[quote=“Kosdeg, post:4071, topic:35268”]
Hvis man kunne lagt personangrep til side og fokusert på den informasjonen og kunnskap som faktisk er tilstede her kan denne tråden bli et fornuftig sted å være. Både når det gjelder hva som har skjedd og ikke minst om hva som kommer.
[/
Tusen takk! Helt enig…Jeg ønsker deg en veldig fin dag !
Hva ble enden på visen angående patentene og leie inntektene?
Fikk trioen dette gratis?
OPPDATERING, (kopiert fra Facebook siden, AG Thor medical).
Da har jeg fått svar fra Roy Larsen.
Han svarte helt kort at han ikke hadde tid til å besvare mine spørsmål vedrørende Nuclithera og teknologien til Thor Medical der jeg retter en rekke spørsmål til ham som leder for teknisk komitee.
Jeg responderte følgende tilbake:
…
Hei Roy.
Svaret ditt er skuffende. Jeg har vist deg lojalitet og fulgt dine råd hele veien fra november 2022. Jeg har fortsatt være lojal selv om jeg ble tilsidesatt av Ludvik ifm den nye organiseringen av TM, og på ny ved etablering av Nuclithera. Det minste jeg kan forvente er dialog om konstruktive løsninger.
Jeg står til ansvar for småaksjonærer som føler seg snytt all den tid jeg har antydet at de gamle aksjonærene skal få muligheten til å investere i det nye selskapet. Akkurat nå er det flere spørsmål enn svar, og det ser ut som dette er en klar forfordeling av noen få aksjonærer der dere har overtatt patentene, husleiekontrakt og labben gratis. Selvfølgelig er vi klar over at det medfører noen kostnader også med dette. Men det er gruppen villig til å ta del i.
Jeg gjør ikke jobben min som tidligere styreformann og leder for denne gruppen småaksjonærer dersom jeg ikke krever granskning ved GF. Jeg håper vi kan finne løsning på dette før en slik kostand blir påtvunget selskapet.
Punkt 1 må avklares, og punkt 2 må besvares på kvartalspresentasjonen for å stabilisere aksjekursen som daler nedover.
Mvh Jon Magne
…
Jeg ønsket tilbakemelding fra gruppen hva dere tenker om krav om granskning ved GF dersom vi blir ignorert. Det kreves 10% oppslutning på GF og kan fremmes som benkeforslag. Jeg må isåfall ha fullmakter før GF. Kravet kan bli stanset av Tingretten dersom det av økonomiske grunner ikke er forsvarlig å gjennomføre en slik prosess. Alle vet at TM er presset på økonomi frem til ferdigstilling av FEED. Denne saken er såpass spesifik og konkret at jeg antar det ikke medfører all verdens granskningskostnader for TM. Men det vil koste, og det vil sikkert sende kursen sørover en periode. Av den grunn ønsker jeg ikke fremme dette uten betydelig oppslutning.
Svar helst direkte i tråden så vi har dette samlet og åpent.
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
100 % korrekt beskrevet.
Det lar seg ikke gjøre å prise eller forvente særlig rundt historisk pipe, det er en mulig potensiell gulrot langt nede i gata som på et tidspunkt kan utvikle seg til det bedre versus verdiene av det når gamle Nanov ble “lagt ned”.
Jeg skal ikke mene noe om hva man legger til grunn for å selge / beholde / kjøpe aksjer i ThorM, men personlig finner jeg caset utelukkende tuftet på om de lykkes med alfaemittere eller ei.
Dersom aksjonærer mener at det ligger verdier i gamle Nanov så kan det sikkert være sant det, men gitt dagens aksjeantall så snakker man vel kanskje maks om en krone eller to pr aksje skulle man lykkes med utlisensiering.
En utlisensiering er ønsketenkning og de samtalene som er foregått gir svært, svært begrensede summer.
Utvikling av alfa-emittere er det eneste produktet ThorM har så oppsiden er selvfølgelig bare knyttet til utvikling av dette produktet.
Problemene knyttet til dette har jeg listet opp en rekke ganger i tidligere innlegg, faktum er at alle de gamle aksjonærene fra ThorM bare har investert 15,4 millioner kroner før støtten fra Forskningsrådet og skattefunn. LOI var allerede inngått i 2018. Det er ikke bare investert lite, men dette prosjektet var bare et hylleselskap og prosjekt på papiret når nanov kjøpte dette til en altfor høy pris. Nå prises 15,4 mill pluss 13 mill I støtte, ca 28 mill til 260 millioner kroner etter å ha ligget brakk i 6 år.
Cashene fra gamle Nanovector ligger på ca 25 mill i dag, og så er det børsnoteringen . Denne aksjekursen skal halveres.
En liten kuriositet er at jeg har registert at Simen Hatlebrekke har vært å søkt på LinkedIn profilen min. Det er pussig at Simen gjør dette og ikke bruker tiden sin på alfaemittere, men det kan hende at søknaden om støtte fra forskningsrådet var tuftet på usedvanlig luftige antagelser…
Hei Jon Magne, Ok for meg , jeg kommer til å stemme ja til den granskning du nevner. Du kan gjerne ta kontakt med meg per E mail ( I have nothing more to lose than my dignity in that bad «movie»…)
Du får også min fullmakt til krav om granskning ved GF.
Om noe burde granskes så er det kjøpet av aksjene som Roy Larsen kjøpte 1 kv 2023.
Hvor langt var det egentlig selskapet var kommet i forhandlinger og sannsynlig resultatet?
Hvorfor ble ikke salget av patentene til Nutrithera og ivaretakelse av de gamle Nanovector aksjonærene løst med tegningsretter ? Nå skal Roy Larsen bestemme prisen etter at han fått all informasjon i prisippet gratis.
Det er vel legitimt spørsmål om Ludvig, Tina og Roy kjørte sitt eget løp uavhengig av JMA?
Tidligere styreleder og kapteinen i AG skriver insitt innlegg “Jeg står til ansvar for småaksjonærer som føler seg snytt all den tid jeg har antydet at de gamle aksjonærene skal få muligheten til å investere i det nye selskapet.”
Står til ansvar? Joda, JMA føler nok et moralsk ansvar etter å ha blitt lurt trill rundt av Roy Larsen. Det er ikke lenger noen tvil om at det finansielle arbeidet som ble banket igjenom av pensjonisten og bilselgeren med støtte fra tåkefysten frarøvet småaksjonærene muligheten til å være med på en ny runde i Cd37 med Roy Larsen som sin ledestjerne på likelydende vilkår.
Etter den søte klør kommer den store svie, og forelskelsen svinner når grådigheten ikke er tilfredstilt og skilsmissen er et faktum. Det beste AG gruppen kan håpe på er å betale litt barnebidrag til NutriTherea til en pris som gir de fleste en vond smak i munnen. Roy Larsen vet derimot noe som ingen andre vet med unntak av kanskje dr. Jostein Dahle. NutriThera blir aldri realisert. Erfaringene fra Paradigme og betalutin er gull verdt for å få realisert de andre prosjektene til Roy Larsen, og da er det nærliggende å tro at man selger TrMed og kjøper Oncoinvent slik broren til Roy Larsen nettopp har gjort.
AG gruppen sitter igjen på perrongen i alle tilfeller, og de har malt seg opp i et hjørne og deres siste forsøk på å holde prisen på aksjen oppe er å bruke roperten og true med granskning. Frekkhetens nådegave er Guds gave. Det er på tide at noen ser på møtevirksomheten til Roy Larsen og hans aksjekjøp i Nanov 1 kvartal 2023 og salg av aksjene til Larsens sin bror i TrMed, og kjøp av aksjer i Oncoinvent den siste tiden.
Dette minner litt om når Hybrid ble dumpet av kjæresten og stod å kastet stein på vinduet for å slippe inn, men rakk aldri opp.
Bare en liten sidenote;
Oncoinvent differensieres nå utgangspunktet en del fra både TRMED og CD37 pipeline til Nucli(Nano). Annen tilnærming, pragmatisk MoA og nokså stort potensiale om de skulle fortsette mot en målrettet alphamitterbehandling, gjerne da med kunnskapen du henviser til som ligger i Nuclithera til grunn.
Vanskelig landskap å gjøre seg klok på i hva som angår personene involvert, så her skal jeg ikke mene noe som helst.
Forøvrig har det vært litt handel I oncoinvent de siste månedene, gjerne ikke så rart når man etter fjorårets oppvask med Hadean og en helhetlig nedtrykt sektor, kunne få enestående resultater og to IND klare fase2b program for skarve 600m i mcap. Kursen har nesten doblet seg de siste mndene, men er fortsatt under siste emisjonskurs. Personene og handelen i onco du henviser til er vel egentlig ikke så viktig, de har vært store aksjonærer der i lang tid.
Men igjen, du har gjerne fingen på pulsen(noe jeg ikke har) og vet dette kanskje bedre en de fleste.
PS - har aldri vært god å kaste stein
En granskning er på sin plass uansett hvilke motiver som ligger til grunn, og en ettergåelse av Morten Landes skriverier på diverse forum og kilder i årene forut for 2023. Det er ingen tvil i min sjel om at Roy Larsen har brukt Morten Lande til å undergrave forsøkene til tidligere Nanovector, og som takk fikk Morten Lande en plass i styre. Morten Lande er tross alt bare en naiv og pensjonert lærer som sitter nede på Kanariøyene og koser seg med paraplydrinker. Roy Larsen sin adferd minner mye om Jan Vestrum sin adferd i Crew. Vi vet alle hvordan den historen heldigvis endte.
Disse tre LOI som Ludvik Sandnes gjentatt ganger har meldt er de samme tre LOI som Sindre H nevnte i søknaden om finansieringstøtte fra Forskningsrådet i 2018. Dette er de samme LOI som ble meldt i ikke-meldepliktige meldinger i trmed. Det fremstår som, eller gir I det minste, inntrykk av at dette er noe som er fremforhandlet den siste tiden. Det er neppe sant og det bør ligge nær opptil det som kalles markedsmanipulasjon av selskapet.
I 2018 skrev Sindre Hassfjell søknaden om midler fra Forskningsrådet. Prosjektet ble tildelt 9,9 millioner kroner. Søknaden lyder som følger:
Achieved effects
Prosjektet har lykkes i å utvikle en ny produksjonsmetode for Radium-228 fra naturlig thorium (Th-232) og har produsert nok Radium-228 til utviklingen av en rense- og produksjonsprosess for Thorium-228, Radium-224 og Bly-212. Renhetsanalyser er utført med godt resultat og de første vareprøvene av Thorium-228 er levert til samarbeidspartneren Oncoinvent for uttesting som kilde for deres produksjon av Radium-224.
Et utenlandsk selskap som ikke er partner i dette NFR-prosjektet er også interessert i å motta vareprøver. IFE har vært den sentrale forskningspartneren i prosjektet, og to norske legemiddelselskaper har bidratt som kundepartnere. Resultatene er gode nok til at en viderføring av prosjektet er ønsket fra Thor Medicals side. Det er utført kostnadsanalyser og laget planer for en fabrikk som skal kunne levere råstoffet Thorium-228 til flere kunder både i Norge og internasjonalt, slik at de igjen kan produsere radioaktive legemidler basert på Radium-224 og Bly-212. En videreføring av prosjektet vil også kunne bidra til realisering av ny norsk gruvedrift innen grønn omstilling, da et av biproduktene fra gruvedrift etter sjeldne jordarter, er naturlig thorium. Dette biproduktetet kan da få en anvendelse som råstoff til Thor Medicals fabrikk. Prosjektet er derfor med på å videreutvikle det norske kreftforskningsmiljøet innen universitet-, sykeshus- og institutt-sektorene, som også kan legge grunnlag for internasjonale samarbeidsprosjekter. Prosjektet bidrar også til den voksende norske industrien innen dette fagfeltet, og kan bidra til utvikling av annen norsk industri, som gruvedrift.
Novel technology for production of alpha-emitters for radionuclide therapy
Awarded: NOK 9.9 mill. Project Number:280291. Project Period: 2018 - 2022
Vi spør deretter hva Scatek har investert i TRMED i prosjektet i perioden 2017 til 2023. Tabellen nedenfor er en oppstilling på hva TRMED aksjonærene har puttet inn i TRMED prosjekt forut for søknaden og årene etter:
I 2023, forut for sammenslåing med nordic nanovector ble det gjort en kapitaltilførsel på 4 mill, men i årene før, helt tilbake til 2018 har TRMED Aksjonærene tydeligvis levd på luft og vente boller
I årene 2019, 2020, 2021 og 2022 er det investert et musepiss i havet av forskningsmidler, ingen egne penger og det er mye som tyder på at dette var et prosjekt som var dødt. Det som er skrevet i søknaden er mye, om ikke alt, som ble presentert som siste skrik i 2023, men alt er bare gammel morro fra Scatek. NANOVECTOR er brukt som en søpplebøtte. Det er ingenting i caset TRMED som ikke er gjentatt I søknaden tilbake i 2018.
Disse tre mystiske LOI partnerne og det hemmelige, mystiske og utenlandske selskapet AT var allerede på plass når søknaden om forskningsmidler ble sendt inn i 2018. Snakk om å kaste glør i øynene på småaksjonærene.
More to come…
Det er tidligere ansatt i Ife og nåværende CTO i Thor Medical Sindre Hassfjell som har ledet og stått bak forskningen av alfa-emittere.
TRMED har aldri hatt noe kompetanse på utvikling av alfa-emittere selv og det har i all hovedsak bare vært Sindre Hassfjell og Svein Ræstad som har stått bak forsøkene. Begge var ansatt i Ife og “forskningen” har i all hovedsak foregått på IFe. Utover dette er det bare Alf Bjørseth som har vært ansatt i TRMED, og Alf Bjørseth er subsidie kongen innen sol og bedre kjent som grunnlegger av REC som Kjell Inge Røkke plukket opp for slikk og ingenting. Skatec er neddynget i gjeld så det blir spennende og se hvordan det går. Jeg holder en knapp på at historien gjentar seg.
Sindre Hassfjell sluttet derimot å jobbe med alfa -emittere i mai 2019 hvor han gikk over til å jobbe med Tb161 i et samarbeidsprosjekt i Tjekkia som har kallenavnet Smaragd.
Svein Ræstad, Cand Scient. Utdannelse fra Universitetet i Oslo, kjernekjemisk avdeling og lang erfaring Ife.
Det er ingen andre som har jobbet med alfa-emittere for Thor Medical, og de har ikke hatt noen intern kompetanse. Arbeidet er foregått på IFE. Hvilken fremdrift har det vært i 2019, 2020, 2021, 2022 og 2023. Står dette millarder prosjektet og enorme byggelået som selskapet angivelig vil få på venstre hånds arbeidet til Svein Ræstad??? Revisor i ThorM avgir revisjonsberetning med forbehold om påfylling av penger før sammenslåingen. Timeprisen hos Ife er ettersigende mange tusen kroner pr time., og i lys av hvor lite penger Thor (15,2 mill))har brent av på dette bålet så kan man stille seg hvilke resultater disse forskerne har oppnådd som ikke var kjent fra tidligere i tilsvarende forsøk i USA og Tyskland eller hos datter selskapet hos OranoMed. Dette lukter.
For alle praktiske formål har lite eller ingenting skjedd i Thor medical på forskningssiden siden 2019. Jeg må derimot gratulere Alf som har klart å gjøre 15,2 mill I cash til en samlet markedsverdi på ca 250 mill av selskapet i dag.
(i tillegg er det brukt 9,9 mill I årene fra forskningsrådet, og så overtok ThorM kontantbeholdningen til Nanovector som idag er va 25 mill)
Aksjonærene fra Thor Medical som representerer 50% av dagens markedsverdi av ThorM på ca 250 mill kan glede seg over å cashe inn 125 mill ved å ha investert bare 15,3 mill. Når lock up avtalen går ut. Overhenget av aksjer vil bli enormt. Det varslede emisjonen kommer ikke før tidligst etter 3 kvartal 2024 og lock up avtalen går ut i juli 2024.
More to come…
Noen vinner i Viking lotto også hver uke Donna.
Flere som har handlet litt Viking Lotto til helgen
Fint incitament at nye CEO ikke har verdier av osjonene sine under kurs 1,18 NOK.
Da har han noe å strekke seg etter, i den grad han kan påvirke utfallet.
Ingenting feil med CV’en i alle fall.