Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Det har jo blitt forkastet, hvis det har vært på bordet, når vi nå står ovenfor en deal med APIM… Merkelig ting å skrive…

Ja, Oncoinvent har nylig rekruttert Nano ansatte

Det er jo det jeg mener, virket som om vivo ikke tok høyde for at den diskusjonen trolig/nødvendigvis har blitt hatt uten at det førte frem på noe vis → den elendige avtalen med noen andre.

1 Like

Jeg antar at de har vært i kontakt med Oncoinvent - men selskapet har vel også uttalt at de ønsker å holde seg av børs så lenge som mulig?

1 Like

Hvorfor det??

Altså, verdien svinger jo på unoterte aksjer også om det ikke leveres

De har vel sett på hva som har skjedd med Nanov med robothandel/shorting, pressing av verdsettelse, jojo-svingninger på diverse bioteks, Omtale i “nøytrale” media som kun fokuserer på at det er underskudd (sic) og flere selskaper er blitt “tvunget” til altfor utvannende emier for å ta produktet/selskapet videre.
Det er nok en tanke om at man vil unngå børs/IPO ihvertfall frem til man har et produkt som skal hente penger til å gjennomføre en pivotal fase, kanskje også aller helst til man har et produkt og kan tjene penger på markedet for å unngå at man faller i “børsspekulanters” vold…

forsåvidt riktig det. (om enn kanskje ikke i like stor grad)
…og det er også svingninger ved store makro/børssvingninger/usikkerhet.

MEN det er ikke den type robothandel man ser på Oslo Børs og shortposisjoner er vel vanskelig å sette slik at de kan styre/manipulerer verdsettingen til enhver tid.

Dette var vel egentlig tanken bak nanos notering også, eller tar jeg feil her?

Vi får vente å se hva som blir tilbabkemeldingen fra Asmyr.

Oncoinvent hadde fått mye gratis ved en APIM del med Nano, så burde ikke være vanskelig å se ja til dette

Nei, du har jo selvfølgelig helt rett. Jeg tenker bare siden vi ender opp med APIM istedenfor så kan dette ha vært en utslagsgivende faktor - selvsagt det sammen med om eksisterende styreformann og CEO ønsker å være en del av dealen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Nei, de ble vel notert en stund før pivotal fase var planlagt å kunne starte.
IPO var på 32 kr våren i 2015. Tror det først og fremst var for å kjøre ferdig fase 1.
Pengene hentet i emisjon des 2016 på 114 kr var vel påtenkt å kunne holde ut en pivotal fase 2.
Tror igrunnen ikke det var så veldig fokus på å “time” børsnoteringen.
Men tar alt dette etter husken nå.

1 Like

Det høres riktig ut, takk!

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-251?utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

Litt nano snakk i starten og QA på slutten

Sterk kontrast til kommentaren på innlegget mitt men velkommen etter👍

Hvem tror du gidder å stemme for denne håpløse dealen da?

1 Like

Stemmer at dem uttalte det at dem ville ikke på børs…’ dem ønsket ikke at aksjen skal bli herjet med’ …så noe avtale med dem er bare til legge på hylla…

To kriserammede selskaper slår seg i sammen og verdsettelse 1.37…±.og en massiv utvanning…hva blir da aksjen verdt for oss nanoaksjonærer? …hvordan har dem tenk dette skal bære fremover…Når dem trenger kapital osv osv. .Skjønner null og nada🤔av dette her jeg.

4 Likes

Denne dealen er som å tisse i buksa på en kald vinterdag. Makes no sense.

2 Likes

Forhåpentligvis varmere til sommeren da :sweat_smile:

Det er vel akkurat det APIM ledelsen har tenkt. Litt nyhetsstrøm frem til sommeren så får vi kanskje hente litt penger.

2 Likes

Oncoinvent har vel en mcap på ca 800 mnok pdd.

Hadde lett tatt 10-15% av Onco kontra 25% av APIM+Nano.

Kan aldri se for meg at forslaget om å fusjonere med APIM går gjennom. Det har overhodet ingen synergier og medfører en regelrett rævkjøring av aksjonærene i Nano

9 Likes