Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

The Park salg på steam

10 000 er steam only.

Greenmangaming og andre er en sak for seg selv… Å ha solgt 15000 til 20000 preOrder av et lite fillespill som koster ingenting er ikke ille altså. Klart jeg/vi blir skuffa om det stopper her… MEN hva er sannsynligheten for det. TSW universet går inn i 3 uker Halloween nå. Jeg tror salgene lett gasser på og ikke stopper før vi har rundet 100 000 salg.

Ja tenkte Steam only jeg også så jeg er enig med deg der. De andre blir bare gjetninger.

Tallet som ligger under preorder er veldig usikkert. Steamspy er ikke god på preorders. Her svarer utvikleren på dette.

http://67.227.255.239/forum/showthread.php?p=175502649

Kan være mye salg hos de andre også, se for eksempel Witcher 3.

Steam med bare 35% av preorders.

Ja det er på konsoll, men likevel.

Vi vet ikke de andre men litt er det jo. Verdt å huske at The Park er et lite fillespill det tok 3 årsverk å lage. Har de omsetning på mange milioner NOK på dette så er det fan meg bra. Jeg tror vi fort kan se 50 000 Steamsalg innen kort tid og da er vi egentlig på den grønne gren.

Hos GOG fikk man witcher 3 rimeligere enn på steam og uten DRM :slight_smile:

BTW, På greenmangaming er faktisk The Park dyrere enn på steam så da tjener jo funcom mer på å selge det der :wink:

dyrere… 1 cent?

Stemmer :slight_smile:

Det er CD Project RED (for et navn…) som lager The Witcher-spillene og som eier GOG.com. Ikke rart at denne serien selger bra på “hjemmebane.”

2 Likes

I rest my case

3 Likes

haha… hva sa Gordon… ?

EDIT: Og helt stille. Folk som til dels er jææævlig stor i kjeften må gjerne komme frem igjen og si ok Gordon. Vi skal neste gang være litt mer ydmyk for å høre på fornuft fra en med matematisk bakgrunn. Fan meg latterlig hvordan dere har hauset disse Steamspy tallene de siste dagene.

1 Like

Eneste som har hauset steamspy er vel du når tallene plutselig gikk opp 3k slik at de stemte bedre med dine estimater :wink:

Jeg mener fortsatt dette er det beste vi har. Selv om det er 30% feil så blir det fortsatt mer riktig enn det noen her kan resonnere seg fram til basert på et par datapunkter

2 Likes

Nei. Jeg sa… “Javel, så vi har solgt 3000 nå plutselig på en dag nede på 200 plass på bestselgerlista” .

Igjen Nofun, det er kronisk hvordan du skal komme her å igjen stille deg/dere i en slags bedrevitende posisjon, når dere egentlig har drite dere ut parr uker i strekk nå. Ydmykhet kunne passe når man bommer såpass jævlig som dere har gjort.

Bare nei. Det du kaller det beste vi har er egnet kunn til en ting, og det er å gi sånne som deg billig inngang i aksjen. Fornuft og enkle analytiske betraktninger er det du bruker når du ikke har verktøy. Man setter ikke en tallgenerator ute av kontroll på en sak som er utenfor området den kan håndtere. Bullshit in = Bullshit out.

Det vi vet er at estimatene kan være opptil 30% feil på små spill, så da kan jo du være ydmyk og si at ditt estimat at små spill ligger 100% over steam spy er feil

Det er vel heller ingen grunn til å tro at de skulle konsekvent ta feil i en retning på små spill.

1 Like

Hvordan kan dere si at estimatet ligger 100% over når tallene på Steamspy har variert fra 4500 til 8000? Da tror jeg ikke Gordon ligger langt unna hvis det er 30% feilmargin. Jeg har også god tro på 10k - minimum.

30% er for øvrig kun tallet fra den ene utvikleren. Man vet ikke størrelsen på hans spill så feilmarginen kan sikkert variere her.

I tillegg er dette preorder - Steamspy er ikke god på preorder.

1 Like

@holmes…den vil konsekvent undervurdere småspill. I tillegg til en haug med andre bias. Du må vente noen dager til populasjonen kommer opp.

Mer sånn generelt så er jeg fasinert av dere som et studie… Hvordan folk kan ri sin høy hest uten innrømmelser etter at det blir vist at de tar durabelig feil mens de andre har rett…Utrolig vanskelig å forstå. Du fortsetter jo å poste som om her er du den som sitter nærmest svaret…!! Nei holmes, du er ikke nærmere svaret bare fordi du sier et veldig lavt tall…

2 Likes

Ok, men jeg tror det er minst like stor usikkerhet rundt din metode, trolig større

1 Like

Gordon:

den vil konsekvent undervurdere småspill.

Er det noe spesiel grunn til dette annet en at du sier det? Det er forskjell på å underevurdere og feilvurdere. At usikkerheten er stor er alle enig i.

At salsgatallene GARANTERT er høyere enn estimatene er det bare du som virker å mene uten å egentlig gi en god forklaring.

EDIT: når jeg tenker meg om er det sikkert best å droppe denne diskusjonen. Etter launch kommer sikkert TP til å selge en del spill så da blir estimatet bedre.

3 Likes

Må nok arrestere deg litt her. Sannsynligheten er stor for at den viser et tall som er for lavt.