Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

The Park salg på steam

Mmm, ja ville ikke ta så hardt i :wink:

Jeg har ingen formening om under 100 plass hva det betyr for salg… og heller ikke om det er forskjell mellom om når det er salg og når det ikke er det… jeg har bare adoptert det Onna har sagt vedr. det der… Men det skal man kanskje være litt forsiktig med siden en del av det som presenteres fra den kanten av er så voldsomt på den svartsynte siden.

TP 127
Tsw 168

3 Likes

Om du ser på Tsw ultimate så finner vi det på #85

Om det kun hadde vert Tsw, og ikke ultimate edision, så hadde nok Tsw ligget kanskje rundt 50

3 Likes

Prøver meg på et nytt estimat, basert på en sjekk av et annet spill som heter Keep Talking and Nobody Explodes. The Park koster mindre og det vil derfor være et større antall spillere ved like høye listeplasseringer. Vet det er mange flere faktorer som spiller inn (som rabatter, valuta og større svingninger i plasseringer) men dette er en “grov skisse”.

4 Likes

Eg tror du er nærme her :slight_smile:

hehe… :slight_smile:

Koe… Du må doble download på 14 og 16 plass…

Du mener det bør være 6000 der?

Christian gjettet mellom 6000 og 15000… Jeg brukte 8000 for å være konservativ…

Det som imidlertid er forskjellig med dine tall er at du har mye høyere på lave plasseringer… Og det blir sikkert rett pga at det er salg… Jeg gjør dette på en annen måte nå… OG, jeg tror du har rett… gi meg 15 min så får du se… :wink:

Her er fasit :smile:

Dette er basert på at snitt spilletid er 1 til 2 timer og at Alle som har lastet ned faktisk har spillt det helt ferdig. Ingen har heller kjøpt flere kopier og ingen har tenkt til å gi det i gave… Ingen har lastet det ned nå mens på salg for å spille det senere heller :smiley:

Som du ser så er spillertallene ganske høye selv med disse ganske ekstreme antagelsene… Jeg tror både dine estimat på 32 000 solgte spill og mine egne på 33 000 spill er meget edruelige.

Det som imidlertid er verdt å ta med seg her er at det er som du sier at bortsett fra de to til tre første dagene så er salgstallene ganske stabile… Vi får se hvordan dette utvikler seg utover uka… Men jeg mener at når man åpenbart har solgt så mye bare på 6 dager så vil såkalte gaming owners være langt over 40 000 allerede neste søndag… Totale kopier solgt må man regne med er en fraksjon * gaming owners… Kanskje 1.5 for eks… Gaming Owners er nå ~24 000 etter denne metoden… Owners Total blir med 1.5*24000 = 36 000

Kan godt gjette på at vi er 50 00 nå ute i uka for det durer ganske stabilt på som dere ser… jeg synes dette er meget lovende for TSW synergiene og utviklingen der nå utover uken… Kan godt være vi får en børsmelding om ikke lenge :wink:

6 Likes

Liker denne tilnærmingsmåten. Ser at steamspy estimerer rett under 2 timer for spillere i snitt, hvis dette stemmer er det ca 20k gaming owners

3 Likes

Det er jo fortsatt ukjent selvfølgelig hvor mange som har kjøpt en key et annet sted eller har kjøpt i steam bare ikke har spillt ennå… MEN føler metoden over gir oss en solid “lower range”. Også litt betryggende å se at selv om The Park ligger under hundre så ryr det på med en del spillere… Forholdet mellom salg på bestselgerlisten er kanskje kvadratisk helt blant topp 10… men den ser ganske lineær ut sånn ellers nedover lista… Veldig overraskende å se at forskjellen på 14 plass og 100 plass å være bare 6000 mot 3000 i forskjell… Kan jo være forskjellen blir større utover uka… men man er jo helt klart fornøyd med at det ryr på 3000 nye potensielle TSW spillere pr dag.

YouTube stats: 3,529,500 views and 25,403 comments for videos uploaded last week, over 50 new videos uploaded yesterday

3 Likes

Helt sinnsykt hva youtube views det er… Kan ikke skjønne annet enn at denne skrekk sjangeren og TSW er noe å satse på videre?

Vedrørende salg så har vi hatt omlag 600 til siden midnatt (blir kanskje 2500 totalt i dag da…)… Tror vi skal være forsiktig med steamspy og estimert spilletid holmes. Har man problemer med å anslå antall spillere så har man hvertfall problemer med å anslå spilletid. Ser på nettet av opplastede youtubes at 1 time og 15 min til 1 time og 30 min er brukt av mange av disse som skal vise frem spillet for andre… Poenget er at man kan fucke ethvert estimat ved å bare smøre på sikkerhetsmarginer i ethvertledd… Tror det er greit vi legger oss et sted mellom 1 og 2 eller 1 og 1.5 basert på handfaste erfaringer…

Jeg tror vi skal være happy med 50.000 på TP innen uken er omme. Meste er nok tatt ut på kort sikt, dvs TSW gjengen. På lengre sikt kan det sikkert dryppe litt nå og da.

1 Like

Vel tallenes tale er klar nok… 2500 spillere pr dag fortsatt medmindre man tror at alle plutselig har fått The Park som favorittspill etter halloween helga og spiller det om og om igjen :P.

10 dager med 2500 er tross alt 25000 spillere… Er mest glad i å tenke at ikke TSWere kjøper for de får fri trial og det kan føre til TSW kjøp… TSWerne kan tids nok kjøpe når dette blir lagt ut i funcom.com.

1 Like

Tp 109
TSW ultimate 110

5 Likes

Er vi enige om ar the park selger 2-3k på steam i døgnet med plassering rundt der den ligger nå ?
Pluss dei 4 andre kanalene, så kommer vi på ett salg på 3-5 k i døgnet ?
Altså ± 350k kr i døgnet på TP pluss Tsw, så er vi rundt 500 000 kr + i døgnet ? ( er vel godt over 500k )

Så har vi 3-4 dager av første uka der TP er langt inn på topp 100 og gitt enda høyere salg.

4,5-5 mnok første uka ( pluss noen lapper på lmo )
Nei, mine aksjer får dere ikke !

1 Like