Dere antyder at det har skjedd 20 000 salg siden August… for det første så vet vi at TSW solgte både TSW og Ultrapack TSW i September (Q3) til 20 og 30 plass noen dager. Vi kom vel frem til at det var omlag 5000 salg. Det lar 15000 være til overs for nå… 15000 * 200 = 3 Mill NOK om man plusser på 2.26 Mill NOK fra The Park med synergier nå netopp så er vi oppe i 5.26 mill NOK. Vi må med andre ord ha mye action fremover fra folk som kjøper TSW gjennom The Park for å nå til 8-10 mill NOK
Med anbefalinger i verdens største newspaper, så kan alt skje.
Du kan våkne i morgen å se Tsw på topp 50
Eg mente Tsw, men eg vet det er the park som er blitt omtalt, men ettersom Tsw gir peng enn TP, så er eg mest opptatt av Tsw
Exit: rett før det bikker over til 900 på steam
#107 på steam for TP
Hvorfor så store bokstaver… Har vært rett under 100 stortsett hele tiden… Litt irriterende at ikke like over 100 egentlig… For da ville den tegna utviklingen i garry-tv…
Men skjer nok nå i morgen. Halloween salget dabber litt mer av sikkert… Og da håper vi TP krafser seg oppover listene igjen.
TP 96 nå
TP 129
Tsw 118
Tsw edision 125
( i realiteten da, så selger nok Tsw langt inn på topp 100 nå )
TP står som nr 12 på steamspy lista, vet ikke hva det vil si, men viser vel trenden ?
Funcom har nok dratt inn noen hundre tusener i natt også
Edit : Tsw nå nr 106 30 min senere
The park plass 180 nå
Men TSW knaller gjennom stadig nye Lokale highs på concurrent players… 921… Vi moser gjennom 1000… Neste level å følge med på er 1300 hvilket er rekord November 2014
Tenkte man kunne forsøke å sammenligne med sommersalget, hvor Steamspy har en god oversikt over salget som har foregått. Den finnes her:
https://steamspy.com/sale/
Forutsatt at omsetningen pr. dag under Halloween er tilnærmet lik omsetningen under sommersalget, kommer jeg fram til følgende tabell, i tusen dollar:
En plassering mellom 101-110 blir altså estimert til en inntekt på mellom 200000 - 216000$ i løpet av 4 dager. Kan man da anta at TSW Ultimate ved å ligge der de gjør nå, tjener 50000$ pr. dag? Dvs. ca 2000 spill pr. dag for TSW Ultimate. Videre ligger The park mellom plass 120-180 (?), noe som vil gi mellom 152000 og 162000 i inntekter gjennom salget, litt avhengig selvfølgelig av total plassering til slutt. Men grovt regnet tjener de 38000 - 40000$ pr. dag, som igjen tilsier et salg på omkring 4000 spill pr. dag.
Da kan man anta at The Park i løpet av 4 dager har et salg på ca. 15k spill.
TSW Ultimate ca. 6-7000 spill.
TSW regular ca. 10-12000 spill.
Ganske bra uttelling det vil jeg si.
Hmmm… mye bedre enn jeg antok tidligere…
Men mulig bare mitt syn er farget av den der steamspy driten… Den lå jo flatt på 5000 spill omlag i preorder den uka vi var nede på 200 plassene… Hva tror du om det? Steamspy så ikke ut til å få med seg en dritt av det du viser til her… Igjen, kanskje Steamspy virkelig er fucked i pre-order eller og for den sags skyld på lave tall…
Er og usikker… Men concurrent players øker ganske mange prosent… Er durabelig forvirret nå… Hvis det koe sier der er rett så skal jeg bare kaste estimatene mine med 2… Eller ikke 2 kanskje… men jeg må begynne å gi uttelling for lave plasser og det vil ta oss ganske mange tusen solgte spill opp…
vel jeg trader ikke, jeg øker fortsatt… Jeg omfavner vel ikke det Koe har regnet ut heller uforbeholdent… men jeg er nysgjerrig, fordi man kan ta feil og bli for pessimistisk, med en irrasjonell gjeng som dette forumet i ryggen… Har inntrykk av de aller fleste inne her nå har 0 interesse i FUNCOM eller å finne fakta… Alt det dreier seg om er å lure noen til å selge slik at man selv kan få en fin inngang før Q3 tallene kommer… DET er disse som er tradererne Onns… Og det er patetisk…
EDIT: Dere la oss alle se bort fra dette
http://steamcharts.com/app/215280
Og la oss alle se bort fra det Koe har gravd frem her nå…slik at vi kan selge en historie om hu og fanskap… Nevermind at den ikke treffer så bra med virkeligheten eller man kan lure en skjør sjel…For en patetisk kynisk gjeng
Vi kan ikke stole på Steamspy før tallene er litt høyere. Siden top 200 under salget består av 50-60% sterkt rabatterte spill, kan vi kanskje halvere antatt omsetning, i forhold til listeplasseringene på normale dager. Listeplassering 100 = 25-30000$ pr. dag? 2500-3000 spill når det gjelder f.eks. The Park.
Joda, jeg vet jo det og er en stor advokat for det… Men du vet hvordan det er… man lar seg likevel farge litt av all info ute der…
Bør være over 30k salg nå av The Park. Noe sånt som det her?
Sammen med synergieffekten spillet har på TSW, kan vi ikke si at dette er noe annet enn en suksess.
Oi… Du har veldig lave tall på peakene…