Angrep? Tuller du? Da burde du gjerne ta en kikk i speilet og ikke minst på dine egne innlegg. Å bli krenket av det jeg etterspør blir rimelig patetisk.
Oppfordrer kun til at du som ekspert heller er litt raus med oss som gjerne ikke er like skarp og informert som deg. For du virker skarp, det gjør du.
Men; det du gjør med disse tallene er antagelser og trivielle regneøvelser, så du har rett i at det er ungdomsskolenivå, men de blir presentert her som selvsagte og harde fakta. Det er feil - og veldig villedende.
Skulle man f.eks tatt scenariet der EN aktør her i norge hadde KUN brukt TRMED som leverandør i kommersiell setting, medikament som SOC i to indikasjoner i USA/EU, hadde det alene utgjort en omsetning på 300mNOK med en pris på 15000 pr.dose - men det blir et lite informert og rasjonelt regnestykke gitt alle praktiske og teoretiske faktorer. Legger man dog til grunn insidens nasjonalt - og da antar at isotop kjøpt avTRMED ville det gjerne utgjort ca 200 doser ut fra radiumhospitalets egne tall fra 2016. Så 3mnok. Dette gitt alle forutsetninger svinger rett vei.
Så hvis du har gjort slike serviettanalyser syns jeg det er rart at du ikke begrunner retorikken din med dette selvsagte tallmaterialet, istedenfor å måtte knive deg gjennom diskusjoner med meninger, personbemerkninger og usammenhengende vrøvl.
Det siste der kan du tolke som et angrep, om du driver med den slags, og i den sammenheng tilbyr jeg følgende;
Får inntrykk av at du vet hvordan denne skal brukes.