Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

The Park salg på steam

Der er ett datapunkt hver time…

http://steamcharts.com/app/402020

Jeg leser kunn det som skjer hver time og antar med det at ingen er så jævla kyniske at de logger på raider gjennom content og er ferdig under 1 time slik at jeg ikke får talt dem. Jeg vet at community huben gir deg et tall oppdatert hvert 5 min. Men det er vanskelig å få logget. Igjen, vi har liten nytte av å inkludere noen som ikke logger av før etter 12 timer… mens man ikke inkluderer folk som er inne bare 5 min… Bruk medianen… det er slik statistikere løser dette… Hvorfor skal ikke vi bruke det (rent bortsett fra at det vil sette The Park salgene i et bedre lys da :stuck_out_tongue: )

This website is facilitated by a web frontend service and a data collector service that queries the Steam Web API. The collector queries the number of concurrent players on an hourly interval for every single game in the Steam catalog, and has been collecting data since July of 2012. The services are written in Go and the data is stored and managed with PostgreSQL.

Da snakker vi om to forskjellige ting. Under er fordelingen til steamspy på antall spillte timer per spiller som er hentet fra steam. Den er delt opp i 10 min intervaller:

edit: burde sagt at det er for The Park

1 Like

ok… men like fullt så ser du at den grafen bekrefter det jeg sier. Der er en opphopning av spillere som bare er innom å henter godsakene (de er i stor grad ikke med i totalt spilte timer pr døgn slik jeg teller det)… Samtidig så ser du at det og er noen ekstremiteter med 9, 10 12 osv spillte timer… Om du vil regne på hva den vanlige spiller bruker av tid så bruk medianen… da slipper du ekstremitetene og faren for bias… Det er helt vanlig å gjøre det.

Jeg hadde vært enig med deg viss det ikke var for at total spilletid blir påvirket av disse ekstremitene. Når du “korrigerer” for det ved å bruke medianen burde du også korrigere totalspilletid tilsvarende noe som er vanskelig.

La meg ta et flåsete eksempel for å illustrere:
A, B og C spiller et spill henholdsvis 1, 2 og 9 timer. Vi skal estimere hvor mange som spiller (vi vet ikke at det er 3 stk). Vi vet at det totalt er blitt spilt 12 timer, at snittet er 4 timer og at medianen er 2 timer. Om vi skal estimere antall spillere får vi:

12/2 = 6 om vi bruker medianen.
12/4 = 3 om vi snittet.

Den er en slik feil du gjør når du ikke deler på snittet (men selvfølgelig mye mindre overdrevet)

2 Likes

Totale spilte timer får veldig lite med seg av disse som logger inn 5 min så i såfall så legger du to bias som drar i samme retning slik du gjør det… Det vanlige er medianen for populasjoner med ekstremiteter… De som blir tellet ekstra pga abnormal lang spilletid, kompenserer for de som aldri blir tellet i det hele tatt… Bruker du medianen på toppen av det så blir det så nært sannheten som du kan håpe på…

Noen som tør å vedde på om det kommer et knallbra pakkesalg av TSW og The Park sammen nå siste uka av Halloween? Bragpoints å tjene for Funcom aksjonærer… :stuck_out_tongue:

Jeg kan like om de har salg og kommer opp på listene. Jeg vedder ikke i mot den der, men om det blir en “significant” endring i kursen av den grunn tviler jeg på. Du får bragpoints av meg om du kan spå om (eller ikke) Funcom i neste kvartalsrapport vil gi detaljert info om ting som inntjening per spill, antall spillere, arpu, andel betalende osv i neste rapport. Om Funcom ledelsen nå kan vise at de ikke bare inntar en mer nøktern og realistisk tilnerming til børsmeldingene sine, men også til kvartalsrapporter og årsrapporter fremover.

Regnestykkene er gjort for the Park… det er lett å se hvor mange spill The Park selger siden The Park bare varer 1 til 2 timer… Når vi vet hvor mange spill så er det bare å gange med 12.99 USD… Da vet du omsetning. Lista er omsetningsbasert så det betyr at vi har ganske god kontroll på hva uansett spill selger for dersom på 100, 200 eller 300 plass…

Jeg minner og om at FUNCOM omsetter for omlag 25 mill NOK i kvartalet og dette kommer i størst grad fra TSW… som har for vane å ligge utenfor topp 100… Det er ikke bare å dele 25 mill på 90 dager… fordi TSW har både cash shop pluss en stor del av spillerne utenfor steam… MEN, at plasser under 100 eller 200 er det samme som 0salg eller nær-0salg, det er tøv. Faktisk så bør du komme med kilde dersom du påstår det.

1 Like

Jeg vet hvor mange spill det i minimum er. Dersom 500 har spillt The Park… Vel da er salget minst 500… Eller tror du spillere hacker seg inn på The Park? Det kan jo være ?:stuck_out_tongue: Er jo FUNCOM vi snakker om, sikkert noe feil som gjør at halvparten spiller gratis… hehehe :stuck_out_tongue:

Neida… fra spøk til alvor. Har 500 spillt så vet du at minst 500 har blitt solgt… enkelt.

Hvis man regner på samme måte som @Gordon, tenk deg hvor mye penger Starbreeze drar inn når de har 14 spill INNE på topp 100 lista! :smiley:

1 Like

De gjør nok ikke det fordi det er mange kokker som skal ha veldig mye…

Men ja… StarBreeze sine 14 titler omsetter selv om utenfor 100 plass…

Igjen dette er ikke noe jeg kan for, det bare følger av det at The Park helt klart blir spillt av flere hundre personer i døgnet selv om spillet er lavt på listene… Eller er det slik at dere nå tilpasser virkeligheten og så har The Park som hadde 0 replayability likevel blitt en skikkelig replay-slaæger… hehehe… Dere er nå litt søte da :stuck_out_tongue:

Huff så mye tull du poster. Alle snakker om hvor spennedne The Park var… Overraskende slutt osv. Opencritic har i sammendrag 72 i karakter for The Park… streamene og har vært full fra begynnelse til slutt… Lite tyder på at ting er som du beskriver (men det er jo ikke akkurat noen bombe? hehehe)

Uansett om det er slik du sier så betyr det neppe noe annet enn at du må bruke over faktor på på spiller estimatet og at salgene har rundet 60 000 nå.

Hvis de hadde solgt over 60k, så hadde vel steamspy, som har gode tall for salg over 30k vist dette? Konklusjonen må jo være at The Park har solgt <30k, ikke over.

1 Like

nettopp… altså Onns tar feil … Jeg tror heller ikke over 60 000

1 Like