Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Hadde vært hyggelig med 8 kroner, da går jeg break even på investeringen som jeg hadde i Nano :joy:

Et snitt som en periode faktisk var på rundt 19 kroner… men kjøper snittet ned jevnlig nå.

3 Likes

14 dager nå, så får man første presentasjon av nye CEO. Blir interessant om de har noe mer konkrete detaljer om prosjektet. Å ikke minst, få et innblikk i det finansielle.

1 Like

Invitation to presentation of Thor Medical ASA’s first half results 2023

Råttenskapen herjer, særlig på Shareville skrives det mye dritt relatert til kursfall og angivelig manglende støttenivåer. Skulle tro at noen bevisst raserer kursen, og ikke bare robotene…?

Jeg burde normalt tatt stop loss på 1,52-inngangen nå, pga omsetning under 1,38, men akter ikke å gjøre det, da jeg fortsatt forventer en opptur til 2-3 kroner med det første. Hvorfor?

  1. Ingen av de store aksjonærene selger på nåværende kurser.
  2. Jon Magne Asmyr tok frivillig binding på sine aksjer, selv om han på et tidspunkt kunne ha solgt seg ut på 2,5-3 kroner. Om han ikke hadde vært trygg på videre kursstigning senere, ville han ikke tatt binding.
  3. Jeg har tro på at Roy H. Larsen og Alf Bjørseth vil lykkes med Thor Medical. Vi må bare smøre oss med noe tålmodighet.
  4. Ikke usannsynlig at Carnegie slipper en analyse på et tidspunkt, om potensialet til alfaemitter og Thor Medicals sannsynlige andel av dette markedet.
4 Likes

Hvad er der præcist, der er skrevet omkring tekniske støtte, der ikke umiddelbart holder 100% vand?

Aktien falder helt naturligt ned mod det lange EMA/MA som følge af manglende interesse og shortere, der arbejder på at dække ind til en lavere kurs. Den videre udvikling må vise om den bouncer omkring dette niveau, der rent teknisk er ved at være på linie med de lange glidende gennemsnit.

Intet nyt under solen i denne aktie. Kan nævne at jeg selv har suppleret med 100.000 ekstra i dag @ 1,35.

1 Like

Det er faktisk en del nytt under solen siden NANOV var under én krone sist. Da hadde selskapet ingen plan og stod i fare for konkurs.

Det nye selskapet, TRMED, har en fornuftig business modell, dyktige folk i ledelsen og gode forutsetninger for å kunne lykkes. Og om de lykkes vil også verdien av det fremførbare underskuddet kunne nyttiggjøres.

4 Likes

Altså, det er folk på Shareville som tror det kommer en emisjon nå. Det bare mangler all logikk.

2 Likes

Den kommer ikke nå, men kanskje etterpå Q2 når det er lik info i markedet. Da blir den kanskje satt på 1,06. Steketid? Enten vanlig eller industristeking hvis hevningsmiddel i baksten. Mattilsynet har vel måttet redusere i sine budsjetter, slik som FHI slik at de ikke kan opprettholde samme aktivitetsnivå når det er “lemplig”.

a) Hvis FID (Final investment decision) på fabrikken er satt til 2025, hvorfor skulle de da hente penger nå?

b) Og hva er det egentlig som TRMED har signalisert når de skriver at de har penger til å 2025? (svar: at det ikke kommer noen emi særlig før det, ihvertfall ikke på kort sikt).

c) Se på dagsomsetningen den siste måneden, den indikerer greit hvilken interesse det er (i markedet) for TRMED til nåværende pris og informasjonsnivå. Med et par unntak så har dagsvolumet handlet vært (stort sett langt) under 1 mill. Så kan man jo fundere over om selskapet ville klart å hente inn 400 mill uten å ha noe særlig mer å vise til enn en planlagt fabrikk som de ikke har vedtatt noen FID på. Tror du det? Det tror ikke jeg.

d) Jeg tror selskapet må ha mer å vise til før de kan kjøre en emi og få den i nærheten av fulltegnet. Jeg tror at store- og små aksjonærer er ikke er klare til å delta i en emi i TRMED nå, ikke 3-4 år før ev. inntjening starter (gitt ferdigstillelse av fabrikken, og så kanskje ytterligere flere år mens markedet for alfa-emittere modnes).

e) Når det gjelder heving så foretrekker jeg overhevet fremfor underhevet bakst her.

3 Likes

Det er heller ikke umulig å låne 350 mill basert på FID for bygging av fabrikken, så vil ikke se emisjon som eneste vei til mål her.

Nei, det er helt åpent hvordan finansieringsmodellen blir, true dat.

Jeg har (basert på hva jeg kan forstå) antatt at det blir emi, litt fordi alt her er så nytt (inkludert markedet TRMED skal operere i) at jeg antar at det kanskje kan bli vanskelig eller svært dyrt å skaffe penger på andre måter enn i aksjemarkedet. Man kan jo også anta at børsnoteringen av TRMED er en slags anerkjennelse av dette. Hvis det hadde vært sånn at gamle Thor Medical lett kunne fremskaffe penger til fabrikk, hvorfor (utenfor det fremførbare underskuddet til NANOV da) skulle de da velge å børsnotere seg? :thinking:

Pump/dump hele sektor

Det som blir spennende er jo overhodet om det finnes andre impulser å melde enn potensiell fabrikk og evt salg om 4 år.

Hva skjer i selskapet, hvilke intensjonsavtaler klarer man å signere, kommer staten mer på banen, hva innebærer det å være en del av det offentlige tilsagnet man allerede har, osv

Regner med dette er den type lange linjer med mellomtidige milestones man må begynne å tegne konturene av i presentasjonene nå.

Så er det så lite opptegnet av info foreløpig, at det er vanskelig å forutse om det kan ligge kortsiktige triggere som ikke er synliggjort for markedet enda.
D blir spennende å se presentasjonen, d vil jo gi linjer for hvilke forventninger markedet skal ha i årene som kommer.

D er dessverre ikke umulig at d blir mye som å se maling tørke en stund

Men hvem vet

2 Likes

@JMA73 En jobb å gjøre her for Bjørseth & co, å posisjonere norsk satsning på radiopharmaceuticals og alpha-particle emitters for cancer therapy, i veikartet for norsk helsenæring.

1 Like

Vanskelig å se for seg Alf Bjørseth presentere H1 og la det bli med det, etter total stillhet fra selskapet siden fusjonen. H1 er tross alt mer eller mindre ubetydelig for Thor Medical, alt handler om planen fremover.

Hva tenker dere?

Godt Doktorinho er tilbake fra en lang sommerferie, for her er det dødt som graven.

Selskapet er på jakt etter en Environmental Health and Safety Manager, stillingen ble utlyst for en uke siden. Det vitner om at det skjer ting, om ikke annet.

3 Likes

Dersom det skulle være noen tvil om RHL sin rolle i selskapet fremover.

6 Likes

Bare til ettertanke. Hører på en eldre radium podcast

Ble nevnt av Bruland at NN røyk uklar med PI ( Arne Kolstad) i disse aksjonær brevene i Oncoinvent.

Vett noen i dag hvem i ledelsen fra NN som skapte denne klinsjen?

Thor Medical ASA first half 2023 results