Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Er det PHO bølgen som løfter på her. Eller er det noe i evja av UiO flytningen.
Og hvorfor er ikke det pressemeldt?

Sjekk datoen – den beskjeden er fra 22/3-23

Pressemelding 23.03.23 men pilotprosjektet er vel i gang
Det er få selgere og det skal ikke store triggerne til for å få fart i et underpriset selskap

pho-bølgen, alt gikk i dag

Vi fikk jo pr i debatten i går. Selskapet som ble brukt som eksempel for aksjehandel fra HR. Solberg var: Nordic Nanovector

Og Norge skal satse på medisin/medisinsk utstyr - i framtiden - som starter NÅR??
Dette og mineraler - er framtiden - se FA

5 Likes

aborum
Merci

Hva vil dette si for oss aksjonærer?

Vi får ihvertfall en bekreftelse på at selskapet er i rute. Håper på en del nyheter de neste månedene som bekrefter at dette er hel ved :ok_hand:

4 Likes

Auda :sweat_smile:

Av årsregnskapet for 2022 kommer det frem at driften kostet selskapet omtrent 26 millioner kroner. Ved slutten av 2022 hadde Apim 31 millioner kroner igjen i omløpsmidler, og vil derfor med enten like eller økte kostnadsutsikter måtte hente penger enten tidlig i 2024, eller i løpet av 2023.

– Vi er i en prosess hvor vi jobber med å hente kapital nå, sier administrerende direktør Kostas Alevizopoulos til MedWatch.

Av årsregnskapet kommer det frem at det under et styremøte i Apim i mars i 2023, ble vedtatt å gjennomføre en rettet emisjon hvor det ble hentet inn 15 millioner kroner fra eksisterende aksjonærer.

Så dere er i prosess med å hente enda mer penger enn bare disse millionene?

Ja, vi trenger mye mer for å fortsette det kliniske programmet vårt, sier Alevizopoulos.

2 Likes

VI skal ikke lage noe medisin. “Alle” de andre trenger oss

3 Likes

Jepp, tror vi skal være meget happy med at APIM ble nedstemt.

Etter kommende emisjon ville vel Nano aksjonærer sittet med få %

Tro hva Mcap er, å blir i emisjonen?

7 Likes

Nano var satt opp til å få den sure enden av APIM-dealen, det er vertfall sikkert. Egberts og Brondberg burde skjemmes litt slik de la den frem, men etter mange år så skjønte man vel at skam var noe de ikke eide.

9 Likes

Det er faktisk skremmende at Egget og Brunbert avstedkom som de gjorde. Ikke bare forvitret de eksisterende muligheter, men de var villig til å stikke kniven i ryggen en gang til før de gikk.

Føles rimelig mye tryggere å sitte nå i den nye konstellasjonen. Hva det blir gjenstår å se, men at det er ett solid og ryddig prosjekt tror jeg ikke det er tvil om.

5 Likes

Å stemme mot Apim var veldig rett… lurer på hva styreformann i NANO/THOR sier om dette…han var jo tross alt for.

4 Likes

Ja, og vi kan takke spesielt en person, JMA, for at APIM ikke ble noe av!

13 Likes

Så enig med deg Donna G.

1 Like

Tusen takk DonnaG. Jeg var bare en frustrert aksjonær som tok ansvar og samlet aksjonærene i et aksjonæropprør. Jeg har vel tatt ansvar på flere områder, men det er Roy H. Larsen som hadde ideen, og uten han hadde vi stått med en helt annen løsning i dag. Jeg hadde heller ikke kommet i mål uten hjelp fra arbeidsgruppen og de av dere som hjalp til med å ringe aksjonærer helgen før 3 januar. Det var stor dugnadsånd. Men ingen kan ta fra oss initiativet og planen med å kontakte og bygge relasjon til Roy Larsen og Øyvind Bruland. Så du har rett i at initiativet mitt påvirket APIM dealen. Det er noe å mimre tilbake på når jeg blir pensjonist.

34 Likes

Og forhåpentlig blir det nye positivt og fruktbart for flere av oss når vi blir pensjonist… og muligens da tidligere enn ventet :rofl:

3 Likes