Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Takk. Jeg skrev fusjon med hermetegn for jeg tenker at noen bedre betegnelser kan være for eksempel “Ran ved høylys dag” (av Nanoaksjonærene) eller “Tidenes verste deal” (for Nanoaksjonærene).

1 Like

Da har jeg stemt mot. Ingen grunn til å utsette det slik jeg ser det.

1 Like

Hadde vært litt gøy og vist hvor mange Nanoaksjer vi har her på Ti ??

1 Like

Nei, med mindre det skulle dukke opp andre alternativer å stemme for ( men du kan endre frem til 29.11.22) Vil også anbefale deg å bli medlem her :

Håpet er jo at noen kan flagge en innsynsrett, med over 10.1% av selskapet.

Å at vi kan få fakta på bordet, om hva Carnegie har jobbet med di siste månedene. Samt annen info om for.eks Paradigme studien mm

3 Likes

Litt morsomt da, APIM verdsettes for 500 millioner kr og har verken fulltidsansatt CEO eller CSO.

På Proff.no er det angitt 2 ansatte i APIM. Jobben til Kostas er en av flere i følge hva han selv skriver under Ventac Partners og Otterlei er deltidsansatt. Vedder nesten på at selskapet ikke hadde noen ceo før Kostas i 2020.

Beleilig verdi på et selskaps uten noen som jobber fulltid. APIM har jaggu vært gode på å verdisettingen.

13 Likes

Dette er så uforståelig basert på styrets såkalte intensjon om strategisk retning og optimalisere verdien til aksjonærene!
De mest pessimistiske på TI tråden har til de grader dessverre fått rett når det gjelder Nanov styrets udugelighet!

7 Likes

Det er gjort for min 19.000 aksjer :wink:

4 Likes

Stinker av denne avtalen og dette bekrefter jo mye…

3 Likes

Kan nok være rimelig sikker på at intensjonen er at når dette hadde blitt klubbet gjennom hadde det kommet en ny EOGF hvor styret ber om fullmakter til å utstede opsjoner til det profesjonelle styret, hvor Egget og Malene har muligheter til å vanne ut aksjonærene ytterligere med noen hundretusen aksjer hver seg, om ikke mer.

Forhåndsstemmer avgitt fra min side også. Det ble “mot” ja!

9 Likes

Fristen for å stemme online er 29. november, faktisk

3 Likes

Hvis den uformelle (og anonyme = muligens tvilsomme resultater) pollen jeg la ut i går skulle gjenspeile den jevne aksjonær i Nano så blir det en spennende generalforsamling.
Kun 2 av 106 stemmer for.

5 Likes

Tja…denne legger jo opp til den muligheten vel?

Nei, dette er en fullmakt til å utstede aksjer i en ny-emisjon slik jeg tolker det (men jeg har ikke brukt mye tid på å sette meg inn i det, alt dette er “no no no” uansett :wink:

1 Like

Mon tro om FTF kunngjør hvordan de kommer til å stemme i forkant her;

https://www.folketrygdfondet.no/nb/rapportering/generalforsamlinger

Kanskje verdt å følge med på…

3 Likes

Hvis de bruker tilsvarende kritisk øyne som de gjorde ved generalforsamlingen i Ultimovacs så kan det jo tenkes at de er på linje med North som mener at her overføres en for stor grad av verdiene fra dagens aksjonærer til aksjonærene i APIM.

3 Likes
4 Likes

Biotek-selskapet Nordic Nanovector er i en vanskelig posisjon, etter at lymfekreftlegemidelet Betalutin feilet i fase 2b-studien Paradigme. Torsdag forrige uke meldte selskapet at de kjøper Apim Therapeutics. Kort tid etterpå meldte selskapet North Energy, den nest største aksjonæren i Nordic Nanovector at de er uenig i sammenslåingen.

– En del ubesvarte spørsmål

Selskapet er ett av flere børsnoterte kreft-selskaper i Radforsk-porteføljen, og Radforsk var den første investoren i Nordic Nanovector i 2009. Jónas Einarsson var styremedlem fra 2009 til 2015, da selskapet gikk på børs. Radforsk er i dag den 13. største aksjonæren i selskapet med 0,6 prosent av aksjebeholdningen.

– Vi i Radforsk er veldig lei oss for at Paradigme-studien ikke leverte det vi håpet og trodde på, og så har vi heller ikke fått alle svar på hvorfor dette gikk som det gikk, sier administrerende direktør i Radforsk, Jónas Einarsson, i podkasten Radium.

– Det er klart at selskapet har analysert masse, og om de hadde funnet noen svar på hvorfor det har gått som det har gått så hadde de gått ut med det; Det er en del ubesvarte spørsmål, og jeg er rett og slett ikke sikker på om noen har svarene, utdyper han overfor MedWatch.

– Også er det dette med at aksjonærene ikke har fått noen informasjon eller debriefing rundt Paradigme og status på selskapet?, spør programleder Elisabeth Andersen i podkasten.

– Nei det er riktig det, og det er mange ubesvarte spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på, og det må nesten Jan Egberts (Styreleder i Nordic Nanovector, journ.anm.) og de øvrige svare for, bemerker Einarsson.

Tar stilling i generalforsamlingen

– Det ligger en teknologi i bunnen av Nordic Nanovector som jeg mener bør finne sin plass. Men hvordan dette kan løses finansielt nå etter at selskapet har gått såpass på trynet, det er vanskelig å se, sier Einarsson videre i podkasten.

– Denne sammenslåingen er en løsning de har kommet med nå, og vi tar som andre aksjonærer stilling til dette i forbindelse med generalforsamlingen, sier han

North Energy, med 7,5 prosent av aksjonen er den nest største eieren av Nordic Nanovector etter Folketrygdsfondet, som har 9,4 prosent.

MedWatch har kontaktet styreleder i Nordic Nanovector onsdag formiddag for en kommentar.

4 Likes

Fikk de noe svar?

Antar artikkelen i så fall blir oppdatert

Jeg håper minst 10% av aksjonærene kan samles og i felleskap på egf kreve innsyn i studie data, hvordan prosessen og seleksjonen på å finne en deal har vært og hvordan verdivurderingen av APIM er gjort.

Er provoserende å se hvordan småaksjonærer (og store) blir kjørt over uten tilstrekkelig informasjon og transparens.

19 Likes