OPPDATERING, (kopiert fra Facebook siden, AG Thor medical).
- DIALOG MED NUCLITHERA
Jeg fikk svar fra Roy Larsen at de ønsker ro i Nuclithera til faglig fokus for å se om det er mulig å videreføre forskning eller utlisensiere noe i pipeline. De vil vurdere om gamle NN aksjonærer som ønsker å investere, kan komme inn på et senere stadie. Det beror på ønsket aksjonærstruktur.
Jeg har svarte tilbake at dette ikke er godt nok for AG. Det var aldri intensjonen at det nye selskapet kun skulle bestå av 3 eiere. Det holder ikke at de som ønsker å investere skal vente til neste runde. AG sitt krav er at en gruppe investorer skal få mulighet til å bli eiere på samme vilkår som dagens 3 eiere. Hvis Roy og co velger å gå videre er det for sent, da har patentene en mye større verdi enn kr 0 som idag. Nå er patentene gitt gratis til Nuclithera sammen med en lukrativ leieavtale med Artbio. Det er brukt 3 mrd på utvikling av CD37 (penger vi har spyttet inn i emisjoner) og Roy har gode ideer ift videre forskning. Det vil kreve kapital, men vi må få være med fra begynnelsen.
Jeg har ikke fått svar fra Roy ennå på mine siste innspill. At tidligere CEO i NN og nåværende styreformann, i forhandlingene med TM, startet med å radbrekke vår egen pipeline og verdsette den til null, påvirket bytteforhold og er grunnlaget for at Nuclithera idag har fått pipeline gratis. At det deretter ender med at kun 3 eiere sitter på denne muligheten, og styreleder selv får plass i det nye styret i Nuclithera, er oppsiktsvekkende.
Og få endret transaksjonen virker vanskelig. Vår mulighet dersom Roy Larsen ikke imøtekommer vårt krav, er å kreve granskning i EGF eventuelt ved GF som kommer til våren. Vi har stor nok oppslutning til å kreve en slik granskning. I den anledningver det naturlig å se på styresammensetning Thor Medical.
- STØY PÅ TEKINVESTOR
Jeg har fått mange spørsmål og hendvendelser rundt Eddie Berglunds massive innlegg og engasjement på Tekinvestor.
Eddie har offentliggjort en sjokkerende mail fra Ludvik Sandnes der han undergraver min rolle i NN, påstår å vite min intensjon ift intiativet jeg tok med aksjonærgruppen, lyver om mitt honorar og ber Eddie skrive negativt om meg på anonyme forum. Dette gjør han mot sin styreleder som har ansatt ham som CEO. Det er visstnok flere som har mottatt hendvendelser fra LS om å svartmale min rolle. Det har tydligvis falt LS tungt for hjertet at jeg fikk så mye skryt for jobben jeg har gjort.
Mitt styrehonorar og den lille ekstra bonusen som GF besluttet er i aksjer og er idag mer enn halvert i verdi. LS får selv sitt styrehonorar på samme måte og med samme vilkår. At han påstår jeg har truet meg til dette honoraret og er opptatt av meg selv er sjokkerende.
LS uttalelser om meg får stå for hans regning. Det er mye jeg kan si om LS og samarbeidet i perioden jeg var styreleder og han interim CEO. Det skinner vel igjennom at det var utfordrende. Mer enn det verken kan jeg si, eller ønsker å uttale meg om. Jeg sitter i valgkomitteen i TM, og mitt fokus er å ivareta småaksjonærenes interesser på en best mulig måte. Det har innebært dugnadsinnsats siste året som har vært massiv. Jeg står trygt i egen integritet uavhengig hva LS og andre måtte mene.
Jeg kommer heller ikke til å svare på min versjon av hva som skjedde i januar ifm Eddie Berglunds avgang fra styret i NN. Eddie har begrunnet dette, men har utelatt mye informasjon, og har nok ikke selv forståelse av mekanismene som måtte hensyntas fra min side og hvordan han selv påvirket samarbeidsklimaet.
Når det er sagt har Eddie ila høsten bidratt til engasjement på Tekinvestor. Han har tydeligvis lagt mye arbeid i å sette seg inn i caset og i teknologi. Således er han den på TI med mest kunnskap. Blant de blinde er den eneøyde konge
Jeg er uenig i mye av det han skriver, men det siste lange innlegget hans, 4 DAGER SIDEN, fremstår saklig med gode poenger. Det er usikkerhet rundt TM sin teknologi og det er mye de må svare for ift kritikken og spørsmålene Eddie retter mot selskapet.
Jeg har fortsatt stor tillit både til Roy Larsen og prosjektet til Alf og hans team. De må få arbeidsro til å fortsette videreutviklingen. TM har lovet å svare på alle spørsmål vi måtte ha ifm halvårspresentasjon 28 februar. Jeg oppfordrer alle til å sende inn spørsmål til selskapets IR kontakt. I den forbindelse utfordrer jeg Eddie Berglund til å systematisere og oppsummere sine kritikk i gode spørsmål til selskapet. Disse bør han legge ut på Tekinvestor asap for å skape konstruktiv diskusjon og som kan nyttegjøres av andre aksjonærer som normalt ikke sender spørsmål til selskapet. Hva selskapet velger å svare på ifm presentasjonen avhenger av engasjement.
Mvh Jon Magne Asmyr