Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

The Park salg på steam

Jeg har jo vært noen år på funcominvestor/tekinvestor og da er det relativt enkelt å svare på dette . Christian har mye større troverdighet enn deg :smile:

1 Like

Bare NEI

Ja naturligvis sier du det. Du er jo på the dark side :slight_smile: . Igjen har dere anbefalt en aksje sammenhengende den siste tid som har halvert seg, mens jeg har anbefalt en aksje som så langt er opp +70%. Ikke for å klappe meg selv på skuldra men jeg synes ikke dere nødvendigvis har gjort en strålende jobb i å gi råd i høst.

1 Like

Vedder en øl på at steamspy sine tall er nærmere fasitten enn ditt nøkterne estimat på 17000.

Eneste aksjen jeg har anbefalt til noen i år er Kitron og den er opp 105,88% i år.

2 Likes

Jeg solgte meg nesten helt ut av Starbreeze med et snitt på rundt dagens kurs i mai/juni og anbefalte Kitron i midten av april som har gått fra 2,10 til 3,50, så opp 66%. Siden du først spør.

Såvidt jeg kan se, så ligger det an til et utbytte pr aksje på 20-25øre (og da har de bare betalt ut halvparten av overskuddet etter skatt).

2 Likes

Ja, vi har alle tapt 50% på starbreeze i år… Alle gikk dessverre all inn 5 kroner over ath

Ok, så gratulerer med StarBreeze betraktninger.

Men igjen vedr. FUNCOM så har dere ikke gangsyn, i mine øyne.

Det har ikke jeg sagt… les igjen…

OK jeg har sagt at den vil trolig stige frem mot lansering, men at jeg velger å ikke kjøpe pga underliggende risiko.

2 Likes

Det er da greit. men alle som en her handler uteukkende ut fra teorien om at FUNCOM bare skal feile igjen. Jeg tror faktisk at de aller fleste på dette forumet er solgt ut nå. Erfaringer fra tidligere har dere implementer på autopilot. SOM sagt tidligere, The Park kan godt selge 100 000… Og gjør de det før 17 November som er Q3 rapport så kommer dette til å merkes i prisingen av selskapet. Jeg gjetter på 2 gangen opp fra dagens nivå. Det vil smelle voldsomt. kan bli mere og. Slik jeg ser det så har FUNCOM aldri hatt en så gjennomførbar og ydmyk model som nå. Sannsynligheten for å lykkes er høyere enn noen gang tidligere.

Selger de ikke bra så tror jeg bare aksjen vil vimse rundt … gå ned helt sikkert… kanskje til 0.80 igjen… men den virkelige risikoen er at Jebsen da bare legger ned. Meldingen kommer en dag etter jul og så er det over. Så lenge folk som kjøper i dag er klar over det siste der så kan jeg ikke se noe galt i at noen legger 100 000 på bordet og sier ok, dette er jeg villig til å tape mesteparten av men jeg ønsker muligheten av at disse 100 000 er 200 000 om 2 uker.

2 Likes

Da er vi egentlig ganske enige @Gordon

3 Likes

Nei, jeg vil ikke sitte i en aksje som fint kan gå ned 30-40% over natta.

Ser ikke helt hvorfor det skulle skje. De har jo reforhandlet gjelden, forfaller først til jul 2016.

Helt enig! Dvs, jeg ville ikke ha sagt “mesteparten”, men 30-40%. Er vanligvis noen å selge til selv om alt går dritt. Fikk jo solgt til 4kr etter annonseringen av tallene til TSW launchen. Det kommer jo et spill til som det garantert er noen som kommer til å hype opp samme hvordan det går med The Park.

1 Like

FUNCOMs normale maks volatilitet er 25%. Den faller aldri mer enn det medmindre det kommer en virkelig negativ melding (nå snakker jeg ikke om misforstått vanlig melding, men en som betyr noe)

Det stemmer faktisk, nedsiden er redusert etter mandag. man vil ha mulighet til å komme seg ut på et eller annet sted i 2016.

Sikkert… Nedsiden er redusert som du sier… Likevel, mange tenker ikke så langt så jeg anbefaler folk bare å glemme de kronene de setter inn før launch av TP. Samtidig så tror jeg det blir helt fantastisk Texas når salgstallene pøser på. Halloween… Jeg tror de kan holde THE PARK inne på Topp #10 i 3 dager… :stuck_out_tongue: . Klarer de og 1 dag på Topp #5 så tror jeg de allerede med det er over 100 000 kopier allerede. Hva vil dere si en top #10 plass omsetningsmessig er verdt? Hva er en top #5 plass verdt omsetningsmessig?

Det jeg håper er at Funcom får litt positiv pressedeking og tilbakemeldinger om: “Hvorfor har dere ikke gjort dette tidligere?”. De har jo tenkt å bruke infoen de får fra The Park for å bestemme hva neste satsing skal være. Det hadde vært jævelig bra hvis Funcom faktisk fikk til noe.

Jeg har noen flotte tenk-om scenarioer for TSW på funcominvestor.com kjempeflott lesning i ettertid :confused:

Vel, det same kan jeg si om noen av forventningene om TWD til StarBreeze nå. Forventningene er skyhøye. Man legger lista selv. Akkurat nå for FUNCOM så er den lagt jævlig lavt. Vi tror ikke de klarer noe som helst egentlig. Jeg tror det ligger en business mulighet i det. 100 000 salg er ikke høyeforventninger, det må da gå ant? Og får de det så får man sitte på inn i en periode med bedre kvartalstall og juletider/nyttårstider som både er sesong sterke gamingtider og sesongmessige sterke tider for FUNCOMs aksjekurs.

Enig

Siden vi har snakket en del om SOMA her inne så kan du jo sjekke de. De hadde ca 41 timer på topp #5 og 17 av de som #1. Hvis jeg ikke husker feil hadde de 92k solgte 10 dager etter launch og dette inkluderer vel også PS4 + GOG salg.

Greit å ta med seg at det var til 30$ stk, og listen er omsetningsbasert. Mitt estimat utfra Steamspy-tall er at 55k av de 92k var fra Steam.

1 Like

Men er ikke 55k på steam lite hvis man har 92k totalt ? Da antar man jo at 40% av salget har kommet fra PS4/GOG.

Tjah, Steamspy viste på samme tidspunkt som de la fram 92k-tallet 47k. Steamspy viser nå 71k, nesten tre uker senere. De har ligget på topp 100 hele tida, med mye av tiden på topp 20-30. http://tools.garry.tv/steamchart/?show=282140&range=30

Soma har 1760 ratinger på PS4
https://store.playstation.com/#!/en-us/games/soma/cid=UP1192-CUSA03333_00-HPL3SOMAGAME2015

Soma har også 2440 ratinger på Steam

Mao, 40% av alle ratingene er på PS4. Tilfeldig?

1 Like