Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

The Park salg på steam

Mange millioner views er akkurat det jeg har tippet på i går. Det er langt over det jeg først så for meg. Fantastisk markedsføring.

Når det gjelder salg av The Park så har The Park bit seg fast rundt hundre plass. Jeg tror The Park vil komme Sterkt ut mot slutten av salget. forløpet vet man bare ikke men 100 000 skal vi nå tror jeg før Q3 apport med denne starten.

TP 125
TSW 137
UltraPack 138

Til dere som lurer på dette med listene og at det ikke finnes annen kode bak den listen enn omsetning… Er det ikke rart at TSW og TSW Ultrapacken ligger side om side hele tiden (eller hvertfall side om side 90% av tiden). Får liksom følelse av at det er litt for fantastisk… Annen ting jeg lurer på… Hvor høyt ville TSW vært dersom Ultrapacken ikke stakk av med halvparten av omsetningen? Er det bra eller dårlig å ha den Ultrapacken i butikken?

Vet ikke om det er Halloween kampanjen med TP og alt som gjør det men vi kommer hvertfall til å buste ny lokal concurrent spillerrekord på TSW i kveld. Det ganske grundig.

http://steamcharts.com/app/215280

Vi får håpe på heftig bedring i antall spillere og mange glade folk i cash shop :smiley:

1 Like

TP ligger på 124, skuffende

112 nå, håpe vi klatrer mye mer i kveld ?

The Park har så definitivt klart å blåse liv i TSW community igjen…

Vi kommer til å slå fra oss med høye concurrent player tall i kveld. Det er viktig. Også om vi skal heve oss over November 2014 som har veldig bra tall så er det best at vi kommer i gang nå. Desto hyggeligere at det ser ut til å være i gang nå.

1 Like

Vel, jeg tror og at det vil dra seg til mot slutten av salget…

Visst dere ser på steamspy på Tsw, så kan det se ut til at Tsw har solgt oppimot 20k etter lanseringen av the park

Legger vi til 15-20k kopier av the park, så tipper eg Funcom har oms for 3,5-5 milioner så langt, etter at the park kom

Edit : om mine observasjoner stemmer da, så selger Tsw ganske så bra, med Tsw og ultimate rundt plasseringene som dei har vert på nå.
Om det kun hadde vert Tsw, og ikke ultimate, så hadde muligens tsw vert langt inne på topp 100.

Høyere aktivitet på Tsw, enn hva det har vert på en stund :

1 Like

Ikke glem at alle som kjøper The Park får en trial key til tsw.

3 Likes

BTW, vil foresten ikke si at den har steget 20k etter release av The Park. Var oppe på nesten 316k dagen før release av The Park og var nesten på 321k 2 dager etter release. Tror foresten at andre del av issue #12 som kom 14. oktober og selvfølgelig halloweeneventen som startet samme dag som release av The Park har hatt en del å si på den utviklingen på steamspy.

2 Likes

50% salg kan også ha noe med saken å gjøre

1 Like

En kombinasjon av alt :slight_smile:

1 Like

Helt klart. Rundt 23.august var de jo på ca 293k så det er en bra økning på 2 måneder.

2 Likes

Jeg sjekket “Extras” inne i spillet. Har man ikke konto blir man sendt direkte til en 7 dagers “free trial”. Det er nok dette som påvirker Steamspy-tallene aller mest.

Edit: Når jeg tenker meg om så trenger man vel ikke Steamkonto til det? Skal sjekke senere hvis ikke en av dere vet/ser etter.

3 Likes

Hadde vært greit å vite om trial’en automatisk havnet på steam eller ikke.

Kan ikke se noe som tyder på at man må ha Steam
https://register.thesecretworld.com/signup/ctrl/register/no/tsw/JSDCQKNN4W2HUQZRCSXQ

Veldig bra, da har de en reell oppgang på Steamspy uten at den skyldes free trial , og salget kan være enda mye høyere siden mange som kjører free trial muligens kjøper spillet. Når alle som kjører The Park blir sendt direkte til Funcom sine sider for å teste TSW, så er det klart at det kan gi et solid mersalg som vi ikke ser.

Slik ser det ut. Her kommer man videre til linken over.

5 Likes

Helt klart :slight_smile:

2 Likes

Nytt verktøy for å måle aktivitet på Steam?
https://steamcommunity.com/market/search?appid=753&category_753_Game[]=tag_app_402020

Nr 43 på humble

15-20k på steam, pluss dei 4 andre utsalgsstedene, er ikke sikkert det er å så langt borte med 30-35 k solgte kopier nå ?

1 Like

Nei det tror ikke jeg heller. 35k er slett ikke utenkelig. Kanskje noe sånt som det her i salg?

Utrolig hvor tett disse følger hverandre.

1 Like

Mine estimat er 33 500 nå. Men da har jeg gitt en lav sagsmulighet til andre utsalgssteder… Likevel… tror det blir mye nærmere sannheten enn steamspy. For det første så kommer den ikke til svaret før kanskje parr uker etter at salg av betydning har skjedd. For det andre så tar den ikke med gifts med mindre gitt bort og for det tredje så er den market med beta og store utilstrekkeligheter…

33500 skal være rimelig konservativt… Talte ingen kopier i går da. Jeg bare lot dagen gå forbid for å kosolidere estimatet med en forsiktig undertone…

3 Likes

Om dette fortsetter en uke til, så snakke vi cash i kassa til Funcom.
Tar vi med økt salg i Tsw, så er det faen meg raskt 8-10 millioner på 14 dager her.

Klarer Funcom å gjøre dette kvartalsvis, og i tillegg få til noe med Lmo, så tror eg selv Jebsen øyner håp om å få igjen pengene sine etterhvert.

3 Likes