Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Cashen varer til gjennom hele 2025 der altså :blush:

Ingen emisjon før produksjonsfasilitetene er 100 % avklart. Innen den tid vil de nok ha signert flere avtaler med big pharma om leveranse av alfa-emittere.

Hvis 50 mnok holder til 2,5 års drift er cashburn behagelig lav.

6 Likes

Så betalingen til Carneige skjedde i Juli?
Isåfall er det vel 40 millioner fra start av Q3 å fremover selskapet har tilgjengelig?

Samt kom Thor med noe som helst penger inn i denne Mergen? Eller hadde de kr 0.-?

1 Like

Står vel bokført i H1 slik jeg leser det, med 11 MNOK i transaction cost.
Står 17 MNOK i posten non-recurring cost, som på godt norsk betyr ikke-gjentakende utgifter, som kan relateres til engangskostnader relatert til fusjonen, ink fee til Carnegie.

(Fra PDF-presentasjonen)

4 Likes

Virket til at siste utgift relatert til transaksjonen ikke kom med i H1 23, så netto cash p.t var 39 MNOK + 4,2 fra Thor Medical.

Tilstrekkelig til å funde gjennom 2025 som CFO sa.

Det er allerede betydelig interesse for å signere avtaler for leveranse sier Bjørseth og de forventer å signere første letter of intent om ikke så lang tid.

Bekrefter byggekost på 350 MNOK med årlige inntekter på 400 MNOK. Amazing ROI når marginene i tillegg er så sterke.

@WernerVonHaussenberg , jeg er ikke på Shareville, men hva mener emisjonsprepperne nå?

Altså, det er folk på Shareville som tror det kommer en emisjon nå. Det bare mangler all logikk.

4 Likes

Det er som å ha en samtale med en mindre begavet vegg:

Sharewilly234: Det kommer en emisjon

Jeg: Bruker 15 min på å liste alle grunnene til at det ikke kommer en emisjon (basert på virkeligheten, snarere enn magefølelsen).

en dag etterpå:

Sharewilly234: Det kommer en emisjon. De har bare 50 mill.

Jeg: Begynner å skrive noe om cash burn vs. cash, innser så at tiden min er bedre brukt med å studere Checkmate 743-studien og se hva jeg klarer å finne ut om OS-data der, og bare dropper skrivinga.

Det er omtrent hva de mener. Du går ikke glipp av noe.

Edit:

Det eneste du går glipp av er å se hvem du er medaksjonær sammen med. Og det kan jo nyttig informasjon. Se på Argeo i dag. Selskapet leverte omtrent akkurat som forventet. Men det holder ikke for folk, og de selger unna fordi aksjen ikke spratt opp 110% til 6 kr eller hva de nå enn forventer.

2 Likes

Inneholder “, with sufficient cash to fund the Company’s activities through 2025.” aktiviteten emisjon?
Hvor lang tid er det igjen vanligvis for denne baksten etter at man kan si at hevingen er gjennomført?

Ang “expertise of the combined Company makes us well
positioned for becoming a leading global supplier of alpha emitters” hvem andre er igjen av NANOVs kompetanse enn Roy og styreformannen? Det er kanskje mer enn nok, men litt operasjonell risk med bare 1?

Er det slutt på kvartalsrapportering? Noen som har trekt ut de sentrale tallene for Q4? Blir det da ikke Q3 rapportering?

Noen som orker å stille disse spørsmålene på Q/A for oss?

Gøy å se at Sindre Finnes hadde NANO-aksjer i glansdagene

1 Like
5 Likes
7 Likes

Millioner av aksjer ble omsatt på kurs over 2 kroner, men her på 1.20-tallet er det liten interesse. Psykologi er mildt sagt fascinerende. Se på volumene i begynnelsen av juni, og se på volumene på denne nedgangen. Ikke bli overrasket når aksjen stiger 30-50% på en dag, fordi ordreboken er tynn og ingen vil selge.

Men så er vel spørsmålet, hva, og hvem var årsaken til det massive volumet som var rett etter avtalen med Thor ble presentert?

Var jo omsetning på 74 millioner flere av de påfølgende dagene, uten at det ble endringer på aksjonærer listene?

Ble aksjen pumpet av en gruppe med tradere?
Eller tenker du det ligger en annen forklaring bak?

Volumet var definitivt preget av tradere, men også en del aksjonærer som kom ut i null og i pluss valgte å selge seg helt ut. Listene fra de dagene viste hundrevis av aksjonærer som solgte seg helt ut, og nye kom inn(åpenbart).

Gikk gjennom listene fra dagene etter oppkjøpet, og det du sier stemmer ikke. Det var store endringer på topp 50.

Joa, noen endringer var det, å vil det selvsagt være.

Men volumet som var tilsvarte jo til å begynne med over 60% av den totale mengde aksjer i selskapet.

Å så store endringer kan man ikke spore på listene.

Så er fortsatt veldig uavklart hvem som løftet kursen fra 0.7 til nesten 3 kr. Dagene etter foreslått sammenslåing. Virker i ettertid som en pump for meg hvertfall.

Kursen i ettertid er bevis i seg selv på at dette var en gigantisk pump.

2 Likes

Uansett;
All den tid bjørseth ikke kom med så spennende tilførsel ved denne avleveringen så er det vel bare å kikke på mens vannet fortsetter å sildre ned i sluket…

Ill take some pumps any day of the week :rofl:

3 Likes

En potensiell litt skjult trigger her kan jo være om selskapet melder om salg/partner på noe av NN pipeline?

Men om resultatet blir at det eneste bidraget NN kom med var rest cash.
Så er vel muligens dagens selskap litt overpriset?
287 mill i Mcap.

40 mill i cash.
Å en ide på papiret som kommer til å kreve kapital før den kan realiseres?

Men sterk ledelse da, det skal sies.

Litt merkverdig at ingen hadde noen spørsmål å komme med på Q?

Hadde forventet at noen var litt nysgjerrig på nettopp nano sin pipeline,

2 Likes

Er vel en mulighet for at markedet vil like noen LOIs, spesielt om det er navn som bayer/novartis o.l som gir seg til kjenne.

Det sagt, LOIs er i beste fall lite bindende. Dog gir det schwung i markedet, tror jeg i dette tilfellet.

4 Likes

Kan du beskrive de 5 største OPP-endringene på topp 50 i dagene etter børsmeldingen? Mitt inntrykk er at mer enn halvparten av omsetning i 2 uker etterpå var fake - altså ikke engang dag-tradinger.


Her har du topp 50 fra de to dagene etter oppkjøpet ble børsmeldt.

Blir det 1-2 mill i dagsomsetning av det?
Hva tror du de 90 andre mill i dagsomsetning var?? (anslår da robust 8mnok i dagsomsetning på de som solgte seg ut av topp50)
Hvorfor var det 10 market halts (over de 100mnok i oms) første dagen uten at børsen har funnet noe spes. ved det? (Forøvrig så praktiserer de et unødvendig taushetshensyn hvor de ikke oppgir noe (heller ikke om de har funnet noe eller ikke funnet noe) enten de finner noe påtagelig eller ikke noe påtagelig. Det er jo skrullete og ment som seal.)