Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Hybrid
He he. Kona er også fra Vestlandet og ekteskapet har overlevd så langt

resulting in a share capital in Nordic Nanovector of NOK 46,707,801.20 divided on 233,539,006 shares.

Er dette dagens cash beholdning? 47 millioner kr?

Nei. Aksjekapital er kun antall aksjer ganger pålydende verdi for hver enkelt aksje (0,20 kr).
Regnskapsmessig krav etc…

1 Like

Ok, har man fått noe som helst info om dagens cash beholdning?

Å tro om de tjener penger på å leie ut lokalet sitt til Artbio? Eller om dette bare går b/e

Jeg har prøvd å både spørre her på tråden og også lett etter regnskapsinfo om Thor Medical, men for meg ser det ut som om transaksjonen er gjort uten å offentliggjøre et regnskap for Thor M. Veldig spesielt, og litt vanskelig og verdivurdere selskapet (eller rettere sagt vurdere når neste emisjon kommer).

Når det gjelder muligheten for å få banklån til bygging av fabrikk basert letter of Intent som er nevnt ovenfor, så tror jeg nok det ikke er innenfor hvordan dagens kredittpraksis er i bankene. Så det må nok en relativt stor emisjon til for å få bygget en fabrikk.

2 Likes

Dealen ble verdsatt på 0,71 øre pr aksje i NANOV. Dette er noe over verdien av cashen på tidspunktet.

Verdsettelsen av Thor Medical AS er nok utelukkende på potensialet til fremtidig cashflow, know how og ekspertise, rettigheter og anledningen til å bli med på det som kan bli et meget lønnsomt marked for alfa-emittere.

Forventer ikke at cashen i Thor er noe særlig høyere enn 10 MNOK.
Det poengteres at Bjørseth ikke kunne argumentere så veldig godt på hvorfor NANOV var så interessante for de. Naturlig nok, Thor er i sweet-spotten på et kjempecase hvor de alene kunne gått i markedet og gjort dette selv.
Verdien i NANOV sett fra deres ståsted er nok tilgang til kapital over børs, cashbeholdningen, muligheten til å tjene 2 mrd uten å skatte av det og kunnskapen RHL sitter på.

Slik jeg ser det skal vi aksjonærer være glade for at Thor valgte å se i vår retning og tilby en løsning som med lang nok horisont kan hente tilbake det tapte. Det kan hende det tar10 år, men det vil det være verdt slik jeg ser det.

8 Likes

Hei alle anonyme synsere.

Det har vært interessant å følge diskusjonen her inne i perioden jeg har vært styreformann.

Jeg har ikke skrevet noe i lys av rollen min, men observert dette forumet som en temperaturmåler. Jeg synes det er et faglig høyt nivå her inne og det har vært å nyttig å følge med. Jeg synes diskusjonene har vært saklig og faglige med noen få unntak som dere selv har kommentert siste dagene.

Legger ved mitt innlegg fra FB siden der de som skal takkes blir takket.

21 Likes

Kjære aksjonærer i AG.

Da er min tid som styreformann i NN over.

Det har vært intenst og lærerikt, og jeg har nok ikke vært noe tradisjonell styreformann uerfaren som jeg er på dette nivået. Med det er faren tilstede for å tråkke noen på tærne. Men man kan ikke gjøre alle til lags og mandatet fra AG har vært styrende. Når vi så lykkes, lever jeg fint med at vi både blir kalt AG menigheten og at sjalusien er så sterk at noen ytterst få har behov for å svartmale min og vår felles innsats på diverse forum.

Når ikke AG får sin tildelte honør i media for vårt bidrag til resultatet, er det på sin plass å tydeliggjøre følgende:

Uten aksjonæropprøret hadde ikke Apim blitt stemt ned. Uten vårt felles engasjement hadde vi ikke klart å bygge relasjon og overtale Roy Larsen og Øyvind Bruland til å støtte AG sitt arbeid allerede i nov/des 2022. Det er AG som sådd frøet, og deretter har vi alt å takke Roy Larsen for ift hans kongstanke om et økosystem der nye NN ™ skal være en viktig brikke i næringskjeden. Så takk for iherdig støtte og engasjement, spesielt frem mot EGF 3 januar der vi ga NE “en på kjakan”, uttalt av Rachid Bendriss. Takk også for alle hyggelige meldinger og sms fra store og små aksjonærer.

Jeg ønsket å gi en stor takk til Tina Bønsdorff for samarbeid og hennes faglige innspill i det bitte lille styret vi har hatt. Samarbeidet med CLP og Carnegie ved Karl Martin Dolvik har vært utrolig bra. Karl Martin fortjener all honør for sitt arbeid, og er en fantastisk hyggelig fyr. Takk også til AG arbeidsgruppe for iherdig innsats i nov og des, og kontakt underveis. Spesiell takk til Jan Tore Pedersen og Morten Lande for deres bidrag på både på og utenfor banen. I tillegg må Kristian Ødegaard-Gjerstad takkes for ditt bidrag i å synliggjøre AGs rolle.

Jeg har stor tro på framtiden for Thor Medical ASA og nytt AS som skal opprettes. Alf Bjørseth har jeg lært å kjenne som en utrolig dyktig fagmann og motivator. Han vil gjøre alt i sin makt for å drive prosjektet videre. Med hjelp fra meldinger fra selskapet og analyser fra meglerhus håper jeg kursen vil stabiliseres og styrkes nærmeste året.

Styret har forsøkt levere på mandatet og har lykkes med det viktigste. Dog har vi ikke kommet i mål med alt. Jeg er dog på vegne av AG lovet en plass i styret i det nye ASet som skal forvalte pipeline utviklet i NN. Jeg gleder meg til å bidra til det arbeidet sammen med Roy Larsen og øvrige som vil inngå i denne organisasjonen. I så måte er denne FB gruppen viktig for å opprettholde kontakten med aksjonærene. Så jeg er tilbake som administrator og FB gruppen består.

Alle forslag ble stemt igjennom på GF igår. Selv uten noen form for mobilisering denne gangen, satt jeg med fullmakter og forhåndsstemmer for over 19 millioner aksjer. At NE og CEO med fullmakt valgte å avstå fra å stemme på siste punkt er det bare å heve seg over. NE lovet å stemme for det opprinnelige forslaget for at jeg skulle ta støyten med lock-up. Dette har Carnegie på tape. Likevel ønsket de en justering når kursen gikk, og kom med unnskyldninger. Det ble akseptert og de lovet å stemme for justert forslag. Likevel velger de å avstå fra å stemme som et takk for sist. Dere får vurdere selv, men jeg satt stor pris på skulderklapp og kommentar fra John Andersen Jr i Scatec innovation etter avstemning.

Ønsker alle en riktig god sommer så holder vi liv i gruppa utover høsten. Ryktet om AGs død er sterkt overdrevet. Kom gjerne med forslag til hvilket nytt biotech firma som kan bli AGs neste prosjekt :wink:

51 Likes

Bruker et gammelt uttrykk:

HØR HØR
Takk

Et godt stykke arbeide! All honør til AG som fikk skrotet Apim fadesen :clap:

3 Likes

Helt rått

1 Like

Jeg sa som jeg sa at NE er finansfolk og gjerne ville gjøre noen triks med Nano det var vanskelig å forutsi. I all den tid jeg ikke hadde noen oversikt over løsningen dere endte med virket det som en løsning via NE ville være det beste for aksjonærene i forkant av at fusjonen med Thor Medical ble kjent. Så jeg kan bare si at det var ekstremt overraskende da det kom nyhet om at dere hadde funnet en bedre løsning enn jeg hadde håpet NE kunne finne på, og da også på en måte som kommer Nanos aksjonærer til gode, og ikke blir en “vi har ordnet dette for oss selv”-løsning som jeg var redd NE ville fått til. Så får vi la NE være med på ferden og nyte godt av dere som har stått på her sitt gode(viste det seg) arbeid. Det så virkelig skummelt ut en lang periode.

Jeg vil gratulere, men har også en betenkelighet med det hele som fortsatt sitter litt som en torne i siden. Var det informasjon lekket i forkant til han som sto omtrent alene på kjøperlisten dagen før nyheten kom med et kjøp på 537.685 aksjer? Eller var det kun et lykketreff? Ser han har netto økt med ca. 170k aksjer til etter meldingen, så skal ikke tvile for mye på intensjonene her. Virker som en med tro på selskapet nå, men så bare litt rart ut å satse så hardt uten noen grunn jeg kunne se fra caset da nyheten ikke var kjent.

3 Likes

Hvem i alle dager er disse som slenger ut Klovnefjesene ?
Makan til oppførsel :frowning:

3 Likes

Er bare å holde over dem det :slight_smile: Så ser man fint hva disse mener. ^^ Ukjente navn for meg, kanskje NE? :rofl:

2 Likes

Jeg lurer også litt på det, hadde vært interessant å forstå hva som gjør at de setter klovnefjes her :wink:

Tror du det blir større volumer i aksjen fra Mandagen av?

Hadde vært morsomt med en kommentar fra ex-styreleder Egberts ennet ex-ceo Malene. Hvordan de ser læ denne løsningen. De har kanskje noen opsjoner eller aksjer igjen, evt bryr seg om selskapet, eller?

2 Likes

Har en ide om hvem…

1 Like

Enten en rå gamble, eller så har vedkommende sittet på innside info…

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.