Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Spennende melding :grinning::grinning:

3 Likes

Thor Medical retaining interest through an
undisclosed profit-sharing agreement in the event of successful
commercialization of the patents.

Hva kan man tenke ligger i en sånn avtale? Med tanke på oss aksjonærer?

profit sharing bør i det minste være minst 50% til Thor Medical, eller???

Hehe Mlande er så OG altså. Får håpe de kan få til noe konstruktivt

1 Like

Interessant å høre om @JMA73 har synspunkter til meldingen?

Dette vil jo selvsagt ligge langt fram i tid og iom at nuclithera tar over all utviklingsrisiko nå, så er det vel vanskelig å tro at profitandelen er noe annet enn ensifret prosentandel?
Det kan allikevel bli en del ut av det om man kommer så langt som til suksessfull kommersialisering da patentene favner flere produkter og temmelig bredt over flere indikasjoner innen hematologiske kreftformer.
Så var det vel sånn at langt de fleste her hadde avskrevet alt av verdier fra disse patentene etter Paradigme-studien gikk åt skogen, så at dette nå allikevel potensielt kan tilføre litt verdier uten noen form for finsiell risiko for Thor er jo nødt til å være en positiv utvikling/nyhet.
Jeg er spent på hvilket produkt/løp de ønsker å ta videre i første omgang. Jeg er ihv glad for at disse produktene ikke er “døde” og man nå kanskje får noen flere svar på hvor godt de kan virke for rette pasienter :slightly_smiling_face:

10 Likes

Tja, vi får nå se hva Eddie klarer å tweeke til av bad news ut av de greiene her.

Tre LOI’er var ikke godt nytt, det var visstnok bare lureri. Er nok noen som blir lurt her også :sweat_smile:

1 Like

Man kan bare gjette seg til hva som ligger i “Thor Medical retaining interest through an undisclosed profit-sharing agreement in the event of successful commercialization of the patents”, men det som er helt på det rene er at noe som i dagens kapitalisering av selskapet er antatt verdiløst faktisk kan gi merverdi for Thor Medical, uten finansiell risiko for TRMED-aksjonærene, altså bør meldingen mottas positivt.

1 Like

Vi venter i spenning på Eddies kommentarer.

Lukter landeveisrøveri av den dealen der. De gir jo praktisk talt vekk Nano pipen.

Og profit-sharing avtalen holder de på toppen av det hele hemmelig og skjult for aksjonærene sine.
Hvordan skal dere kunne vurdere verdien av denne hestehandelen?

4 Likes

Så det var enden på visa for Nano da. Gitt bort gratis. Ingen aksjer til Thor Medical investorene. Burde jo kutte kursen i 3 dette? Eller hadde de ingen verdi?

3 Likes

Nå har Roy Larsen fått tilbake “hjertebarnet sitt” og skal vugge det i søvn i sin egen favn … Tydelig at det ikke har vært noe interesse for Betalutin og Patentene der ute i den store Biotech verden. Betalutin forsvant med surrehuene som styrte Nano !!

3 Likes

Korrekt, avskrevet for lenge siden, i alle fall i mitt hode.
Dette var bedre enn jeg hadde håpet på og så vidt jeg har skjønt det så er det Asia-markedet som er primærmarkedet for å få pipen utlisenisert.

Fremtiden for Thor Medical ligger heldigvis nå i ren industri med enkel input, fulle ordrebøker og solide motparter med 40 % margin på skattefrie inntekter opp til 2,3 mrd :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 Likes

Thor medical har likevel ikke penger til å ta noe i nano pipen videre, ei heller er det bevist ifb med APIM fadesen at det ligger fakta faen null interesse for noen partner samarbeid i overnevnte pipeline :sweat_smile:

1 Like

Tenker dette er en gentlemens agreement.

Nano fikk lov til å bli med på fremtiden til et potensielt meget lønnsomt industriprosjekt. Dette kan gjenreise verdiene til mange aksjonærer.

Dette kunne Bjørseth og RHL kjørt på egen kjøl, men de så synergiene med et børsnotert skall og fremførbart underskudd. Uten den dealen hadde kursen vært 30 øre nå.

Nå får RHL muligheten til å skvise ut siste rest av pipen, og kommer det noe godt ut av det så er det mest bra for de tre som kjører showet, og så drypper det noe på Thor Medical.

Man får ikke i pose og sekk.
Jeg velger Thor Medical-dealen fremfor restverdien av pipe.

6 Likes

Enig. Pipe`n fikk en litt bedre lyd.
Feirer den med en øl og en akevitt og tar champisen senere

Fra 8.nov 2023:

“Nordic Nanovector shelved Betalutin on disappointing results from the Paradigme trial; the group had already halted the rest of its pipeline to focus on that study. In June Nordic acquired Thor Medical, a private manufacturer of alpha emitters for radiopharmaceutical developers. A look at the remaining CD37 pipeline shows little activity, with Debiopharm describing its ADC naratuximab as inactive. If the future for this target looked bleak before, it is even dimmer now.” [min uthevning]

Så det spørs om det noensinne vil ligge noe penger i den gamle nano-pipen. Likevel, måten dette ble gjort på har flere her allerede stilt – helt berettigede – spørsmål ved. Den pipelinen tilhørte nå dette selskapet, og da bør man som aksjonær vitterlig kunne forvente å få innsikt i vilkårene i en avtale.

2 Likes

Jon Magne Asmyr postet følgende innlegg på Aksjonærgruppens facebook-side:

Jag er inte besviken, jag er forbannad! Sa en svenske ifm OL tildeling til Lillehammer i 19 pil og bue :sweat_smile:

Til info er jeg i tenkeboksen ift gårsdagens melding og veien videre.

Jeg er ikke fornøyd med prosessen ift de avtaler jeg opplever lå til grunn ifm med min lock up avtale. Det ble av flere indikert at jeg skulle få styreplass og at AG skulle involveres i utforming av avtale mellom TM og nytt AS. Jeg har hatt mistanke om dette en stund, men ligget lavt i påvente av faktum. I går ble dette bekreftet. Jeg vil vurdere det juridiske knyttet til lock up da det har skjedd flere avtale brudd ift hva jeg opplever ble avtalt.

Enkelte aktører i kulissene har i prosessen ikke anerkjent AG, vårt mandat og meg som representant. Jeg har opplevde kynisme og adferd jeg ikke trodde var mulig. Men så er jeg fersk og uerfaren i dette gamet. Det har blitt utnyttet.

De trofaste aksjonærene i NN var påtenkt invitert med som investorer i det nye selskapet og vi skulle være med å forme veien videre. Børsmelding mangler vesentlig informasjon som flere av dere har påpekt.

Spørsmålet er hvilken profitt TM har akseptert i dialog med Roy. Man kan ikke forvente stor andel til TM når vi vet det trengs mye penger for å utvikle Roy sine ideer rundt CD37. Samtidig ligger det muligheter der ifm utlisensieringsavtaler. Det kan gi inntekter på kort og mellomlang sikt. Selskapet har også en fremleie avtale på labb og kontorer. Dette er kjent informasjon. Jeg håper en avtale diverserer kortsiktig inntekstpotensiale og fremtid potensiale som vil kreve mye kapital. Vi har vært delaktig til utvikling for 2-3 mrd ift det som ligger i pipeline idag.

Om ikke annet håper jeg gårsdagens melding skaper engasjement i AG. Jeg ber om deres meninger og hvordan dere tenker vi skal bruke den makt vi har at vi samlet er i ryggen på Scatec Innovation som nest største aksjonær i TM.

Ift usikkerheten som spres på TI rundt TM sin teknologi er følgende å si. Alt det er henvist til er kjent for det gamle styret og de vi støttet oss på i prosessen. Jeg har full tillit til Alf og hans team, og de svar vi fikk i DD prosessen.

Ha en riktig god helg.

Undertegnede har fremsatt følgende forslag:

Jeg mener at Aksjonærgruppen bør forlange en ekstraordinær generalforsamling der det stemmes over hvorvidt aksjonærene går med på å gi “gamle” Nordic Nanovectors patenter etc. til nyetablerte NucliThera, og for å godkjenne dette bør vi som et minimum få vite hva som ligger i potten for oss Thor Medical-aksjonærer av royalties etc.

Her er det åpenbare kryssinteresser i sittende styre og det nye selskapet, så dette fremstår som en transaksjon som burde ha generalforsamlingens flertall bak seg.

6 Likes

Er ikke dette hva partene avtalte og fortalte i GF at de ville gjøre for å spare børskostnadene?

1 Like