Enig. Pipe`n fikk en litt bedre lyd.
Feirer den med en øl og en akevitt og tar champisen senere
Fra 8.nov 2023:
“Nordic Nanovector shelved Betalutin on disappointing results from the Paradigme trial; the group had already halted the rest of its pipeline to focus on that study. In June Nordic acquired Thor Medical, a private manufacturer of alpha emitters for radiopharmaceutical developers. A look at the remaining CD37 pipeline shows little activity, with Debiopharm describing its ADC naratuximab as inactive. If the future for this target looked bleak before, it is even dimmer now.” [min uthevning]
Så det spørs om det noensinne vil ligge noe penger i den gamle nano-pipen. Likevel, måten dette ble gjort på har flere her allerede stilt – helt berettigede – spørsmål ved. Den pipelinen tilhørte nå dette selskapet, og da bør man som aksjonær vitterlig kunne forvente å få innsikt i vilkårene i en avtale.
Jon Magne Asmyr postet følgende innlegg på Aksjonærgruppens facebook-side:
Jag er inte besviken, jag er forbannad! Sa en svenske ifm OL tildeling til Lillehammer i 19 pil og bue
Til info er jeg i tenkeboksen ift gårsdagens melding og veien videre.
Jeg er ikke fornøyd med prosessen ift de avtaler jeg opplever lå til grunn ifm med min lock up avtale. Det ble av flere indikert at jeg skulle få styreplass og at AG skulle involveres i utforming av avtale mellom TM og nytt AS. Jeg har hatt mistanke om dette en stund, men ligget lavt i påvente av faktum. I går ble dette bekreftet. Jeg vil vurdere det juridiske knyttet til lock up da det har skjedd flere avtale brudd ift hva jeg opplever ble avtalt.
Enkelte aktører i kulissene har i prosessen ikke anerkjent AG, vårt mandat og meg som representant. Jeg har opplevde kynisme og adferd jeg ikke trodde var mulig. Men så er jeg fersk og uerfaren i dette gamet. Det har blitt utnyttet.
De trofaste aksjonærene i NN var påtenkt invitert med som investorer i det nye selskapet og vi skulle være med å forme veien videre. Børsmelding mangler vesentlig informasjon som flere av dere har påpekt.
Spørsmålet er hvilken profitt TM har akseptert i dialog med Roy. Man kan ikke forvente stor andel til TM når vi vet det trengs mye penger for å utvikle Roy sine ideer rundt CD37. Samtidig ligger det muligheter der ifm utlisensieringsavtaler. Det kan gi inntekter på kort og mellomlang sikt. Selskapet har også en fremleie avtale på labb og kontorer. Dette er kjent informasjon. Jeg håper en avtale diverserer kortsiktig inntekstpotensiale og fremtid potensiale som vil kreve mye kapital. Vi har vært delaktig til utvikling for 2-3 mrd ift det som ligger i pipeline idag.
Om ikke annet håper jeg gårsdagens melding skaper engasjement i AG. Jeg ber om deres meninger og hvordan dere tenker vi skal bruke den makt vi har at vi samlet er i ryggen på Scatec Innovation som nest største aksjonær i TM.
Ift usikkerheten som spres på TI rundt TM sin teknologi er følgende å si. Alt det er henvist til er kjent for det gamle styret og de vi støttet oss på i prosessen. Jeg har full tillit til Alf og hans team, og de svar vi fikk i DD prosessen.
Ha en riktig god helg.
Undertegnede har fremsatt følgende forslag:
Jeg mener at Aksjonærgruppen bør forlange en ekstraordinær generalforsamling der det stemmes over hvorvidt aksjonærene går med på å gi “gamle” Nordic Nanovectors patenter etc. til nyetablerte NucliThera, og for å godkjenne dette bør vi som et minimum få vite hva som ligger i potten for oss Thor Medical-aksjonærer av royalties etc.
Her er det åpenbare kryssinteresser i sittende styre og det nye selskapet, så dette fremstår som en transaksjon som burde ha generalforsamlingens flertall bak seg.
Er ikke dette hva partene avtalte og fortalte i GF at de ville gjøre for å spare børskostnadene?
Joda, men hvorfor kan dere ikke være mer åpne om vilkårene?
undisclosed profit-sharing agreement in the event of successful
commercialization of the patents
Dette setter et stort spørsmålstegn ved motivasjonen bak involveringen til de som faktisk vet hva som ligger i pipe det siste året.
Det kan tydeligvis ikke være så verdiløst som enkelte her hevder siden de velger en slik løsning. Denne avtalen bør inneholde fordelaktige tall for TRMED ellers er dette en ytterst tvilsom affære.
At avtalen er hemmelig kan jo ganske enkelt være for å unngå et aksjonæropprør, eller det kan være at avtalen er så omfattende der mange faktorer griper inn i hverandre, noe som gjør det for vanskelig for den ikke helt innvidde aksjonær å forstå helhetsbildet tilstrekkelig til å ha noen begrunnet mening om det. Heller nok i retning den første forklaringen.
Synes ikke det var spesielt gode eller tillitsvekkende grunner til å unnlate å være noe mer transparente.
De kan jo gi noen noen nøkkeltall i avtalen eller beskrive noen mulige scenarier, slik at vi aksjonærene i TM ser hva vi kan forvente tilfaller selskapet om de lykkes.
Jeg er også interessert i å høre mer fra @JMA73, ble ikke dette helt som avtalt? Kanskje @Forundret eller noen andre kan opplyse oss?
Highlander har kopiert inn utspillet mitt fra Facebooksiden AG Thor Medical, postet i går. Det gir tilstrekkelig svar på det du spørr om.
Jeg skal kontakte TM over helgen. Jeg tar med meg alle innspill dere måtte komme med.
Forøvrig ringte Roy meg igår kveld. Noen hadde varslet ham om min missnøye. Jeg har ingenting usnakket med Roy og praten var fin. Det er ikke Roy som er omhandlet av kritikken jeg uttrykker i innlegget kopiert av Highlander.
Roy ønsker dialog med oss og beroliget meg at de trofaste aksjonærene får mulighet til å bli med dersom det finnes noen muligheter til å utvikle pipeline. Først trenger de tid til å se om det i det heletatt er noen kommersielle eller forskningsmessige muligheter i CD37.
Forøvrig meddelte jeg skuffelse over innholdet i meldingen og ytret at avtalen bør være transparent. Hele poenget med lovnaden i våres var at AG skulle være involvert i utformingen av avtalen for å unngå nettopp de negative spekulasjoner som kommer opp nå.
Jeg trodde faktisk beslutningstakerne var smartere enn å terge på seg en sovende Bjørn som AG beviselig er.
Men jeg tror dette tilslutt vil gå bra. Jeg er ikke opptatt av posisjoner men at AG blir hørt og involvert. Vi har såpass mye makt når vi står samlet at de må ta hensyn til våre innspill.
Ha en fin helg.
Takk for informasjon. Jeg solgte meg ut i går pga det ikke ble opplyst noe om hvor mye som eventuelt kommer TRMED tilgode og at dette burde aksjonærene fått være med å stemme over. Lykke til videre alle sammen.
Verdien av de 2,6mrd er igjen i TRMed som fremførbart underskudd. At de gir fra seg patentene mot en ukjent fremtidig motytelse, uten noen form for kapitalbinding, er vel nesten i pose og sekk gitt utgangspunktet, syns jeg.
Så spørs det da, om man om tidligere eier i nano, om man valgte å øke beholdning i forhold til utvanning ved oppkjøp, og om det var pga tidligere pipe eller nye ambisjoner.
Pipeline ville mest sannsynlig ikke “bjudet” på løft fremover med mindre Thor Medical hadde prioritert ressurser mot det, og da med en kost uten garantert utfall.
At det skal betales for en produksjonslinje engang er det jo ikke tvil om, men tror at å hente penger til en slik investering kontra “vi skal se om noe funker i mennesker” kanskje kommer enklere og til bedre betingelser. Nå er det “industri” og ikke “forskning” pdd
La oss håpe Thor Medical gir aksjonærene en lønnsom reise. Jeg er ikke aksjonær, så skal ikke mene for mye.
Nettopp derfor bør avtalen være transparent og opp til generalforsamlingen å godkjenne.
Nok en gang fylles Kjelsåsveien med Cash.
Å ikke minst gratis patenter fra Trmed.
Har dagens aksjonærer forsonet seg med sist børsmelding? Eller er det noe nytt?
1 mrd, ja. Det var litt av et beløp de fikk inn der.
Kan jo tyde på at Artbio blir en bedrift som vil ha muskler til (og behov for) å handle litt alfaemittere framover.
Nordic Nanovectors Betalutin kan få et nytt liv i det nye selskapet Nuclithera. Nå skal det jaktes på en partner for videre utvikling av den radioaktive legemiddelkandidaten, sier gründer Roy Larsen.
Hm. Må vel være feil i artikkelen. Nuclithera har vitterig ikke kjøpt patentene av ThorMedic, jobbes det ikke med en fordelingsnøkkel mellom selskapene=
– Vi i Nuclitera ønsker å se på dataene med nye øyne, og prøve å forstå hvorfor Betalutin viste dårligere effekt i den siste studien, sier Roy Larsen.
Ligger et deilig “…imotsettning til tidligere ledelse.” i den der føler jeg.
Fy fader til minst mulig arbeid de la i den slutt analysen.