Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Siden 2 LOI allerede er undertegnet ogflere står i kø - så er behovet for våre produkter så store at man ikke skal se bort fra at noen av de store ønsker å låne oss eller forhåndsbetale for å bygge ut fabrikken på Herøya. Hyggelig dag

4 Likes

alt ble vell godkjent mot noen få stemmer i mot og så ble ordet onkologisk fjernet fra §3 i vedtektene (sånn at en ikke bare skal binde seg til onkoligisk)
Godtgjørelse til Asmyr ble også godkjent.

5 Likes

Når kommer de nye aksjene?
Ble det sagt en dato for dette?

Snakket de ikke om gjennomføring på mandag?

Har de publisert noe regnskap for Thor Medical? Vet man noe om de har cash??

Var de åpne på hvem som hadde signert Letter of intent?

Ganske sikker på at den ene er Bayer, nysgjerrig på hvem den andre er :blush:

1 Like

Dette var overaskende. Nei de sa kun 2 stk allerede signerte LOI men antydet minst 4-5 senere i høst
Når det gjelder andre ting jeg skrev - så er jeg sterkt inne når det gjelder mineraler. Mineraler det er sterkt manko på - særlig grønn - ren type jernmalm/kisel - der betaler gjerne de store kjøperne for å kunne havne fremst i køen under produksjon. MÅ være det samme her. Bayer bør også kunne være Buyer

1 Like

TheObserver
Uavhengig av hva som skjer med aksjekursen de nærmeste dagene - føler jeg meg sikker på at Nanov
har lagt gullegget. Nytt firmanavn som vil fenge
Kundene vil stå i kø for å sikre seg den viktigste ingrediensen i sitt produkt mot kreft etter hvert andre medisinske behandlinger ( som ble vedtatt )
tror snart store investorgrupper kommer på banen - NÅR Thor Medical ASA er en realitet også for oss aksjonærer i Nanov. Takk Asmyr for innsatsen

6 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Lady Malene. Nå er det vel greit eller. ?

1 Like

I rest my case. Hope you do the same and read the documents and tell the true story hereafter. LM

Med 3-4 letters if intent etc, så kan man jo håpe på at de kan finansiere byggingen via lån og ikke utvanning fra hælvete.

1 Like

Da satte jeg endelig strek for mine NANO-aksjer, det var Betalutin jeg var interessert i, både som investering, men også av helt familiær grunner, så er fryktelig skuffet over at det gikk så dårlig med den teknologien.

I all etterpåklokskap så burde nok selskapet ha holdt fast ved 15/40, men vi kjøpte resonnementet med 20/100, og må stå for den avgjørelsen alle som var med og investerte i det løpet.

/Fin

9 Likes

Rest in peace LadyM
Som jeg antydet så starterdagen med turbulens. Algoritmene gjør hva de kan for å få oss til å selge slik de ALLTID har gjort og lyktes med etter tidligere GFer.
Fra mandag av er det THOR Medical som er firmaet. Ingen medisin - “bare” produkter som de fleste innen kreftmedisin jakter på. Benytt anledningen til å kjøpe før helgen. Det har jeg gjort.
Mange store selskap og fond vil inn herog da kjøper de ikke 2.000 og 12.000 aksjer av gangen

1 Like

Til info, med grunnlag i aksjonærlister;

90% av handelen de siste ukene er retail, og nå dobles antallet aksjer.

Så hvis aksjekursen står.på dette nivået blir selskapet verdt 600mill, opp fra 100mill ved offentliggjøring av avtalen.

For de som lyttet til GF igår så er ikke lokasjon for ny fabrikk avklart, men dialogen går mot forhåpentligvis mot herøya uten spesielle innvendinger fra staten strålevern. FID i løpet av 2h.

350mill i kost og 400mill i omsetning med 60% marginer.

Reetec sin fabrikk, som brukte noe av samme teknologien(om jeg ikke hørte feil), altså kromatografi, hentet 1200mill til bygging av sin fabrikk til håndtering og ekstrahering av sjeldne jordmetaller…

De(thor) skulle også bli en del av det nye senteret på UIO, for å komme igang med forskningen(bjørseths egne ord). Regner med dette angår den nye teknologien rundt utvinning av emittere, som vi ikke vet noe om.

Når bjørseth ble spurt direkte hvorfor de trengte nordic nanovector svarte han ikke særlig tydelig, så for min egen del er det cash og skatt som er attraktivt som en startposisjon for opplåning til ny produksjon. Enkel tilgang til kapitalmarkedet blir essensielt her.

Anbefaler alle å ta en kjapp titt på hvilke selskaper som er medeiere i bjørseths selskaper. Hint: stat

Blir spennende å se fortsettelsen. Personlig syns jeg pitchen er litt i tynneste laget til å børsnotere, men det er en kraftfull gjeng som setter igang her og alphaemittere har en drastisk økende etterspørsel.

4 Likes

THOR Medical har den type produkter som staten ønsker å ta over for oljeinntektene framover

2 Likes

Blir overasket om ikke Oljetrygdfondet kommer på banen igjen når sammenslåingen er et faktum og selskapet har skiftet navn. Ekte norskt

De gjør nok det, men antakeligvis ikke før selskapet gjør en emisjon i 2024 for å reise egenkapitalen til fabrikken. De skal vel ha en 10 % stake eller mer.

1 Like

Enig med deg der om ikke egenkapitalen kommer fra LOI selskapene.
I mellomtiden så får vi benytte anledningen til å laste opp i mindre skala

LOIs betyr like mye som lite og burde ikke vurderes som annet…

Men ja, regner med Bayer har interesse av dette og det skader ikke å eventuelt eie en verdikjede på sikt(slik novartis gjorde med betaemittere).

Bayer(alpharadin), oncoinvent(radspherin), Artbio(dual-emitter-PSMA). Da er vi såvidt utenfor ring 3… (p.s er vestlending)