Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

TGS-NOPEC Geophysical Company

Kanskje Tveitereid som går all inn?:sunglasses:

2 Likes

De har økt?

Det blir spennende å se. Kan jo være hvemsom helst. Interessant at kjøper trolig gjorde rent bord i sluttauksjon. Fint å se at trenden kan være snudd også.

Edit: @hummels shorten økte 29. så ingen endring i dag. Med det positive momentumet som er så kunne sluttauksjon by på gode muligheter for tilbakekjøp av lånte aksjer. Vi får vite mer om eventuell endring i short i morgen.

2 Likes

Short økning?

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0003078800

1 Like

Forklarer noe av kursutviklingen siste uker

1 Like

Noen som vet hvilken dag neste uke TGS kommer med revenue update?

Onsdag tror jeg. En dag etter PGS.

3 Likes

TGS har hentet inn forventede estimater fra meglerhusene https://www.tgs.com/hubfs/Investor%20Relations/2023-09%20TGS%20Analyst%20Consensus%20Estimate.pdf

1 Like

Færre lisensrunder betyr vel bare mye større salgsvolum når det først kjøres?

Er jo samme områdene som skal kjøpes, om det blir én gang i året eller 3 ganger på 5 år har vel ikke all verden å si. Ønsker gjerne innspill til andre tanker eller meninger :slight_smile:

5 Likes

Får ufortjent mye juling.

3 Likes

Jævla drittmakro. Nå må vi bare få gode tall neste uke fra Q3.

4 Likes

Vil tro det er urimeligheten til oljen som rår og makro.

1 Like

Ble jo en gavepakke for Shorterne dette også. PGS er snart tilbake ved start også - altså før sammenslåingsmelding. Føles litt som en fallende kniv dette nå. Edit: Da får vi følge med på 130.

Brown brothers laster opp tungt nå, var inne ifjor våres og solgte seg helt ut. Interessant

3 Likes

Det lastes opp i PGS også, jfr. børsmelding.

1 Like

Ja så det. Helt naturlig at det nye selskapet blir attraktivt for fond og større investorer med tidshorisont på 3-5 år.

TGS har allerede den type eierstruktur.

PGS har stort sett hatt trader investortyper og stor mengde småsparere, både innenlands og utenlands. Også fryktelig mange banker som flipper kontoer og kjøper/selger om hverandre.

3 Likes

Din observasjon i går kveld kan kanskje forklare det voldsomme volumet som kom på slutten av børsdagen for to dager siden. Jeg registrerer meg at Amerikanerne kan være ganske offensiv når det ligger inn kjøpsordre.

3 Likes

Se der ja, Brown Brothers øker med 680k aksjer. De har gått fra 0 til 2 mill (12.største aksjonær) aksjer på ca fire børsdager. Rimelig aggressivt

6 Likes

Blir nok oppgang i olja til uka på grunn av midtøsten situasjonen. Blir ikke overrasket om olja henter inn hele nedgangen fra forrige uke.

2 Likes

Er vel ikke så kritisk for olja? Eller er det viktig oljeforbindelser som kan skape litt kaos? Min umiddelbare tanke er at det ikke er en stor nok konflikt at det skal påvirke oljen i stor grad. Tenker Ukraina krigen har en mye større konsekvens for oljen