Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Ikke tilfeldigheter .eller hva? Kjedelige greier at slike ting forekommer, .Og dem burde også kommet med mer informasjon igår.Det sitter noen og vet så mye mer ser d ut som.temmelig tynnslitt info …eller? Føles som og handle i blinde… Vi har jo ikke nok info

2 Likes

Kan du utdype?

1 Like

Sånn det ser ut de siste dagene før det tok av så var det bare folk som allerede var inne med mye fra lengre tilbake, og altså satt med en god del tap, som kjøpte større poster. Så det skal sies da at disse trolig ikke visste noe, men snittet ned som de har gjort en god stund. Det var en person som skilte seg ut med et kjøp på over 537k aksjer rett før melding uten tidligere handler av nevneverdig størrelse i historikken i hvert fall. Ellers ser det helt greit ut i listene mtp. timing på kjøp. Får håpe hans kjøp var tilfeldig.

1 Like

Dette er OB på sitt verste. Klart noen visste noe. Se bare på volumet siste ukene så skjønner alle at noen visste noe om dette før andre så at de kan stå frem bombastisk og si d var null lekkasje er bare Bull shit.
D må de jo si eller får de onkel på nakken.
At dette bør granskes er for meg ganske åpenbart.

1 Like

Det har alltid vært store bevegelser i nanov rett før meldinger. Det er neppe tilfeldig. Men forsåvidt ikke bare for nanov, det er symptomatisk for OSE generelt.

Altså, jeg ser svart på hvitt hva som er gjort av handler, så du må gjerne spekulere om du ikke har tilgang på listene. Eneste som har hatt rar adferd og brakte kursen opp 20% før resultater var kjøpet på 537k aksjer fra den ene privatpersonen.

Man kan kanskje også stille spørsmål til Avanza Bank AB. De har økt mye på kort tid i forkant.

Men her har alt vært i markedet fra da meldingen kom, og vi får heller skylde på oss selv for ikke å ha forstått hvor positivt markedet ville mene dette er. Det trodde ikke jeg de skulle.

Måtte bare plukke fram denne fra desember. Ble ikke dobbelt, det ble foreløpig tredoblet. :sunny:

3 Likes

Har plukket mange aksjer selv under 1 kr, så har flere ganger mer aksjer enn jeg har hatt historisk sett. Solgte en andel i dag på 2,5,-

Tok også en del under 0,7 og har ett snitt på 0,92. Derfor skriver jeg tredoblet foreløpig, har kvittet meg med 40%.

Siden dere handlet så lavt så er vel alle innsidere som handlet på info markedet ikke hadde? :wink:

Det er faktisk helt legitimt å kjøpe aksjer når styreleder og CEO har sagt klart og tydelig at de har jobbet mot en deal som skal være bra for aksjonærene og med ønske om å komme i mål i løpet av H1 2023.

Det klarte de, og de som satset på det får nå godt betalt for at de tok gamblen.

Jeg valgte at sælge positionen med gevinst i pensionsdepotet på ~2,90 tidligere på dagen; sidder videre med position i frie midler og har fortsat tro på selskabets potentiale, men … med grønne tal efter mange måneders usikkerhed og skuffelser, valgte jeg et delvist exit.

Set ud fra selskabets tidligere fundamentaler, havde jeg personligt aldrig troet jeg endnu engang skulle opleve et regulært frenzy, men jeg må indrømme, at fremtiden for første gang virker oprigtigt spændende - og ikke mindst lukrativ, hvis man tager de lidt længere briller på.

Rent teknisk ser det ud til at der er mere at hente i markedet jfr. dagens potentielle bull flag, så det er meget muligt aktien skal over 3,00 inden auktionen lukker … og jeg ser personligt frem til at være med på den videre rejse.

Jon Magne Asmyr et all., må virkelig udtrykke en stor tak for et oprigtigt fantastisk arbejde; mange aktionærer skylder jer en kæmpe anerkendelse og respekt.

1 Like

Tull at aksjonær opprøret har snudd denne skuta. Vi kan takke Roy og Alf. Så du ikke Ludvig Sannes sin presentasjon igår?

Det kan du si men hvem var sterk
pådriver til å få med nok aksjonærer til å ikke godkjenne APIM alternativet ?

4 Likes

Dette blir for dumt TO.

Det skjønner også du selv.

Ja at noen har kjøpt 10k -15k eller noe, aksjer på rundt 70 øre om dagen er helt greit. Da snakker vi små summer, men når d plutselig blir omsetning på flere hundre tusen aksjer en dag eller to i forveien så skjønner alle at d ikke er tilfeldig når d ikke har vært slik omsetning på over et år.

Jeg har tapt flere hundre tusen på noe jeg hele tiden har trodd skulle bli en super medisin for pasientene. I alle fall så det slik ut lenge.
Hadde ikke den pill råtne ledelsen i selskapet røra d til så hadde dette kanskje kunne vært medisin nå.

Ja jeg er ganske bitter på gele greia. Sparepengene mine de siste 20 åra gikk i dass der og da blir jeg ganske provosert når jeg ser d jeg ser mandag og tirsdag.

9 Likes

Men tok du deg tid til å lese deg opp på nyheten da den kom og så kjøpte? Jeg tok meg ikke den tiden og har derfor misset mesteparten av denne oppgangen. Bare 20% kom før nyheten kom, og så 30% til fra start ca. dagen etter. Så da kan man spørre seg om det er noen andre enn oss selv vi kan klandre for ikke å ha kjøpt etter at nyheten kom.

Jeg er enig med TheObserver
Kjøpte selv for nesten 1 mil dagen før dan ulykksalige meldingen kom. Var sikker på at det kom positive nyheter innen 2Q
På lik linje nå: Har ventet på at noe positivt skulle skje før enden av 1H 2023 Har sette etter alle tegn som kan tyde på dette og stigningen på mandag gjorde at jeg har investert en del over tirsdag - i dag. Helt tilfeldig at det nå går motsatt vei. Å være forbannet på gamle gjengen - hjelper ikke

APIM ble stemt ned av North Enegy også. Heller ikke AG hadde noe alternativt forslag og har heller ikke vist her på sidene at de har kommet med noen siden heller. Deres mandat til Asmyhr var å granske fortiden!! Og nå gis han cred for en løsning Roy og Alf har kokt ihop. Var det ikke mesterkokker i entreprenørskap CEOen kalte dem igår, men han selv bare var en kelner som fikk servere dealen. Heia RHL !

2 Likes

Nei jeg gjorde ikke det. Når du har vært med på reisen jeg har vært så har du hele greia langt opp i halsen. Men som jeg skrev tidligere, jeg har tro på at Asmyr og RHL kan få til noe så kanskje jeg kjøper litt igjen når denne euforien får lagt seg og en emisjon tvinger seg frem.
Kjøpe på dagens kurs er helt uaktuelt for meg.

I mens så sitter jeg på en utbytte maskin som gir meg 10% utbytte av innskutt kapital i kvartalet

1 Like

Snakker vi MPCC? :smiley:

1 Like

Må gerne dele info på en udbyttemaskine, der giver 10% pr. kvartal … :slight_smile:

2 Likes