Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Det er da ikke unaturlig at NE selger. Det man burde legge merke til er om de velger å sitte på noen og eventuelt hvor mange. Hvis de velger å sitte med 50% + av nåværende aksjer vil jeg si at det er et tydelig tegn på hva de mener om det nye selskapet.

Blir overrasket om de selger seg helt ut da dette har utviklet seg i en meget spennende retning.

2 Likes

Det som er litt overraskende er at de ikke begynte å selge før slutten av forrige uke - om det er riktig? Med den mega-omsetningen som har vært, så kunne de jo bli kvitt alt - om det ikke var melhevningsmiddel i omsetningen også.
Det her er fra Morgenbladet.

NORTH er på gevinstsiden på disse nivåene.

De har peiling på industribygging, så regner med at de blir med videre. Regner egentlig også med at de ikke ser for seg å være største eier, hvis man skal drive med litt sommerspekulering.

3 Likes

Det tror jeg er en bra spådom :wink:

Nå er vel de langt fra største eier i TrMed, men dog

Korrekt :wink:

Aksjeantallet er doblet, nye enda større industrielle eiere, North liker vel å være i førersetet, har ikke lock-up, 18mill aksjer på hånd som mange klødde seg i hodet om hvorfor ble kjøpt.

7,8% av utestående aksjer åpent for nettosalg i markedet etter 4-doblet mcap (inkl nye aksjer).

Oslo børs er generøs om dagens prising står, som kanskje er fortjent gitt at selskapet er blitt et powerhouse når man ser på hvilke som er involverte.

Skulle North finne på å ta ned eksponeringen og forfølge sine kjernevirksomheter ville det vært et greit kjøpssignal om de “nye store” plukket opp aksjene.

1 Like

Well said👏

1 Like

Asmyr fyller på med aksjer her ? Eller var det lønn i form av aksjer ?

Lønn i form av aksjer :blush:

1 Like

Hva var aksjeprisen? Markedspris eller med rabatt?

@pdx kan du ændre tickeren til at matche TRMED frem for NANOV? (selskabet har skiftet ticker)

2 Likes

TRMED ser ut til å falle 5-15 øre per dag, i hvert fall enn så lenge.

Siste oppdatering av aksjonærlistene viser at North Energy solgte 619,6k aksjer onsdag forrige uke, og de har trolig fortsatt å selge de siste dagene.

De 117.503.708 nye aksjene utstedt i forbindelse med oppkjøpet er registrert i Brønnøysund, men enda ikke i VPS. De 14 prosent av disse aksjene som det ikke er binding på vil ikke kunne selges før disse er på de respektive VPS-kontoene til de gamle Thor Medical-aksjonærene.

Totalt antall “løse aksjer” blir da rundt 34 millioner (resten av Norths aksjer + Thor-aksjer uten binding), i tillegg til et større antall aksjer fra opprinnelige NANOV-aksjonærer.

Tør vi tippe på en bunn et sted mellom 1,00 (åpningskursen dagen etter meldingen om oppkjøpet av Thor Medical) og 1,50…?

2 Likes

Ved ikke helt hvad åbningskursen skulle hjælpe med her, eftersom det per se altid er algoerne, der driver peak efter åbning på gode meldinger.

Umiddelbart herfra er 1,45 vel et støtteniveau fra 12. juni, dernæst 1,35 … men ingen ved, hvilken vej haren hopper i en aktie som TRMED, særligt når der absolut intet håndgribeligt er at basere en reel vurdering efter; alt er pt. et par LOIs og info om markedet inden for produktion af radio-emittere.

Ville personligt blive svært overrasket om den faldt tilbage under kronen, hvilket mig bekendt vil betyde et helt ubegribeligt stort papirtab fra ejere med lock up på positionerne.

Jeg tipper at North ikke sidder med under kronen igen, særligt med den forventede tidshorisont til positivt cashflow til selskabet. Det vil aktionærerne til North angiveligt ikke acceptere efter den store (risikable) satsning, som North reelt stod i inden man steg i redningsbådene.

Men vil personligt samle op efterhånden som den finder et niveau efter de decideret sindssyge kursudsving; det er længe siden jeg har set noget lignende på OSE, men jeg er helt sikker på, det ikke bliver sidste gang.

2 Likes

Styremedlem i Nordic Nanovector trekker seg

Styremedlem i Nordic Nanovector, Jan Frykhammar, trekker seg som styremedlem i selskapet med umiddelbar virkning, av personlige grunner.

Det fremgår av en melding tirsdag.

Frykhammar satt i styret til Nordic SEMICONDUCTOR, så ikke tro på alt man leser i DN :sweat_smile:

6 Likes

North Energy synes å ha tatt en liten pause med sine nedsalg i TRMED, noe som bidro til en liten opptur på 2,71 prosent til 1,666 kroner tirsdag.

Tirsdag kveld fikk de opprinnelige Thor Medical-aksjonærene sine aksjer inn på sine respektive VPS-konti. Så gjenstår det å se hvilken tidshorisont de aksjonærene som ikke har binding har…

3 Likes

Liten aktivitet her, som vanlig. Skulle ønske jeg kunne invitere dere på et glass leskedrikk, men hva med å lese den heftige disputten Russland/Ukraina tråden i går, hvis du vil være in the know? Det er mest grovbrød mellom mitt første og siste innlegg i går. Før og etter det går det mest i kneipp og noe loff.

Hva er kursen nå? Noen som har noe nytt, aksjonærlister eller annet?

North Energy har solgt ytterligere 200k og Skyhigh risk as har kjøpt 100k ved siste oppdatering på aksjonærliste.

4 Likes

D betyr at lege Lorgen har kjøpt seg ytterligere opp.
Veldig positivt uansett

2 Likes

Det er ferietid men Lege Lorgen /Sky High Risk kjøper. Har nå 1 565 445 aksjer
God medisin for meg

4 Likes