Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Det var pent skrevet og en hyggelig tilbakemelding. Det kunne vært en tanke om du kunne bidra med litt faglig stoff til en forandring enn bare sladder.

NutriThera avtalen må JMA håndtere ellers mister han all troverdighet i min bok. Jeg hadde aldri gått med på en slik avtale når Scatek verken oppgir hvilken teknologi de selger og bare har investert 15,3 millioner kroner i en omstridt utskillelsesprosess av thorium.

Ludvik Sandnes bør sparkes som følge av hans inkriminerende uttalelser og manipulerende oppførsel blandt aksjonærer.

2 Likes

OPPDATERING, (kopiert fra Facebook siden, AG Thor medical).

  1. DIALOG MED NUCLITHERA

Jeg fikk svar fra Roy Larsen at de ønsker ro i Nuclithera til faglig fokus for å se om det er mulig å videreføre forskning eller utlisensiere noe i pipeline. De vil vurdere om gamle NN aksjonærer som ønsker å investere, kan komme inn på et senere stadie. Det beror på ønsket aksjonærstruktur.

Jeg har svarte tilbake at dette ikke er godt nok for AG. Det var aldri intensjonen at det nye selskapet kun skulle bestå av 3 eiere. Det holder ikke at de som ønsker å investere skal vente til neste runde. AG sitt krav er at en gruppe investorer skal få mulighet til å bli eiere på samme vilkår som dagens 3 eiere. Hvis Roy og co velger å gå videre er det for sent, da har patentene en mye større verdi enn kr 0 som idag. Nå er patentene gitt gratis til Nuclithera sammen med en lukrativ leieavtale med Artbio. Det er brukt 3 mrd på utvikling av CD37 (penger vi har spyttet inn i emisjoner) og Roy har gode ideer ift videre forskning. Det vil kreve kapital, men vi må få være med fra begynnelsen.

Jeg har ikke fått svar fra Roy ennå på mine siste innspill. At tidligere CEO i NN og nåværende styreformann, i forhandlingene med TM, startet med å radbrekke vår egen pipeline og verdsette den til null, påvirket bytteforhold og er grunnlaget for at Nuclithera idag har fått pipeline gratis. At det deretter ender med at kun 3 eiere sitter på denne muligheten, og styreleder selv får plass i det nye styret i Nuclithera, er oppsiktsvekkende.

Og få endret transaksjonen virker vanskelig. Vår mulighet dersom Roy Larsen ikke imøtekommer vårt krav, er å kreve granskning i EGF eventuelt ved GF som kommer til våren. Vi har stor nok oppslutning til å kreve en slik granskning. I den anledningver det naturlig å se på styresammensetning Thor Medical.

  1. STØY PÅ TEKINVESTOR

Jeg har fått mange spørsmål og hendvendelser rundt Eddie Berglunds massive innlegg og engasjement på Tekinvestor.

Eddie har offentliggjort en sjokkerende mail fra Ludvik Sandnes der han undergraver min rolle i NN, påstår å vite min intensjon ift intiativet jeg tok med aksjonærgruppen, lyver om mitt honorar og ber Eddie skrive negativt om meg på anonyme forum. Dette gjør han mot sin styreleder som har ansatt ham som CEO. Det er visstnok flere som har mottatt hendvendelser fra LS om å svartmale min rolle. Det har tydligvis falt LS tungt for hjertet at jeg fikk så mye skryt for jobben jeg har gjort.

Mitt styrehonorar og den lille ekstra bonusen som GF besluttet er i aksjer og er idag mer enn halvert i verdi. LS får selv sitt styrehonorar på samme måte og med samme vilkår. At han påstår jeg har truet meg til dette honoraret og er opptatt av meg selv er sjokkerende.

LS uttalelser om meg får stå for hans regning. Det er mye jeg kan si om LS og samarbeidet i perioden jeg var styreleder og han interim CEO. Det skinner vel igjennom at det var utfordrende. Mer enn det verken kan jeg si, eller ønsker å uttale meg om. Jeg sitter i valgkomitteen i TM, og mitt fokus er å ivareta småaksjonærenes interesser på en best mulig måte. Det har innebært dugnadsinnsats siste året som har vært massiv. Jeg står trygt i egen integritet uavhengig hva LS og andre måtte mene.

Jeg kommer heller ikke til å svare på min versjon av hva som skjedde i januar ifm Eddie Berglunds avgang fra styret i NN. Eddie har begrunnet dette, men har utelatt mye informasjon, og har nok ikke selv forståelse av mekanismene som måtte hensyntas fra min side og hvordan han selv påvirket samarbeidsklimaet.

Når det er sagt har Eddie ila høsten bidratt til engasjement på Tekinvestor. Han har tydeligvis lagt mye arbeid i å sette seg inn i caset og i teknologi. Således er han den på TI med mest kunnskap. Blant de blinde er den eneøyde konge :relaxed:

Jeg er uenig i mye av det han skriver, men det siste lange innlegget hans, 4 DAGER SIDEN, fremstår saklig med gode poenger. Det er usikkerhet rundt TM sin teknologi og det er mye de må svare for ift kritikken og spørsmålene Eddie retter mot selskapet.

Jeg har fortsatt stor tillit både til Roy Larsen og prosjektet til Alf og hans team. De må få arbeidsro til å fortsette videreutviklingen. TM har lovet å svare på alle spørsmål vi måtte ha ifm halvårspresentasjon 28 februar. Jeg oppfordrer alle til å sende inn spørsmål til selskapets IR kontakt. I den forbindelse utfordrer jeg Eddie Berglund til å systematisere og oppsummere sine kritikk i gode spørsmål til selskapet. Disse bør han legge ut på Tekinvestor asap for å skape konstruktiv diskusjon og som kan nyttegjøres av andre aksjonærer som normalt ikke sender spørsmål til selskapet. Hva selskapet velger å svare på ifm presentasjonen avhenger av engasjement.

Mvh Jon Magne Asmyr

9 Likes

Forsøkte linke innlegget til Eddie som jeg refererer til. Det klarte jeg ikke :thinking: Det er ihvertfall innlegget skrevet for 4 dager siden og starter med en introduksjon om Sindre Hassfjell.

1 Like

You should read the all book ( very good book…) “ the country of the blind” H.G Wells….The blinds “kill” the “King” in the end……
Interesting comment you just did about the next GF…Thank you !

Stakk hodet innom av gammel interesse kun for å se om det var noe nytt i sagaen om skurkeoverdragelsen av NN sin pipe for litt siden.
For ett lykketreff!
Her er det full fyr og lavt under taket.

Nå bekrefter partene her inne også mye av hva motpartene hevder i denne hete diskusjonen, og det er tydlig at flere av de “gamle travere” i NN historien blir regelrett avkledd.

Interessant. Hold det på ett nivå hvor ingen må ut så gjør det forumet ganske så nyttig.

10 Likes

JMA henviser til innlegg 3811 og det begynner med en introduksjon av hva Sindre skriver i søknaden til Forskningsrådet om pengestøtte.

Innlegget løfter opp helt elementære problemstillinger knyttet til utskillelsesprosesser av thorium og en godt dokumentert påstandsrekkefølge fra min side. JMA introduserer ideen om jeg skal systematisere en spørsmålsserie og disse skal sendes til selskapet.

Det er ingenting i mitt innlegg som normalt ikke ville vært omhandlet i en ordinær due dilligence prosess, Når JMA mener at dette er spørsmål som selskapet må svare på vitner det om at disse ikke er tatt opp tidligere i due dilligence prosessen og forelagt styret. Dette er helt elementære spørsmål som ville avdekket hvor godt prosjektet er og dette kan ikke JMA svare på. Jeg kan ikke forstå noe annet enn at dette bekrefter at det er gjennomført en svært mangelfull DD prosess og styret er blitt avspist med selvfølgeligheter.
Styret var for alle praktiske formål kun JMA. Tina var i bukselomma til Roy og LS siklet på honorarene til JMA som styreleder.

Ludvig Sandnes må i det minste tilbakeholdt vesentlig informasjon eller så har ikke JMA ikke vært tilstede. Det må uansett begynne med at Ludvik Sandnes har tilbakeholdt eller unnlatt den teknologiske prosessen fra DD gjennomgangen og latt være å informere styret. Jeg holder en knapp på at JMA er blitt avspist med plausible svar og blitt overkjørt i all hans naivitet.

Deretter har LS og RL plassert han i valgkomiteen som et steg for å kvitte seg med en de ikke trenger lenger.

4 Likes

Håper den lovede oppsummering fra AG av hva tidligere styre og ledelse har gjort feil, å tilbakeholdt av informasjon, kommer på trykk aswell.

Har <hørt> at noen med innsikt, mener mye var feil.

Vil det bety at emisjonen, mai 2022, muligens aldri skulle vært belastet oss aksjonærer?

I mellomtiden nyter Frk Brondberg, avslappende dager i Photocure styret.

1 Like

Selv er jeg glad jeg solgte meg ut med gevinst for en tid tilbake.

Virker for meg at hele NN sagaen bare svindel og bedrag fra dag 1.

4 Likes

Det er ikke mye optimisme å spore her nei!

Skurkeoverdragelse var en ny artig beskrivelse.

Det er pussig hvordan realitetene plutselig dukker opp for JMA og Ludvig Sandnes

Ludvik Sandnes klarte å " gi bort hele pipelinen og en lukrativ fremleieavtale gratis" jfr JMA innlegg ovenfor, og disse tre aksjonærene i Nanovector RL, ØB og ML har skutt inn penger i NutriThera hvor de priser pipelinen og PSA avtalen til 1 250 000. Nå vet jeg allerede at denne fremleieavtalen gir et overskudd på 4- 500 000 kroner i året. Dette minner om både uredelighet og forfordeling av enkelt aksjonærer.

Dette regnesrykket var altså så mye bedre enn alle andre forslag og diskusjoner rundt mulighetsrommet med 60 mill i kassa. I tillegg skal de gamle Nanovector aksjonærene henge på et omstridt venture prosjekt hvor Skatec aksjonærene har investert 15,3 millioner kroner i egenkapital og mottatt fra forskningsrådet og skattefunn ca. 13,2 millioner kroner. Det mest morsomme er at Skatec har fakturert minst ca 7 millioner kroner for arbeid utført for TM i et av regnskaps årene for administrasjonskostnader.

Det kan nesten synes som om Nanovector aksjonærene hadde vært bedre tjent med en avvikling og utbetaling av ca 30 øre i kontantene enn å finansiere et prosjekt som verken har en teknologi eller vært jobbet med i større grad de siste fem årene. Aksjen noteres på 1,14 øre i skrivende stund og det bare 10 øre til nedover før aksjen noteres under nivået før Ludvik Sandnes sendte ut den gjentagende, ikke-meldeplikte børsmelingen for en pump og dump hilsen fra Ludvik Sandnes. Alt for å skjule at ingenting er skjedd de siste fem årene av vesentlig betydning knyttet til forbedring av teknologien og roe JMA og AG frustrasjon. Det kan nesten virke som om JMA har glemt at det er JMA som er den øverste ansvarlig for utformingen av NucliThera avtalen.

Men JMA har fortsatt tillitt til Roy, Ludvik og Alf. Utrolig, men sant. JMA ble satt på gangen og ble ikke tatt med videre i styret. Spørsmålet er bare hvor lenge den tilliten vedvarer. Det er stille fra LS og Roy, de vegrer seg for å svare på flere spørsmål og sende aksjonærene flere pop up mail. Forstålig nok, men Roy har vært i krigen før og forstår at ro kommer uansett med tiden. AG lever på lånt tid og med emisjonen som kommer er AG en saga blott.

Om Feed Studie er positivt vil det sannsynligvis bli gjennomført en emisjon hvor prosjektet prises til 180 millioner kroner og det vil bli hentet inn minst 200 mill i nye kontanter av det samlede kapitalbehovet på 350 mill i 2024. Det betyr at emisjonsprisen pr aksje er 60 øre og det utstedes nye 334 millioner aksjer. Etter emisjonen vil det være ca 668 millioner aksjer utestående og med en emisjonspris på 60 øre vil TRMED bli priset til 400 mill. Aksjekursen skal minst falle ytterligere 50 til 60 øre, og dette er forutsatt av Feed studiet er positivt.

4 Likes

Du mente vel 600 øre, ikke 60?
Dette tror du ikke på selv Eddie.

Hvis studiet er positivt og de kan regne hjem 200 mnok i fortjeneste hvert år, hvorfor skal man prise selskapet til en tiendedel av bransjestandard? Her blir det snakk om lange kontrakter med recurring revenues, ikke nysalg og jag etter nye kunder.

Flere fond har meldt interesse for å komme inn på eiersiden blir det sagt i gangene. Null problem å hente 200 MNOK til en prising på 1 milliard eller mer med de utsiktene her.

Tror de med Insider-abonnement gjør lurt i følge med på aksjonærlistene for å se hvilke navn som dukker opp som aksjonærer om ikke så lang tid. Jeg er 100 % overbevist om at vi før april ser mr Eddie der inne, spørsmålet blir hvor mye han klarer å påvirke kursen negativt før han må innse at prisen er som den er. Vi får se hva selskapet selv klarer å plante av troverdighet og tillit mot slutten av februar. Og med selskapet mener jeg ikke LS, han bør holde seg bak gardinene og la Scatec-gjengen snakke om dette.

TheObserver,

Vel vel…jeg forstår du griper et halmstrå, men dette regnestykket du henviser til forutsetter en rekke parametere og et par av de forutsetningene er helt urealistiske. Prisen pr bql de har lagt er feil og volumet er feil. Det er ønsketenkningen.

Det er et oppblåst budsjett som er så enkelt å rive fra hverandre at selv du må innrømme at disse tallene ikke harmonerer med virkeligheten. Jeg har gått igjennom tallene og det kan ikke forstås på noen andre måter.

Vi kjenner hverandre. Om du ønsker skal jeg invitere deg til å gå igjennom det samme tallmaterialet som du henviser til. Jeg kan love deg at det regnestykket er like gode som analysene av Nordic Nanovector i gamle dager.
Beklager, men du må slutte å høre på historiene og drømme scenarioene til din gode venn.

Flere fond har meldt sin interesse ? Jeg plukket opp den samme historien og det er samme kilde som setter ut disse ryktene. Tror du ikke North Energy har undersøkt den muligheten for å selge aksjene sine eller ?? Selvfølgelig har NE undersøkt den muligheten, men ingen andre fond vil ha de aksjene. Det blir for dumt. Til og med jeg er blitt kontaktet for å legge inn bud på de aksjene. Da er står det dårlig til. Jeg skulle kanskje vurdert det før FEED studiet dersom aksjen kommer ned på 18 øre og priser selskapet til 60 mill. Det er ingen som melder interesse for å kjøpe aksjer i dette selskapet. Ryktesprederne samarbeider for å holde kursen oppe. Fond har heldigvis strenge regler og særlig helsefond til gjennomgang av selskapet før de investerer. Da sitter det smartinger som gjør en skikkelig dd og da kommer ikke dette prosjektet videre på denne siden av jul

Nei, du kommer ikke til å se meg på aksjonærlisten før april. Det kan jeg garantere at du aldri vil oppleve. Det er andre gangen du henviser til “hva som blir sagt i gangene” i innleggene dine. Jeg visste ikke at slik informasjon fløt igjennom ørene til småaksjonærer, men dere i AG har jo en på “innsiden” og man trenger ikke akkurat å være rakettforsker å forstå at dette tullballet har du ikke fått i gangene hos Scatek, men på telefon av JMA eller Ludvik Sandnes. De skal jo holde kursen oppe, men den kommer snart til å kollapse.

Nå skal jeg fortelle deg en sak. Når de store fondene skal gjøre en investeringsbeslutning så gjennomfører de møter som svært sjelden er kjent for allmennheten. Ludvik Sandnes får ikke være med i slike møter. Han har ingen kompetanse. JMA har sannsynligvis fått en ny knagg av Roy Larsen for å smøre seg med tålmodighet, og så har du en story om at fond er på vei inn. Jeg kan fortelle deg at et slik møte ville blitt gjennomført i all hemmelig og hvor deltagerne blir kjørt inn i delvis hemmelige innganger og opp i møterom. Selskapet har ingen case som kan selges inn til et fond i dag. Det er rett og slett bare tull. Scatek har brukt de siste fem årene på å forsøke og skaffe penger hos forskjellige rike onkler, tanter og fond uten å lykkes. Og så kom Nanovector med skarve 50 mill de kunne svie av på eksperimentet sitt. Nei, det er ingen fond som har meldt sin interesse og ber om å sende penger idag.

4 Likes

Det er forskjell på å selge i nåtid hvor NE virkelig trenger kapitalen sin og etter proof of concept.
Nyanser gjerne litt mer i innleggene dine, så kan alle følge argumentasjonen din.

Så ja; enig med deg; det er ikke fond som kjøper aksjer i TrMed nå, men etter at de har bevisst at de har livets rett er vi i en helt annen ballpark. At NE har malt seg inn i et illikvid hjørne må gjerne brukes til å forklare kursutviklingen i TrMed, men å koble det på fundamentalen blir ikke riktig slik jeg vurderer caset.

30 øre kan bli utfallet hvis studiet failer.
Lykkes det blir emisjonen gjort et sted mellom 6 - 8 kroner er min påstand.

Det som er mest sannsynlig et at Studiet blir inconclusive. De kommer ikke helt i mål. Jeg driver å undersøker om det er på grunn av fluoridene noe jeg tror de bruker(mulig det er feil), men da er blir dette uansett veldig vanskelig å bygge et full skala anlegg.

Skatec vil forsøke å hente inn penger etter Feed studiet uansett og hvor de vil trenge mer penger for å komme videre med teknologien.

Ingenting er bedre om de klarer å sette en emisjon på 6-8 kroner. Da har jeg tatt grovt feil og en gang må bli den første, og da skylder jeg en del folk en lang rekke beklagelser. Men om du har rett i den antagelsen ser du meg på aksjonærlisten før det skjer.

Nå er det en kamp om å holde kursen over 1,20 før den kollapser, men som nevnt, jeg skal ikke kjøpe aksjer. Jeg har lest at Ludvik Sandnes legger skylden på kursutvikling på meg og jeg forsøker å få kursen ned for å kjøpe billige aksjer. Det er bare tull fra den siden. Dette er dreier seg om å vinne et veddemål. Nei, jeg kommer aldri til å kjøpe aksjer i TRMEd og du kommer aldri til å se meg på aksjonærlisten.

1 Like

The observer

Har du undersøkt prisen på bql ??? Eller alfa emittere ? Hva er den ?

Jeg spør siden du tror på 200 mill I overskudd. Jeg vet salgsprisen idag og siden du tror på 200 mill så må du vite prisen for å etterprøve det regnestykket

1 Like

Vanskelig å bli enig med seg selv?

For øvrig digger jeg innsikten du kommer med, og leser det med stor interesse. Denne tråden er tidvis stor underholdning, og popcorn-konsumet mitt har skutt i været, i motsetning til aksjekursen i TRMED.

God ettermiddag!

2 Likes

De lærdes strides.

Les den setningen en gang til, men enkelte konklusjoner blir tatt på et educated guess. Jeg tror ikke antagelsen til theObserver er riktig. Den er tuftet på regnestykke som er helt sinnsvakt, og jeg kan allerede nå annonsere at det regnestykket vil bli presentert i god tid før den 28 februar. Det kommer ikke til å bli noen hyggelig sammenkomst. Matematikken er verre en teknologien for å si det slik.

1 Like

Den er ikke min, den er selskapet sin.
400 mnok i årlige inntekter, margin 50 % = 200 mnok.

image

1 Like

Du tror på det regnestykket og det legger til grunn at den antagelsen er riktig.

Jeg har gått igjennom tallene og detaljene i motsetningen til de som blafrer med 50% margin og 200 mill I overskudd.

Du får undersøke hvilke priser det er på bql og hvilken salgspris de legger til grunn, og hvilken volumet de antar og hvem som skal være kjøpere.

1 Like

Om selskapet lykkes med pilotprosjektet vil antall kunder øke og normalt dytte prisen oppover