGS og shorter TGS. Neppe en fundamental short.

5 Likes

Hva er skjer i handelen klokken 16.40? :face_with_monocle:

1 Like

Ser det skjer ganske ofte med utenbørstider handel. Mener tilsvarende skjedde i tgs forrige uke.

Edit

Litt merkelige bevegelser i TGS for tiden. Vet ikke helt om jeg kjøper den depressive handelsloggen riktig enda her.

1 Like

Syntes det er veldig merkelig selv. Vurderer nesten å selge meg ned for å ta pause i noe annet. Men pgs og tgs er så og si synkron når det gjelder handelsmønster, og dermed har jeg kommer til den slutning at det er et nedsalg fra en aktør med føttene i begge selskap


Vanvittig korrelasjon.

Pgs reagerer normalt på oljen som når straks har tatt igjen det tapte etter nyhetene om merger news og emi. Veldig merkelig.

1 Like

Det er nok noen som tømmer seg for aksjer. At markedet ikke har tro på fusjon er en ting, men aksjene (pgs/tgs) burde gått mer på oljen alene idag. Spesielt etter nedturen fra emisjonspris.

2 Likes

Closer oljen på over 94,4 kan det bli nytt rykk mot motstand. Dette vil dra med ose og om ikke det blir positiv respons i tgs sågar pgs så blir jeg forundret.

1 Like

Nå har vi hatt noen skikkelig drittdager etter fusjonen i begge selskap. Burde ligge over emipris egentlig.

1 Like

Jeg satser på at Macro og samt svært god stemning i Uniten drar opp i morgen.

2 Likes

Det er jo som vanlig superkorte hender som deltok i emien som må tømme seg.

4 Likes

Tømmer seg med tap da?

2 Likes

Det er nettopp dette som svekker hypotesen om at emi deltakerne selger seg ut. Edit: kan godt være at disse igangsatte første momentum nedover, men at feks noen skuffede aksjonærer står for resten. Kursen fremstår styrt.

1 Like

Skjer hver gang føler jeg. Dumper og tar tapet istedenfor å sitte å vente på at den går over emikurs.

2 Likes

TGS pleier å komme sterkt tilbake. Akkurat nå er det en blanding av makro, fusjonssskepsis og frykt rundt Q3 tallene som skaper usikkerhet.

2 Likes

Eller låner ut?

Sjekk olja da. Om vi ikke går i pluss i morgen skjønner jeg ingenting.

2 Likes