Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

De lærdes strides.

Les den setningen en gang til, men enkelte konklusjoner blir tatt på et educated guess. Jeg tror ikke antagelsen til theObserver er riktig. Den er tuftet på regnestykke som er helt sinnsvakt, og jeg kan allerede nå annonsere at det regnestykket vil bli presentert i god tid før den 28 februar. Det kommer ikke til å bli noen hyggelig sammenkomst. Matematikken er verre en teknologien for å si det slik.

1 Like

Den er ikke min, den er selskapet sin.
400 mnok i årlige inntekter, margin 50 % = 200 mnok.

image

1 Like

Du tror på det regnestykket og det legger til grunn at den antagelsen er riktig.

Jeg har gått igjennom tallene og detaljene i motsetningen til de som blafrer med 50% margin og 200 mill I overskudd.

Du får undersøke hvilke priser det er på bql og hvilken salgspris de legger til grunn, og hvilken volumet de antar og hvem som skal være kjøpere.

1 Like

Om selskapet lykkes med pilotprosjektet vil antall kunder øke og normalt dytte prisen oppover

Som en vis mann en gang i tiden sa:

“When the facts change, I change my mind. What do you do sir?”

Enn så lenge lar jeg derfor selskapet eie fakta, selv om jeg veldig gjerne har mest lyst til å stole på deg og ditt engasjement for å hjelpe oss aksjonærer med å unngå å tape pengene våre.
Som du så ydmykt sier det lengre opp; dersom du mot formodning for en gangs skyld skulle ta feil…

Det i seg selv er jo ikke en skremmende uttalelse det.
Personlig er det alle varsellamper på når noen definerer seg selv på den måten, da er fallhøyden rimelig stor og selvinnsikten tilsvarende liten. Men jeg tar sikkert feil der også :sweat_smile:

1 Like

Eddieb har allerede annonsert at:
Som vi alle vet - så kommer det en emisjon…

Næmmen, der peiset vi over på personen bak tastaturet igjen gitt og en gjentagelse av hva selskapet har uttalt.

Dette er det samme som du hele veien har gjengitt igjennom hele Nanovectors historie. Selskapet eier fakta. Javel, fortsett med den troen. Det var det beste du gjorde i Nanovector for å tjene penger og det har vist seg at du og tilhemgerne dine har en fremragende vurderingsevne.

Men i alt du har skrevet så kommer du aldri med noe nytt. Det er enten sarkasme, kritikk uten faglig kilder eller gjentagelse av hva selskapet har oppgitt. Og når kursen stuper så er det styrets sin feil og alle andres. Folk er folk. Stå på.

1 Like

He, he, enkelte kjøpte på 129 kr, så for alle gode formål så tilsier nok kursen på 1% at pengene forlengst har fordunstet. Satt selv igjen med ca 10% av innsatsen, så også for meg er det fratrekket i skatten som er den største gevinsten.

3 Likes

Velger å ta svaret ditt humoristisk. Personen bak tastaturet var en ny betegnelse på meg selv om jeg ikke kommer opp på ditt nivå i hurtighet. Mulig jeg taper investeringen min - MEN det skjer ikke før jeg realiserer. og hvem vet?
Du har mye galle som skal ut så stå på du også. Takk for informative bidrag - lett å glemme å si det
Har faktisk vært grûnder for flere selskap der de norske var markedsledende da de ble solgt og de er markedsledende ennå med nye eiere. Nå er jeg gründer utaskjærs.
Jeg regner med alt alt som informeres om her blir kontrollert men er ikke vant til at man angriper navngitte personer på diskusjonsfora.
Amen

1 Like

Hvilke tall? Har du utfyllende info til pitchen fra presentasjonen så er det bare å dele. Refererer til tidligere innlegg som ikke ble besvart - om du deler objektive fakta så blir kanskje responsen (og deretter diskusjonen) mer matnyttig for samtlige. Får inntrykk av at du har et behov for å informere massene, men ordlyden ligner til tider mer en svertekampanje enn nyttig informasjon.

Som jeg nevnte tidligere, sitter du på info så er kilder gull. Kanskje du oppnår det du ønsker, hva enn det skulle være.

5 Likes

Nå har du angrepet meg gjentatte ganger på ulike måter og så kjenner du ikke tallene som selskapet har brukt for å tjene 200 millioner kroner??

Du vet at volum x pris gir omsetning?
Prisen på alfaemittere er ikke vanskelig å finne. 10 -15 000

Volumet kan du avgjøre ved å se på hvor mange som kan behandles med alfa emittere.
Du trenger ikke noe særlig mer enn ungdomsskolen for å komme i mål.

At alfaemittere skal utkonkurrere alt annet i verden er kanskje litt drøy forventning.

2 Likes

Angrep? Tuller du? Da burde du gjerne ta en kikk i speilet og ikke minst på dine egne innlegg. Å bli krenket av det jeg etterspør blir rimelig patetisk.

Oppfordrer kun til at du som ekspert heller er litt raus med oss som gjerne ikke er like skarp og informert som deg. For du virker skarp, det gjør du.

Men; det du gjør med disse tallene er antagelser og trivielle regneøvelser, så du har rett i at det er ungdomsskolenivå, men de blir presentert her som selvsagte og harde fakta. Det er feil - og veldig villedende.

Skulle man f.eks tatt scenariet der EN aktør her i norge hadde KUN brukt TRMED som leverandør i kommersiell setting, medikament som SOC i to indikasjoner i USA/EU, hadde det alene utgjort en omsetning på 300mNOK med en pris på 15000 pr.dose - men det blir et lite informert og rasjonelt regnestykke gitt alle praktiske og teoretiske faktorer. Legger man dog til grunn insidens nasjonalt - og da antar at isotop kjøpt avTRMED ville det gjerne utgjort ca 200 doser ut fra radiumhospitalets egne tall fra 2016. Så 3mnok. Dette gitt alle forutsetninger svinger rett vei.

Så hvis du har gjort slike serviettanalyser syns jeg det er rart at du ikke begrunner retorikken din med dette selvsagte tallmaterialet, istedenfor å måtte knive deg gjennom diskusjoner med meninger, personbemerkninger og usammenhengende vrøvl.

Det siste der kan du tolke som et angrep, om du driver med den slags, og i den sammenheng tilbyr jeg følgende;

image

Får inntrykk av at du vet hvordan denne skal brukes.

12 Likes

Uff a meg,…
Det er vanskelig å ta deg og innleggene dine seriøst. Du har neppe kapasitet eller evne til verken å krenke meg eller andre, og løfter opp problemstillinger i tilknytning til TRMED som ikke er en tematikk, men bare en avsporing.

Har du ikke fått med deg kapasiteten til fabrikken er fullt utnyttet med bare disse tre kundene de ser for seg ?Om Oncoinvent, Artbio og AT kommer så blir det 200 mill på bunnlinja jfr. Ludvik Sandnes.

Du får ta med deg regnestaven og begynne gjøre litt arbeid så kanskje du klarer å havne på rett side for en gangsskyld.

Uio kjøper alfa emittere direkte fra OAk ridge og der det er billigst og de har søkt om egen import lisens. De holder på helt uavhengig av TRMED. Kanskje litt dumt å tro at UIO skal kjøpe fra Trmed som verken har varene eller teknologien.

Det er som jeg sier, regnestykket er ikke bare feil, men det bygger på antagelser som er feil og som umulig kan slå til samtidig. Gå å se på de kliniske studiene.

Nei, det er ikke antagelser fra min side. Det er selskapets antagelser og de er feil. Det kan jo synes som om du verken forstår hva selskapet skriver eller hva du blir fortalt. Som jeg har sagt til deg tidligere, start med å bidra med noen harde fakta og ikke bare dumme oppgulp. Det er ikke så veldig vanskelig å finne frem dataene, men det evner du tydeligvis ikke. Jeg er for øvrig ingen ekspert eller særlig raus mot noen som bør sitte i mørke.

Er helt valgfritt om du ønsker å ta de seriøst eller ei, det bestemmer du helt selv. Og det var du som nevnte “angrep”, ikke jeg. Og du har også rett i at det er en avsporing - jeg forsøker å få deg til å backe opp retorikken din med kilder. Man er vel ikke så narssistisk at man tror alle stoler blindt på det man sier?

Hva man evner og hva man ønsker å bruke tid på er to forskjellige ting. Mente ikke at utregningene dine er feil, men at du fremstiller de som fakta beror jo på at du sitter på 100% av informasjonen til selskapet. Regner med at det ikke er tilfellet.

Det var et lite, men godt lag, sa mannen. Han drakk alene. Du får ha lykke til.

2 Likes

Hva om du heller tegner å forklarer, med sitater fra gjeldende rapporter med henvisninger, fremfor å angripe?
Det blir veldig mye lettere å gi deg et snev av seriøsitet da.

Jeg er ikke investert i TRMED, samtidig som jeg kom meg ut godt i pluss i NANOV, bare sånn for ordens skyld.

2 Likes

Bra du kom deg ut med en gevinst.
Jeg har linket opp det som er nødvendig I tidligere innlegg.

1 Like

Kjenner du på følelsen @hybrid ?

image

Hybrid var respektfull og genuint interessert i å høre det du har å komme med, han skrev uironisk at du er skarp! Det var absolutt INGENTING i det innlegget som kvalifiserer til “angrep” på deg, @Eddieb.

Responsen din derimot, sier mye om din karakter og du fremstår igjen som en tufs.

Snakk om å aktivt gå inn for å få fiender, istedenfor venner.

Og nå som diskusjonen var inne på riktig spor, for en gang skyld.

6 Likes

Helt enig at det endelig var en antydning til fruktbar diskusjon her mot all formodning, deltakerne i det siste tatt i betraktning.

Hvis man kunne lagt personangrep til side og fokusert på den informasjonen og kunnskap som faktisk er tilstede her kan denne tråden bli et fornuftig sted å være. Både når det gjelder hva som har skjedd og ikke minst om hva som kommer.

4 Likes

Fikk lurt frem inget mindre i ti redigeringer i eddies innlegg, så sentrifuga har nok jobba godt for “å få tatt igjen på han der jæv… hybrid”.

Dette er komedie på sitt beste :grinning_face_with_smiling_eyes:

5 Likes