Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Ny dag… hva skjer?

Med en mcap på nærmere 650mill er det kanskje litt risky å gå mye mer utelukkende fundamentert på luftslott og våte drømmer🤣
For tidlig ennå for meg til at jeg har ett godt npk overblikk på sannsynlighets og inntjeningsbildet.
Han snakket om ett potensielt 20mrd/år marked?
Noen som har noe oversikt på hvordan ett mulig kakestykke ser ut, og hvor sannsynlig det er at man blir invitert til festen?

Ser ut som en liten dupp idag… rart å si liten når de startet ca. -26%…men med denne ukens hopp er det en liten korreksjon.

Noen som har lister fra onsdag?

Når begynner de å tjene penger? Vil de trenge kapital? Jeg antar svaret er ja, før de begynner å generere penger. Ikke rart med et lettelsesrally etter all usikkerheten som har tynget aksjen, men å forvente slik stigning som vi har hatt, fremover, er vel en smule optimistisk?

Det er realistisk med penger inn Ila 2-4 år.
De må investere 350 mill i produksjon-/ lokaler med potensiale for 400mill revenue >50%eb
Full kapitalisering vil sånn sett isolert raskt inntjene investeringskost.
Iflg de uttalelsene som er gitt så langt.
Men som sagt; jeg har altfor dårlig oversikt til å gi noe godt innblikk.
St RHL sier at merger er ideell mtp plassering i markedet er sånn sett mer tungtveiende for meg

1 Like

Enig. Dette kan Roy. Gleder meg til å høre mer fra han, Alf B og Interimen, snart Styreleder Ludvig på GFen. God helg.

Er det noe mer å hente fra denne ukens kursoppgang, eller skal man bare si seg fornøyd å selge siste rest? Volummessig ble det helt dødt også

Helt umulig å vite …
slik jeg ser d avhenger nok det mest av hvorvidt det er noen institusjonelle/ større aktører som har tro og vil med. Da kan vi vel få ett rykk til muligens.
Men tipper det er like mulig at vi dropper langt igjen fordi mange bare tar gevinsten/ reparasjonen og går.
Jeg vurderer jo det samme selv, så antar at menge med lang tids pustevansker i nanovannet også ligger der og værer på vinden

Enig, gode poenger. Jeg ble i går slått ut med stop loss på en post rundt 2,5, og solgte mer nærmere close på 2,85. Tanken var å sitte igjen med en post om det skulle dra seg videre opp i dag/stabilisere seg her over 2 kr. Men ikke uvanlig at aksjer faller jevnt og trutt i dagene etter slike oppganger. Det er en del færre usikre kort for selskapet fremover, og det kan bli en meget så fin reise for de som velger å sitte, men fortsatt for mye usikkerhet til at jeg har behov for å være med her i flere år.

Jeg er fornøyd med at jeg gamblet litt og fikk fått kjøpt bra med aksjer mellom 0,6 og 1 kr og å få realisert salg på disse nivåene her i løpet av en uke hadde jeg ikke trodd var mulig utfall.

Får se hva man gjør. Aksjen har begynt å hente seg fint igjen nå…

2 Likes

Stille i dag, selv med 32 mnok i omsetning. Har det vært mer enn 1 market halt i dag? I går talte jeg 6, hvorav 5 på en time. Det kan ha vært flere enn de jeg så.

I går var det vel ca 95mnok og 40mnok i forgårs.

Så blir spennende å se hvilke aksjonærer som dukker opp på topp50.

Ble det sagt noe på callen om det er innhentet forhåndsgodkjenning på bruken av det skattemessige framførbare underskuddet fra Skatteetaten?

1 Like

Du blir nødt til å endre nicket ditt nå :wink:

1 Like

Skulle ønske det, men er ikke kvalifisert for det enda. Nano-investeringen er er godt eksempel på. Så stygt ut lenge dette, når det føltes ut som jeg kastet enda mer penger ut vinduet ved å kjøper aksjer under 1 kr, så et under at jeg klarte å komme meg ut nesten uten tap…

1 Like

Gjeeesp…

Ingenting å se her folkens, spenningen er over for denne gang.
*smil og vink guttær, smil og vink

Smil og selg *

Foreløpig så synes jeg at kursen holder seg godt,
meget fornøyd med dette hvis det vedvarer :+1:

Ja altså, har man hengt på gjennom ukeslutt og til nå, så er det bare å vake i vannskorpen.
Det blir hvertfall noe bevegelse mot GF igjen, mulig de drar en eller annen «VERY encouraging» opp av hatten der som evner å skape noe optimisme…
Hvem vet i disse tider.

Det kommer hvertfall nye bølger, det er jo magien som har funnet sted i oppkjøpet.
Så får tiden vise om det er tidevann eller plaskebasseng vi snakker om

De aksjene jeg har igjen skal være helt i ro, har troen på dette så langt!

2 Likes

1,50 muligt støtteområde; ellers må 1,25 forsøge sig … der er desværre akkumuleret mange aktier omkring 0,75, da aktien bevægede sig sidelæns og var fundamentalt uafklaret, men situationen er jo anderledes positiv efter den seneste opdatering.

1 Like

“Skal du investere i bioteknologi må du forstå at det kommer svingninger, og tåle at de kommer…” Hilsen DnB

1 Like

Selv om North oprindeligt var med på merger, så kan det vel ikke udelukkes at de har brugt muligheden til at reducere betydeligt?

I så fald burde North vel flagge til markedet?