Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Ondag 7. juni ble det omsatt 14.3 millioner aksjer og VWAP var 1.389, det vil si en omsetning på ca 20 millioner kroner.

Torsdag 8. juni ble det omsatt 30 millioner aksjer og VWAP var 2.48, det vil si en omsetning på ca 75 millioner kroner.

Hvor stor andel av dette som var “reelle handler”, det vet jeg ikke. Men, det var ikke 90 millioner i omsetning noen av dagene, var det vel? Ingen tvil om at algoritmer og tradere kastet seg på og pumpet denne aksjen basert på oppkjøpet, og kom seg ut med solide gevinster. Det tror jeg ingen benekter.

Var vel ca 7 000 NANOV aksjonærer bare på Nordnet, dette var jo som kjent en folkeaksje. Det er ganske mange aksjonærer utenom topp 50, som antakeligvis valgte å ta tapet da det ble litt redusert, men også en del som kom seg ut i pluss.

Selv tror jeg ikke at 90% pluss av volumet utelukkende ble forårsaket av trading og kortsiktige, men hva vet vel jeg.

Hva er din teori?

Sist, men ikke minst. Børspauser forekommer når det er store svingninger i en aksje, det er jo ikke noe nytt?

Var det NANOV?: https://www.finansavisen.no/helse/2023/09/06/8034108/dnb-ga-katastroferad

Er nok Synact Pharma i Sverige uten at jeg har lest artikkelen.

Onsdag forrige uke tok DNB Markets-analytiker Patrik Ling opp dekning på SynAct med en soleklar kjøpsanbefaling og kursmål 170 svenske kroner. Kursen stod før analysen ble sluppet i 96 kroner, men etter publiseringen fikk den kjapt bein å gå på og hoppet 22 prosent til 117 kroner. Mandag raste kursen vel 90 prosent til 16 kroner etter at selskapet kom med skuffende resultater på en studie.

1 Like

Hva var hensikten?

Du lurte på om det var NANOV som ble omtalt, så jeg postet et udrag fra artikkelen som forteller hvem det var.

Men hva var hensikten til DNB?

Åja, fra et “alle meglerhus er uærlige og lyver hele tiden perspektiv”?

Det må du spørre analytikeren om.

var vel skivebom fra dnb, skal ta slike megler analyser med en klype salt, hvertfall i biotek der det kan fort kan komme overraskelser.

Hvortfor?
Analytikere pleier ikke å komme ut med analyse rett før Q, men rett etter.

det var vel der skivebommen var, høg risk å komme med en anbefaling rett før man ventet data…

Er vi og han så dumme?

Takk til deg som ga meg fyll på 85 av 100K på 1.07, snakkes om noen år.

2 Likes

Mon tro om noen av de største som er underlagt lock-up på sine aksjer, velger å øke på disse nivåene. Det hadde i hvert fall vist markedet at de mener alvor, men det er kanskje for mye å håpe på?

For øvrig må jeg si jeg har medlidenhet med JMA som har sett millioner fordufte den siste tiden, selvsagt bare på papiret.

3 Likes
2 Likes

Det har kommet ut minimalt med data etter AGNs gjennomgang av Betalutin. Dette er “på en måte” parkert ved å si at det kan bli aktuelt å overføre medisin-satsningen til Artbio. Og derfor sitter Medwatch klar med en artikkel når Ludvik synes det trengs - for andre gang.

Storbanken HSBC er den mest straffede storbanken for ulovligheter.

Det var ingen spørsmål på siste Q. Heller ikke mulighet for å sende inn spørsmål over webben.

Hvor er det blitt av Biotek Guru Asmyr som ønsker forslag på nye biotek selskaper han kan angripe? Her på Sørlandet venter vi på nye muligheter til å kjøpe billige aksjer. Hvor ønsker han å sette inn støtet?

Er ikke du opptatt med Photocure…?

12,4% opp idag, er det en korreksjon? Er jo ikke noe nytt noe sted…

1 Like

Er ikke dette akkurat det NANO har drevet med i alle år?