Når man leser Brulands innlegg gjennom tilsvaret til Oncoinvent og forstår hvilken kapasitet Roy er, tror jeg vi skal være enormt glade for at han har valgt å bruke av sin tid og kapital på NANOV siden desember 2022. At han kan få til ting som det forrige managementet ikke var i nærheten av er hevet over enhver tvil.
Få vet hva de pusler med og hva de eventuelt får til eller ikke, men de har uttalt at man må tenke helt nytt. Det er en ganske så vid betegnelse!
Om dette nye innebærer at selskapet satser på noe som involverer Roys tanker / opphav / visjoner for fremtidig suksess, tror jeg vi skal bli meget happy for det. Aller helst hadde jeg sett at han fikk en aktiv rolle i fremtiden, men det er kanskje for mye å be om, selv om det hadde vært en lettelse for aksjonærene.
Forrige management har levert noe av det svakeste man har sett fra norsk biotek, om ikke for de fleste børsnoterte selskaper de siste 10 årene. De har vanstyrt fra de tok over i 2015 og kastet gründerne over båten, dette poengterte jeg grundig for i sommer når man så hvor galt det gikk med Paradigme. Gründerne ble overkjørt, men håpet levde fortsatt med at Betalutin skulle være overlegent. Det er det kanskje også, men som kombo, ikke mono, og i alle fall ikke med måten de valgte å kjøre studiet på, ref Brulands kommentarer over her.
Jeg håper de finner ut av ting i Onco, men jeg velger også å se frem til at NANOV får landet den eller de prosessene de forfølger og at vi kan være så heldige at Roy involverer seg i det.
Asmyr er full av tiltak og energi og responderer kjapt på henvendelser, men han er styreformann, ikke daglig leder og klinikker. Vi trenger noen med kred og et godt navn i NANOV, slik de kjemper for i Onco.