a) Hvis FID (Final investment decision) på fabrikken er satt til 2025, hvorfor skulle de da hente penger nå?
b) Og hva er det egentlig som TRMED har signalisert når de skriver at de har penger til å 2025? (svar: at det ikke kommer noen emi særlig før det, ihvertfall ikke på kort sikt).
c) Se på dagsomsetningen den siste måneden, den indikerer greit hvilken interesse det er (i markedet) for TRMED til nåværende pris og informasjonsnivå. Med et par unntak så har dagsvolumet handlet vært (stort sett langt) under 1 mill. Så kan man jo fundere over om selskapet ville klart å hente inn 400 mill uten å ha noe særlig mer å vise til enn en planlagt fabrikk som de ikke har vedtatt noen FID på. Tror du det? Det tror ikke jeg.
d) Jeg tror selskapet må ha mer å vise til før de kan kjøre en emi og få den i nærheten av fulltegnet. Jeg tror at store- og små aksjonærer er ikke er klare til å delta i en emi i TRMED nå, ikke 3-4 år før ev. inntjening starter (gitt ferdigstillelse av fabrikken, og så kanskje ytterligere flere år mens markedet for alfa-emittere modnes).
e) Når det gjelder heving så foretrekker jeg overhevet fremfor underhevet bakst her.