Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Helt enig.

Vil legge til at selskapet fortsatt har godt over 60 millioner kroner på bok, og har redusert kostnadene til et minimum - og dermed gode forutsetninger for både arbeidsro og finne en så optimal løsning som mulig.

Jeg dagdrømte nettopp og i drømmen ble kursen solgt ned av en aktør som ønsket å legge inn bud på hele selsapet. Jeg våknet, reflekterte og konkluderte med at så må være tilfelle.

#Hopium

1 Like

En på «det andre» forumet som deler samme drøm :

Tror selskapet han refererer til blir omtalt på medwatch i dag.

Mildt sagt fascinerende, ettersom jeg ikke hadde lest det innlegget. Skal også sies at i drømmen var det en ulv, men han så mer ut som en ulv fra Wall Street, og ikke gode gamle Per, den ene.

Forundrer meg at vedkommende ikke sjekker rettskriving og grammatikk før man henvender seg på den måten til et selskap - jeg ville med en gang tenkt dette var useriøst med setninger som "…som god kammerat har jeg nå et mulig forslag til snarlig børs for produktet. " - men OK; svaret fra selskapet som omtales er jo ganske tydelig; det er ingen fordeler med å prøve å “rygge inn” på børsen kontra å søke listing selv. Slik de fremstiller det virker det som en krevende prosess og kan forklare noe av grunnen til at interessen var så lav når de forsøkte å henvende seg til potensielle partnere og landet på APIM.

1 Like

Det interessante er jo at svaret har en helt annen kvalitet, når det gjelder grammatikk og formulering. Det får meg nesten til å tro at dette er reelt…

1 Like

Jepp, la merke til denne ulv i forrige uke ::

(merk : dette er et innlegg på en tråd på Hegnar.

Den tanken slo meg også…

Men det kan være flere interessenter der ute, og er det en som med de riktige forutsetninger kan nyttiggjøre seg det fremførbare underskuddet, kan utfallet bli forholdsvis hyggelig.

Jeg betviler ikke legitimiteten til innholdet, men svaret burde være nok til at man kan legge slike drømmer på hyllen. Hvis prosessen med due dilligence er dyr og tidkrevende, og det er billigere å gå på børs selv, og hente kapital på den måten; why bother?

For egen del gir det mening at det ikke har kommet noe bud på skallet, eller noen andre som vil fusjonere for å få en “billig” notering og litt cash. Det lønner seg kanskje ikke å gå denne veien…?

2 Likes

Dette er selvsagt et veldig godt poeng, hvis det stemmer det den “potensielle kjøperen” hevder.

1 Like

Jo, som sagt, dersom noen under riktige forutsetninger kan anvende det fremførbare underskuddet, vil det lønne seg å gå denne veien.

1 Like

Enig - men det virker rett og slett vanskelig skal man tro selskapet i den posten. Dette er visstnok et selskap i samme bransje (i.e. biotek-start up) så man skulle tro de vet hva de snakker om (eller at advokatene de bruker vet hva de snakker om).

Jeg ville også trodd dette var en done deal; jeg var selv med da Clavis gikk i vasken og Spetalen kjøpte opp skallet og fordelte det i Vistin Pharma og Aqualis, så det er ikke umulig, men det er noen år siden.

2 Likes

Om det ikke er du som er Curbstone, har du kanskje fått hjelp av klassekameraten din igjen…?

Det er påfallende at Curbstone var veldig aktiv rett før den ekstraordinære generalforsamlingen 03.01.23, mens han som sagt ikke postet et eneste innlegg den korte perioden Eddie Berglund satt i styret i Nordic Nanovector.

Så startet altså Curbstone skittkastingen igjen med en gang børsmeldingen av 31.01.23 ble sluppet. Ganske påfallende det også…

Vis man skal spekulere litt i hvem denne potensielle avsender av tilbudet kan være.

Noen som tenker ut potensielle kandidater?

Første møte mellom partene blir opplyst å være 07.02.23 altså sist Tirsdag.

Er vel innafor å spekulere i at svaret ( avslaget ) kom dagen derpå? Kanskje tom to dager etterpå?

Onsdag eller torsdag?

Ærlig talt.

Her kommer eddie murphy inn og signerer med telefonnummer og tenker “nå er de nok overbevist”… nisse.

Det snakkes om oppkjøp fordi det ble postet på HO, og det foreslås å spekulere rundt det??

Kan en, bare en, gi meg et rasjonale rundt HVORFOR de har kjøpt aksjer hvis de lar seg affisere av slikt forbanna fuckery som tyter ut av rottereiret?

Bare en. Please.

7 Likes

Dette rottereiret du refererer til, er vel blitt flittig brukt av Styrets leder tidligere, samt sentrale personer fra AGNV sin arbeidsgruppe.

Er selv kun inne å titter. Ettersom det var der jeg fikk min første tanke om at kjøp av Nanov aksjer kunne vært lurt for en tid tilbake,

Takket være brukere som Studenten m.fler
Sine gode poeng om at dataen i Paradigme kom til å være super lovende. Å bla bla bla.

Det er ingen tvil om at stemning er dårlig grunnet totalt kurs havari. Å at enkelte innlegg på dette forumet ( inkludert mange av mine egne) er totalt unødvendig.
Men det får virke som selv terapi for alle pengene som er forduftet!

Når det gjelder denne kontakten mellom ukjent avsender, og selskapet som mest sannsynlig er Asamedic. Så anser jeg det som mye mulig at det har vært kontakt.

Men sier seg selv at det ikke er Styret i NN eller Ledelsen som har tatt kontakt.

2 Likes

TRVX har lyktes bra med konvertibel gjeldsfinansiering av sitt føflekkstudie.

Finansieringen fra Atlas vil gi Targovax fleksibel kapitaltilgang for videre
utvikling av selskapets tre F&U programmer:

· Behandling av de første pasientene i den planlagte fase-2 studien med ONCOS
-102 i føflekkreft i samarbeid med verdensledende kreftsykehus i USA og Europa
· Viktige forsøk med sirkulært RNA for å validere teknologiens
plattformpotensiale in vivo; et område med raskt voksende interesse i
legemiddelindustrien internasjonalt
· Støtte til to kliniske studier med den forbedrede utgaven av kreftvaksinen
TG01, ledet av renommerte forskningsmiljø i Norge og USA

  • I et svært krevende marked for bioteksektoren globalt, har det lyktes oss å
    sikre inntil 300 millioner kroner i finansiering for å drive vår portefølje av
    innovative F&U programmer fremover de neste tre årene. Den fleksible strukturen
    gir oss full kontroll over både beløp og tidspunkt for kapitalinnskudd, og
    dermed får vi forutsigbarhet til å skape resultater og bygge aksjonærverdier
    over tid. Vi har vurdert et bredt spekter av finansieringsalternativer, og
    landet på Atlas som en erfaren partner som ser det betydelige potensialet i vår
    utviklingsstrategi. Parallelt jobber vi med ytterligere alternativer for å
    maksimere potensialet i vår unike plattform innen sirkulært RNA, sier Erik
    Digman Wiklund, administrerende direktør i Targovax.

Tipper den tidligere UK-baserte styreformannen i NANOV jobber med tilsvarende. Man kan kanskje tolke uttalelsen i siste børsmelding som det.

Likviditeten generelt i finansmarkedene har bedret seg, så det burde være muligheter a la TRVX, minimum hos fond som speialiserer seg på distressed companies. Er NANOV der PCIB var da det nederlandske fondet kom inn i nov.2018 eller er er vi der PCIB var ved restarten nov-des. 2016? Det jobbes ihvf. 24/7.

Hva er cash status?
Hva forventes i Q-rapport?

Som du sier er det nok ikke helt som med Targo. Targo har inntakt case, men manglet penger. Nano har per i dag ikke inntakt case, bare et håp om restart, men de ansatte til å gjøre jobben er borte stort sett.

Ifølge gårsdagens oppdatering av aksjonærlistene hadde medlem av valgkomiteen Vegard Torsæter Aavik solgt 782k aksjer ned til en beholdning på 1249k aksjer.

Dette ble selvfølgelig fremhevet av Curbstone og brukt som et argument som bidro til gårsdagens panikk.

Aavik opplyste på Facebook-siden til Aksjonærgruppen AGNV følgende:

"Hei.

Ser det konspireres i hvorfor jeg selger aksjer i Nanov. Jeg har noen prinsipper jeg følger slavisk på børs. Det ene regelen er kort fortalt for å begrense tap. I en normalsituasjon settes den mellom 5% og 10%, men i dette tilfellet ble den satt til 25%, noe som er svært romslig av meg.

Svært uheldig at man måtte ty til salg, men børs er børs."

I dag fikk Aavik spørsmål om han nå er ferdig med å selge aksjene han skulle. Han svarte akkurat:

“ja, er ferdig solgt. På kjøperen igjen nå.”

Dette til orientering.

2 Likes