Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Godt nyttår, The Observer :slight_smile:

Jeg var neppe den eneste som mottok melding fra Ludvik Sandnes bla. Den 12/7/23 og ved en rekke andre anledninger, og du skal mer enn gjerne få en kopi av disse. Vil du jeg skal sende de til Sandefjord ? :slight_smile:

Takk for at du gjør en god jobb for å belyse caset, teknologien og bidrar til å forstå utviklingsløpet. Dette har du virkelig satt deg inn i.

2 Likes

Nydelig, men lik info for alle er vel et greit prinsipp det?

Jeg har ikke skills til å evaluere og belyse dette caset, jeg forstår null og niks av alfaemittere, ergo holder jeg meg unna. Prisverdig (ikke ironisk ment) at du bruker mye tid på dette, men synes likefullt det er fair å skille mellom synsing og fakta.

Kan godt hende at proof of concept ikke sjekker av på alle boksene når den tid kommer, men det vet vi vel egentlig ikke noen av oss før vi nærmer oss april / mai?

FEED studiet tar 6 mnd og TRMED bestilt utstyr i begynnelsen av 2024.

Alt jeg har skrevet har jeg funnet på åpne kilder så det er helt lik info for alle. Ludvik Sandnes sin usømmelige opptreden sammen med Roy Larsen har utspillet seg er helt i tråd med de forventningene jeg har hatt til dette radar parret. Jeg er rimelig sikker på at AG øverste leder og AG gruppen angrer bittert på at Ludvik Sandnes ble ansatt. Men det er som jeg sier, i nøden spiser fanden fluer, og selv med 60 mill (før closing cost) i netto cash i begynnelsen av 2023 og en utålmodig styreleder og AG gruppe ble tiden kastet bort. NanoV ble presset til å satse på ideen til Roy Larsen om alpha emittere. Dette kjøpet er bare gjennomført som følge av en mangelfull due dilligence, ønskene til Roy Larsen og transaksjonen burde aldri vært gjennomført.

Selskapet står igjen med 15-20 mill i juli 2024.
Bakteppe for dette TM prosjektet er at reaktorene til Oak ridge skal stenges ned og da raser korthuset til Oncoinent osv. Den opprinnelige ideen fra Scatek var å utvinne sjeldne jordmetaller og energi igjennom reetec og Thor energy, men nå er det bare å vente på det negative utfallet av FEED studie og avgangen til Ludvik Sandnes

3 Likes

Er det derfor du gikk ut av styret, fordi du ikke ville være med på dette? Hvis ikke; hva er så agendaen din med alle disse alt for lange så til de grader negative innleggene du skriver, prøver du å advare oss aksjonærer? Eller er du bitter mot Ludvig og Roy for et eller annet?

2 Likes

Pussig hvordan enkelte er mer opptatt av personer enn det faglige og tekniske i et ellers spennende case, men at jeg skal motta slike meldinger fra Ludvik Sandnes er helt uholdbart. Dette er bare toppen av isfjellet og helt uhørt.

Jeg lurer på om flere aksjonærer har fått tilsvarende meldinger fra selskapet. Jeg tenkte forsåvidt at jeg skulle spare AG og selskapet for dette, men det bilde som både Roy og LS forsøker å skape vil korrigeres i ukene fremover.

Jeg gjorde min jobb som styremedlem og det er ingen tvil om dette er noe jeg kan svært godt. Dere som har kritisert meg det siste året skal få de opplysningene som er nødvendig for at det bilde blir korrigert de neste mnd.

Dette innlegget ble rapportert, men jeg forstår faktisk ikke hvorfor??. JMA er informert om at dette vil bli postet.

Jeg skal snakke med moderator i kveld for å få en nærmere beskrivelse av hva som er akseptert. Dette er absolutt noe som bør komme frem blandt aksjonærene.

6 Likes

Takk for delingen, ett skritt nærmere å få kastet LS og erstattet han med folka fra Thor Medical i stedet.
Alle vet agendaen til JMA; å skape aksjonærverdier, både for han selv og resten av aksjonærene. At styreleder mener at JMA ikke fortjener kompensasjon for sin innsats er ganske så illustrerende for motiv og agenda.

At LS lirer ut av seg slike ting er ikke overraskende. Han burde fått tuppen for lenge siden. Tenk å ha en styreleder som er så full av misunnelse og bakstreberske tanker. Han er fullstendig uegnet.

Men dette er han alene om, Roy har ikke denne agendaen eller oppførselen som LS viser til.

2 Likes

Vel vel mr the observer,
Du er dessverre helt blind uavhengig av Ludvik Sandnes sine svært mange e poster og tekstmeldinger til forskjellige aksjonærer, m2n det er godt vi har samme oppfatning av LS. Synd JMA ikke delte den oppfatning i januar 2023. Da ville utfallet vært helt anderledes.

Jeg trakk meg fra styret fordi det var et sirkus uten sidestykke og helt uten styring. Når Ludvik Sandnes skulle ansettes hadde jeg ingen valg lenger. Det er protokollert så de andre forklaringene du har mottatt er usanne og vås. Som jeg har sagt flere ganger tidligere, TM hadde aldri vært overtatt om det hadde vært gjennomført en ordinær og skikkelig due dilligence med eller uten Ludvik.

Alf Bjørseth trengte 50 mill i cash. Alle hadde klart å gi bort gamle Nanovector… JmA stod med lua i hånda og forstod aldri hva som skjedde. JMA forstår kanskje hva som skjedde idag, men bak Ludvik Sandnes står Roy Larsen. Mer vil komme. Jeg synes det er helt merkelig at den delingen ble ignorert av moderator.

Det er absolutt ikke et upassende innlegg. Det som er upassende er selskapets oppførsel og det bør komme frem.

3 Likes

Deling av faksimiler av private eposter er redaktørmessig en komplisert vei for et nettsted - du får lage deg din egen blogg og dele alt du vil.

Ok, jeg skal ta det til etterretning, men dette er av vesentlig betydning på hvordan selskapet håndterer og omtaler aksjonærmassen og selskapets egne styremedlemmer.

Jeg har for øvrig bare mottatt denne eposten så jeg ser ikke problemet. Dette er et lukket forum i tillegg, og i tillegg er det ikke en privat e post. Dette er e post som kommer fra selskapets styreformann og jeg har sett at dere tidligere har godtatt publisering av e poster hvor LS omtaler andre styremedlemmer.

3 Likes

Dette var uansett interessant innsikt @Eddieb

Det er ingenting nytt. Jeg protokllerte det samme tilbake i januar 2023 og trakk meg.

4 Likes

Du deler mye, det skal du ha. For å være helt ærlig er det vanskelig å holde følge.

image

Har du kilder som tilsier at “reaktorene til Oak ridge” skal stenges ned, altså det som angår Thorium-228? Det står jo svart på hvitt på sidene deres at de river og sanerer gamle reaktorer kontinuerlig, mens de bygger nye for å serve nye behov? Altså at gamle reaktorer og anlegg som stenges av miljøhensyn. Virker dermed ikke som Oak Ridge stenger ned noe som helst som gjelder isotoper som går til nybrottsarbeid. Har bare tatt noe kjappe søk, så får gjerne se litt nærmere på det.

F.eks Ac225 som er flittig brukt i RLT, om jeg ikke leser feil så er dette en datter av Thorium-229(som det ikke er så veldig god tilgjengelighet på), og man kan produsere th-228 fra denne isotopen…

" In 2023, crews will knock down another former reactor in Oak Ridge National Laboratory’s (ORNL) central campus area. OREM achieved a significant milestone last year when it safely completed its first reactor demolition in that area.

On the teardown docket this year is the Low Intensity Test Reactor, which operated from 1951 to 1968 as a water-moderated and cooled reactor. It became world-famous when a photographer first captured a blue glow caused by radiation in the pool above the reactor. That photo appeared on the cover of the October 1951 issue of Scientific American. The facility is now highly deteriorated and contaminated, requiring demolition."

“EM’s ultimate goals of the cleanup program at ORNL:
• Demolish the inventory of high-risk excess contaminated facilities
• Process and dispose the remaining inventory of uranium-233
• Complete processing and disposal of legacy transuranic debris waste (contact-handled and remote-handled)
• Dispose the inventory of legacy sludge transuranic
• Complete remediation of soil and groundwater”

Feltet er jo utrolig komplisert, så skal vel passe seg for å tyte for mye. Ifølge gpt finnes det utallige separasjonsprosesser egnet for forskjellige isotoper(med følgende hensyn å ta). th-228 virker til å være den optimale moren for separasjon av ra-224 (ref. oncoinvent)

3 Likes

Hybrid

Det er tre delt

  1. Enkelte av de gamle reaktorene skal stenges ned permanent som du skriver.
  2. Andre reaktorer skal stenges ned for vedlikehold og disse intervallene er langvarige.
  3. Tredje er vurdering av nye reaktorer og metoder. Let mer etter hva Oak ønsker å levere i fremtiden så finner du svaret.

Det er en unison oppfatning at markedet for alpha emittere er stort. Det er det ingen grunn til å betvile, men produksjoen er kostbare og vanskelig pga kravet til innhold, renhet og ikke minst kostnadene for utvinning. Det er i stor grad ac225 som satses på av big pharma men det er ingen hemmelighet at pb212 har mange gode egenskaper. Problemet med pb212 er bl.a den korte levetiden.

1 Like

dvs utdaterte gamle reaktorer?

Gidder du sende meg noen kilder? Gjerne på PM om du vil.

Dette regner jeg med er en kontinuerlig prosess hos Oak Ridge Labs - ligger vel litt i navnet.

Hvis du har noen kilder som kan henvise til at dette vil påvirke produksjon av th-228 så ville jeg vært takknemlig for det.

Kanskje ikke helt relatert til TRMED, men jeg ble litt nysgjerrig.

1 Like

Du finner det på websiden til Oak.

Du har allerede funnet de, er vel ikke mye arbeid å dele linken siden du allerede har gjort gravejobben? Om ikke annet så styrker det bare argumentasjonen din.

mr. H

Du finner det i beskrivelsene av reaktorene.

North Energy fortsetter å selge aksjer og har redusert beholdningen sin ytterligere.

Det siste er at NE solgte 711 896 aksjer i TRMED, eier nå 13 278 763 aksjer. Mye aksjer som skal selges fremover.

2 Likes

[quote=“Eddieb, post:4021, topic:35268”]

Vel vel mr the observer,
Du er dessverre helt blind uavhengig av Ludvik Sandnes sine svært mange e poster og tekstmeldinger til forskjellige aksjonærer, m2n det er godt vi har samme oppfatning av LS. Synd JMA ikke delte den oppfatning i januar 2023. Da ville utfallet vært helt anderledes.

[/quote]

Ja, det hadde vært annerledes om du hadde klart å trumfet gjennom din vilje.
Nano ville ha fortsatt med å grave seg ned i gammel pipe og Jostein Dahle hadde sittet som CEO.
Aksjekursen ville svingt mellom 10 og 20 øre og du hadde nok klart å få tak i de billige aksjene du drømmer om. Annerledes betyr med andre ord ikke bedre!

Tror 99 % prosent er happy med at utfallet ble alfaemittere og den potensielle oppsiden det representerer ved PoC, fremfor deg og Dahle ved spakene.

Så nei, det er ikke synd at JMA ikke delte din oppfatning av hva som var den farbare veien kommersielt i januar 2023. Han bør stå støtt i avgjørelsen om å fusjonere med Thor Medical, det samme gjelder for resten av AG som backet forslaget, selv om det gjenstår en DD man ikke vet utfallet av 100 % foreløpig.

PS! Chrkni, er ditt eneste bidrag på forumet teite emojies på alle som advarte mot at PCIB kom til å gå ad undas? Du må gjerne bidra med verdifull innsikt, du har jo mange meninger selv om det primært handler om å mobbe folk med emojies.

1 Like

Sukk…ja, det stemmer at du er helt blind og ikke har en anelse om hva du snakker om.

TRMED solgte de angivelig verdifulle patentene for en ukjent andel i en overskuddsdelingsavtale/PSA. Denne andelen er flyttet over til Nutrithera hvor Nanovector aksjonærene hadde opprinnelig 100% andel i oppsiden.

Det er allerede gjennomført en emisjon i Nanovector hvor antall aksjer er doblet. Oppsiden i den såkalte “pipelinen” er allerede redusert med 50%.

I tilfelle overkuddsdelingsavtalen er 50/50 mellom TRMED og NucliThera sitter Nanovector aksjonærene i realiteten igjen med 25% allerede. PSA avtaler kommer ofte med en rekke vilkår bl.a om den er tidsbegrenset, er andelen beskyttet mot utvanning eller ikke mv,

I dette tilfelle er 50/50 deling av overskuddet lite sannsynlig ettersom Nutrithera vil måtte gjøre en emisjon for å utvikle pipelinen. Jeg har tidligere argumentert for at nanov aksjonærene som sitter igjen i TRMED med en indirekte interesse på et sted mellom 5 % og 20%.

De tre andre aksjonærene, Morten Lande, Øyvind Brugard og Roy Larsen som hhv eier 16%, 4% og 80% så har Morten Lande overtatt 16% eierandel for 200 000 kroner. Dette priser NutriThera til 1 250 000 kroner. Om overskuddsdelingen er 50/50 priser Roy Larsen pipelinen til 2,5 mill.

Med din egen påstand om at aksjen ville være på 10 til 20 øre pr aksje med Jostein Dahl som CEO ville de samme eiendelene blitt verdsatt til hhv fra 17 til 34 millioner kroner. Det du skriver er ikke bare feil, men det er, i mangel på et bedre ord, tullprat. Påstanden din er ikke bare feilaktig, men ondsinnet ryktespredning.

TRMED er priset til 280 millioner kroner uten at det er mulig å prise selskapet som følge av NutriThera avtalen. E-postene fra Roy Larsen er sirkulert og det ble et gjort et stort poeng ut av “5 prosent interessen” og nærmest latterliggjort. Fem prosenten er først og fremst tatt ut av sammenheng. Fem prosenten stod skrevet i anførselstegn når det stod alene eller sammen med 5, 20 og 50 prosent. 5 prosenten ble derimot gjort til en sannheten uten at det er grunnlag for dette og for dreie fokuset bort fra essensen med dette.

Essens var å illustrere at det arbeidet NutruThera skal gjøre burde vært utført i TRMED. Det var vel også derfor RL skulle være representert i teknisk komitee. Det andre poenget er, i det minste, prisen de gamle Nanovector aksjonærene skal komme inn på burde være den samme som de tre andre aksjonærene. Men Roy Larsen vil ikke ha med andre aksjonærer idag, men han holder døra åpen dersom han finner nye muligheter. Da er neppe prisen 1 250 000 for Nanovector aksjonærene og med den kommende emisjonen i TRMED er neppe “5 prosenten” et dårlig anslag til tross.

Jeg er glad for at du er fornøyd med
JMA sin innsats og TRMED dealen. , men når du først skal komme med påstander om meg burde du i det minste være tilstede i møte eller dokumentere hva du skriver. Påstandene dine bygger du rykter og feilaktig informasjon, men de samme vurderingene gjorde du når du valgte å bli aksjonær i Nanovector så disse feilaktige vurderingene synes å bli en vane for deg.

2 Likes

Snedig det der, at det som skjer rundt deg alltid bare er ondsinnet rykter og prat, enten motparten er Fredly eller Asmyr. Det er lov til å forsøke å eie og vri sannheten, men når historiene stort sett gjentar seg, er det sjeldent tilfeldig.

Men enig i betraktningene rundt avhendig av pipe.
Det er svært dårlig aksjonærbehandling, men faktum er at i valget mellom å bruke fremtiden på å forsøke å blåse liv i en pipe som var rimelig skadeskutt, eller prøve et nytt og kanskje enklere spor, slik Thor Medical er, så fremstod sistnevnte som et mer fristende alternativ for meg, men sikkert ikke for deg.

Man kan korrekt nok ikke prise TRMED på bakgrunn av NutriThera-avtalen, den overlater lite åpenhet for å regne på verdi pr aksje. Nano som case har alltid vært binært, og første endelige dom på det medisinske var at det er ikke liv laga (i veldig forenklet versjon da Betalutin trolig vil hjelpe friskere pasienter enn det forrige styret og Dahle gikk mot).

Nå er det på nytt binært, og du har vel med 90 % sannsynlighet konkludert med at det binære nok en gang ikke vil gi gode resultater for aksjonærene. Derfor selger North seg ut og det burde alle andre også. Hvorfor det må gjentas annen hver dag handler nok trolig bare om oppriktig godhet og storsinn fra din side, så vil benytte anledningen til å takke deg for alle velmente frarådinger. Du er en ryddig kar Eddie, burde vært flere sånne som deg, da hadde markedet vært mer transparent og fair. Nå er det ikke bare LS som bløffer og skaper falske håp, det samme gjør Thor Medical-gjengen i børsmeldingene sine, så vi får håpe Finanstilsynet følger med og setter de på plass.

1 Like