Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Werner

Du kan sende følende e post til TRMED:

Hei,

Det fremgår av søknaden om 9,9 millioner kroner i støtte fra Forskningsrådet at TRMED leverte vareprøver til Oncoinvent tilbake i 2017/18.

Se vedlagt link.

Oppfylte vareprøvene renhetskravet for medisinsk bruk og inneholdt de tilstrekkelige radioaktivitet for det tiltenkte formålet hos Oncoinvent?

Hva er bakgrunnen for at TRMED ikke har levert flere vareprøver siden 2018 ?

Hva er bakgrunnen for at Oncoinvent kjøper thorium fra Oak Ridge Lab og ikke TRMED syv år senere enn når de første vareprøvene ble levert fra TM ?

TRMED har varslet at selskapet har inngått LOI med både Oncoinent, ArtiBio og AT. TRMED hadde kontakt både med Oncoinvent og AT på tidspunktet vareprøvene ble levert. Hva er årsaken til at TRMED ikke har fortsatt å levere vareprøver til de pre kliniske studiene til begge disse selskapene ?

2 Likes

Werner

Det står skrevet i DSA rapporten at utskillelsesprosessen med flourider ikke fungerer i industriell skala og metoden må utvikles ytterligere. Jeg har vist til DSA rapporten tidligere hvor det samme er omtalt.
Selv om indikasjonen I vareprøvene var tilstrekkelig, både renhet og innhold av radioaktivitet, kan du jo stille deg spørsmålet om hvorfor Feed studiet ikke ble igangsatt in2018, og ikke minst konklusjonen om at samme metode ikke fungerer industriell skala omtalt i dsa rapporten.

Jeg kan legge til at det er ingenting som er bedre enn om jeg tar feil, men jeg har lest hva både LS og RL skriver i både sms og epost, og de røde flaggene står på rad og rekke.

1 Like

Ok, så du velger å dele «fakta»; dine tolkninger og resonnementer om hvor dårlig det står til teknologisk med TrMed, men fakta i form av de faktiske fakta; det Roy og LS skriver om teknologien og som lyser røde flagg, det kan du ikke dele? Kom igjen, bjuda litt på nå Eddie!

Men du har rett i at det lyser noen røde flagg her, tror de fleste ser hvor.

Det er noe rørende altruistisk å bruke så mye tid og tastetrykk på å redde oss andre aksjonærer fra dommedag

2 Likes

Godt nyttår, The Observer :slight_smile:

Jeg var neppe den eneste som mottok melding fra Ludvik Sandnes bla. Den 12/7/23 og ved en rekke andre anledninger, og du skal mer enn gjerne få en kopi av disse. Vil du jeg skal sende de til Sandefjord ? :slight_smile:

Takk for at du gjør en god jobb for å belyse caset, teknologien og bidrar til å forstå utviklingsløpet. Dette har du virkelig satt deg inn i.

2 Likes

Nydelig, men lik info for alle er vel et greit prinsipp det?

Jeg har ikke skills til å evaluere og belyse dette caset, jeg forstår null og niks av alfaemittere, ergo holder jeg meg unna. Prisverdig (ikke ironisk ment) at du bruker mye tid på dette, men synes likefullt det er fair å skille mellom synsing og fakta.

Kan godt hende at proof of concept ikke sjekker av på alle boksene når den tid kommer, men det vet vi vel egentlig ikke noen av oss før vi nærmer oss april / mai?

FEED studiet tar 6 mnd og TRMED bestilt utstyr i begynnelsen av 2024.

Alt jeg har skrevet har jeg funnet på åpne kilder så det er helt lik info for alle. Ludvik Sandnes sin usømmelige opptreden sammen med Roy Larsen har utspillet seg er helt i tråd med de forventningene jeg har hatt til dette radar parret. Jeg er rimelig sikker på at AG øverste leder og AG gruppen angrer bittert på at Ludvik Sandnes ble ansatt. Men det er som jeg sier, i nøden spiser fanden fluer, og selv med 60 mill (før closing cost) i netto cash i begynnelsen av 2023 og en utålmodig styreleder og AG gruppe ble tiden kastet bort. NanoV ble presset til å satse på ideen til Roy Larsen om alpha emittere. Dette kjøpet er bare gjennomført som følge av en mangelfull due dilligence, ønskene til Roy Larsen og transaksjonen burde aldri vært gjennomført.

Selskapet står igjen med 15-20 mill i juli 2024.
Bakteppe for dette TM prosjektet er at reaktorene til Oak ridge skal stenges ned og da raser korthuset til Oncoinent osv. Den opprinnelige ideen fra Scatek var å utvinne sjeldne jordmetaller og energi igjennom reetec og Thor energy, men nå er det bare å vente på det negative utfallet av FEED studie og avgangen til Ludvik Sandnes

3 Likes

Er det derfor du gikk ut av styret, fordi du ikke ville være med på dette? Hvis ikke; hva er så agendaen din med alle disse alt for lange så til de grader negative innleggene du skriver, prøver du å advare oss aksjonærer? Eller er du bitter mot Ludvig og Roy for et eller annet?

2 Likes

Pussig hvordan enkelte er mer opptatt av personer enn det faglige og tekniske i et ellers spennende case, men at jeg skal motta slike meldinger fra Ludvik Sandnes er helt uholdbart. Dette er bare toppen av isfjellet og helt uhørt.

Jeg lurer på om flere aksjonærer har fått tilsvarende meldinger fra selskapet. Jeg tenkte forsåvidt at jeg skulle spare AG og selskapet for dette, men det bilde som både Roy og LS forsøker å skape vil korrigeres i ukene fremover.

Jeg gjorde min jobb som styremedlem og det er ingen tvil om dette er noe jeg kan svært godt. Dere som har kritisert meg det siste året skal få de opplysningene som er nødvendig for at det bilde blir korrigert de neste mnd.

Dette innlegget ble rapportert, men jeg forstår faktisk ikke hvorfor??. JMA er informert om at dette vil bli postet.

Jeg skal snakke med moderator i kveld for å få en nærmere beskrivelse av hva som er akseptert. Dette er absolutt noe som bør komme frem blandt aksjonærene.

6 Likes

Takk for delingen, ett skritt nærmere å få kastet LS og erstattet han med folka fra Thor Medical i stedet.
Alle vet agendaen til JMA; å skape aksjonærverdier, både for han selv og resten av aksjonærene. At styreleder mener at JMA ikke fortjener kompensasjon for sin innsats er ganske så illustrerende for motiv og agenda.

At LS lirer ut av seg slike ting er ikke overraskende. Han burde fått tuppen for lenge siden. Tenk å ha en styreleder som er så full av misunnelse og bakstreberske tanker. Han er fullstendig uegnet.

Men dette er han alene om, Roy har ikke denne agendaen eller oppførselen som LS viser til.

2 Likes

Vel vel mr the observer,
Du er dessverre helt blind uavhengig av Ludvik Sandnes sine svært mange e poster og tekstmeldinger til forskjellige aksjonærer, m2n det er godt vi har samme oppfatning av LS. Synd JMA ikke delte den oppfatning i januar 2023. Da ville utfallet vært helt anderledes.

Jeg trakk meg fra styret fordi det var et sirkus uten sidestykke og helt uten styring. Når Ludvik Sandnes skulle ansettes hadde jeg ingen valg lenger. Det er protokollert så de andre forklaringene du har mottatt er usanne og vås. Som jeg har sagt flere ganger tidligere, TM hadde aldri vært overtatt om det hadde vært gjennomført en ordinær og skikkelig due dilligence med eller uten Ludvik.

Alf Bjørseth trengte 50 mill i cash. Alle hadde klart å gi bort gamle Nanovector… JmA stod med lua i hånda og forstod aldri hva som skjedde. JMA forstår kanskje hva som skjedde idag, men bak Ludvik Sandnes står Roy Larsen. Mer vil komme. Jeg synes det er helt merkelig at den delingen ble ignorert av moderator.

Det er absolutt ikke et upassende innlegg. Det som er upassende er selskapets oppførsel og det bør komme frem.

3 Likes

Deling av faksimiler av private eposter er redaktørmessig en komplisert vei for et nettsted - du får lage deg din egen blogg og dele alt du vil.

Ok, jeg skal ta det til etterretning, men dette er av vesentlig betydning på hvordan selskapet håndterer og omtaler aksjonærmassen og selskapets egne styremedlemmer.

Jeg har for øvrig bare mottatt denne eposten så jeg ser ikke problemet. Dette er et lukket forum i tillegg, og i tillegg er det ikke en privat e post. Dette er e post som kommer fra selskapets styreformann og jeg har sett at dere tidligere har godtatt publisering av e poster hvor LS omtaler andre styremedlemmer.

3 Likes

Dette var uansett interessant innsikt @Eddieb

Det er ingenting nytt. Jeg protokllerte det samme tilbake i januar 2023 og trakk meg.

4 Likes

Du deler mye, det skal du ha. For å være helt ærlig er det vanskelig å holde følge.

image

Har du kilder som tilsier at “reaktorene til Oak ridge” skal stenges ned, altså det som angår Thorium-228? Det står jo svart på hvitt på sidene deres at de river og sanerer gamle reaktorer kontinuerlig, mens de bygger nye for å serve nye behov? Altså at gamle reaktorer og anlegg som stenges av miljøhensyn. Virker dermed ikke som Oak Ridge stenger ned noe som helst som gjelder isotoper som går til nybrottsarbeid. Har bare tatt noe kjappe søk, så får gjerne se litt nærmere på det.

F.eks Ac225 som er flittig brukt i RLT, om jeg ikke leser feil så er dette en datter av Thorium-229(som det ikke er så veldig god tilgjengelighet på), og man kan produsere th-228 fra denne isotopen…

" In 2023, crews will knock down another former reactor in Oak Ridge National Laboratory’s (ORNL) central campus area. OREM achieved a significant milestone last year when it safely completed its first reactor demolition in that area.

On the teardown docket this year is the Low Intensity Test Reactor, which operated from 1951 to 1968 as a water-moderated and cooled reactor. It became world-famous when a photographer first captured a blue glow caused by radiation in the pool above the reactor. That photo appeared on the cover of the October 1951 issue of Scientific American. The facility is now highly deteriorated and contaminated, requiring demolition."

“EM’s ultimate goals of the cleanup program at ORNL:
• Demolish the inventory of high-risk excess contaminated facilities
• Process and dispose the remaining inventory of uranium-233
• Complete processing and disposal of legacy transuranic debris waste (contact-handled and remote-handled)
• Dispose the inventory of legacy sludge transuranic
• Complete remediation of soil and groundwater”

Feltet er jo utrolig komplisert, så skal vel passe seg for å tyte for mye. Ifølge gpt finnes det utallige separasjonsprosesser egnet for forskjellige isotoper(med følgende hensyn å ta). th-228 virker til å være den optimale moren for separasjon av ra-224 (ref. oncoinvent)

3 Likes

Hybrid

Det er tre delt

1. Enkelte av de gamle reaktorene skal stenges ned permanent som du skriver.
  2. Andre reaktorer skal stenges ned for vedlikehold og disse intervallene er langvarige.
  3. Tredje er vurdering av nye reaktorer og metoder. Let mer etter hva Oak ønsker å levere i fremtiden så finner du svaret.

Det er en unison oppfatning at markedet for alpha emittere er stort. Det er det ingen grunn til å betvile, men produksjoen er kostbare og vanskelig pga kravet til innhold, renhet og ikke minst kostnadene for utvinning. Det er i stor grad ac225 som satses på av big pharma men det er ingen hemmelighet at pb212 har mange gode egenskaper. Problemet med pb212 er bl.a den korte levetiden.

1 Like

dvs utdaterte gamle reaktorer?

Gidder du sende meg noen kilder? Gjerne på PM om du vil.

Dette regner jeg med er en kontinuerlig prosess hos Oak Ridge Labs - ligger vel litt i navnet.

Hvis du har noen kilder som kan henvise til at dette vil påvirke produksjon av th-228 så ville jeg vært takknemlig for det.

Kanskje ikke helt relatert til TRMED, men jeg ble litt nysgjerrig.

1 Like

Du finner det på websiden til Oak.

Du har allerede funnet de, er vel ikke mye arbeid å dele linken siden du allerede har gjort gravejobben? Om ikke annet så styrker det bare argumentasjonen din.