Men kunne man fått opp en eller annen form for rulleringsordning sånn at alle aksjonærer kunne kommet innom styret og se gjennom fadesen slik at det blir litt mer rettferdig?
Må bli netflix serie av dette
Styret må bestå av tre stk, så da smetter vel North inn sin kandidat om ikke lange tiden.
Jøsses, har vel oppdaget at man kan bli holdt ansvarlig og så var vel ikke så lett å få kjøpe seg styreforsikring når man ikke har noe å vise til
Jeg savner Mr. Luigi Costa.
Det var tider.
En rask emisjon på NOK 114 så er NANO på bena igjen!
Det må avholdes en ny GF for å velge noen ny til styret.
Eventuelt er det lov å håpe at denne kvinnen vi har i styret. Anser Kompetansen til denne Eddie som manglende. Å at Larsen eller Bruland blir foreslått som ny kandidat. #drømmescenario
Selskapet må utdype årsaken til denne fratredelsen, helst i morgen. Trenger ikke være noe dramatisk overhodet, men markedet vil selvsagt spekulere i nettopp det.
Ja, selvsagt må det det, og det tar nok ikke mange timene før NE ber om en slik, men det er jo også pålagt etter børsens regler, så det går nok raskt.
Det er Tina Bønsdorff som er «styrealibiet» i dagens styre. Både Asmyr og denne Eddie er sylferske, deres misjon var å få bort Egget og med tiden Malene og at aksjonærer med penger i dette skulle ta over. Styret er samlet sett underkvalifisert så det synger etter, Asmyr er nok ikke uenig det. Men han tok en for laget og skal også garantert ut ved ordinær generalforsamling senest. Han har strengt tatt lite der å gjøre, selv om han åpenbart er en fighter og aksjonærenes mann.
Både AG og North stemte ned det forrige styrets forslag, det måtte bli erstattet av «proffene» i North eller amatørene fra AG.
AG klarte kunststykket med å få med CSO fra en potensiell mergekandidat inn i styret, jeg vil anta at det er henne som i praksis håndterer det aksjonærene lurer på:
Hvordan står det til med pipen?
Ble det gjort feilvurderinger i Paradigme?
Hva bør skje med Alpha37 og Archer?
Er dette en mergekandidat for Onco og samtidig få nytte av underskuddet en gang i fremtiden?
Jeg har null komma niks kjennskap til Eddie, men det er uansett helt åpenbart at det nyinnvalgte styret umulig kan stilles til ansvar for det det avgåtte eventuelt har gjort feil. Hadde det vært fare for det motsatte hadde ingen ønsket å bli valgt inn, det vet de fleste og også Bøndsorff som har erfaring med styrearbeid.
My guess er at Eddie fant ut at han er altfor lettvekter til denne jobben og at han bør erstattes for alles beste. Selve valget av styret ble gjort tilsvarende det som skjer ved første FAU-møte på barneskolen. Det gjelder å ikke stille der, hvis ikke blir man klappet inn til vervet av nabokona som kjører en practical joke og roper deg inn som gullkandidat til jobben.
Men reality check.
Merkelig å trekke seg så tidlig.
Han kunne vel bare bli « sittende» mens Tina jobbet med sitt?
Det følger også et ansvar og plikter for et aktivt styremedlem. Kanskje han innså at han ikke makter å innfri det som følger med vervet? Å overlate alt arbeidet til Tina og Asmyr er ren forsømmelse, det kan bli en dyrkjøpt erfaring for et styremedlem
Tror det er ganske utelukket at han går på bakgrunn av historiske medlemmers arbeid, evt forsømmelse av det.
Likefullt fremstår det amatørmessig. Hvis du vet du ikke er skikket, kompetent eller har tid til å ta på deg et slikt verv så si «nei takk» når du blir spurt.
Tror i den hastige prosessen at det gikk en kule eller tre varmt, og at både valgkomite og styret ble trommet inn på dugnad i romjula. Den eneste som visste hva hun gikk til var nok Tina, og hun tok jobben i samråd med styret og største eierne i Oncoinvent. Der ligger mitt fokus i forhold til å ha troverdighet til et profesjonelt og mulig rasjonelt utfall av pågående prosess, ikke til AG-folkene, selv om de fortjener masse skryt for det de har fått til i forkant.
Trenger ikke foreslå helt nytt styre, bare et nytt medlem av styret – og det er vel som regel valgkomiteen som kommer opp med forslag til nye kandidater(?)
Tenkt samme tanken
Rakk man å legge ut et CV sammendrag for Eddie Berglund på Nano webben ? … og hva med de andre i styret ?.. fint med lesestoff til helga
Det hadde tatt deg 18 sekunder å sjekke dette selv, men svaret er nei.
Bare tomme bokser på samtlige…
Eddie Berglund er så vidt jeg kan se ikke inne blant de 50 største investorene, og i motsetning til Asmyr er han ingen idealist…
Om det tolkes negativt av markedet at han trekker seg, tror jeg det er en helt grei kjøpsmulighet.
Om North Energy skulle få inn et styremedlem er det bare positivt, og det kan igjen bli kamp om stemmer og kursstigning…?
I motsetning til the Observer så har jeg tilbrakt time på time og atter timer med Eddie på telefonen, men det ligger stort sett 15-20 år tilbake. Kunne selvfølgelig skrevet en hel del om dette, men det skal jeg ikke. Nøyer meg med å si at jeg tror the Observer kan være på riktig spor om hva som ligger bak.
Stiller meg også bak Highlanders “analyse” ovenfor:
“Eddie Berglund er så vidt jeg kan se ikke inne blant de 50 største investorene, og i motsetning til Asmyr er han ingen idealist…”
Og det motsatte er vel egentlig en opportunist, selv om jeg tenker at det er helt greit å være det på finansmarkedet.
Med PCIB opp over 120 prosent på én uke ser man med tydelighet at det lett kan børstes støv av og blåses nytt liv i et tilsynelatende “lost case”. Snart kan det være duket for et aldri så lite rally i NANOV igjen…?
Det spørs litt rundt hvordan en opportunist kommer seg til bordet - om man slentrer seg inn på tilliten til småaksjonærer for så å takke for seg tyder det kledelig på en egen agenda for å hente ut penger(sånn sett verre en slik north ble omtalt tidligere). Som nevnt ser det ikke ut som han eier aksjer selv - så han må vel enten A: ha tatt seg vann over hodet, B: sett hva det går i, C: fått beskjed om at godtgjørelse blir minimal og dermed ikke verdt tiden…
Så har man selvsagt D E F og alt det der - personal reasons. Hadde kanskje vært på sin plass å lagt ved en annen forklaring enn “umiddelbar virkning” for å ikke direkte drite på aksjonærene som indirekte har gitt han tillit via Asmyr(da det var Asmyr sitt forslag)
Videre ser man også at Asmyr og Aavik (stor aksjonær ble som valgt til valgkomiteen) - som i prinsippet er kompenserte posisjoner ut fra :
Styret:
Valgkomite
Var det du eller stockwalker som snakker om en 20mill seanse i Crew Gold i sin tid? Isåfall kjenner enten du eller hen godt til Berglund?