Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

1,118 er det

1 Like

Ja, det kan jo se ut for å være en god ansettelse - ålreit CV ihvertfall.
(Noen vil kanskje gå så langt som å si overraskende god og relevant CV for ceo mtp de dystre fremtidsutsikter som tegnes her er av “gode” samaritanere som er så snille å advare om at dette jo er noe overpriset makkverk som ikke har livets rett)

6 Likes

Ja, TyrionIV,
Gamle Nanovector, og dagens ThorM var og er full av gode samaritanere som anbefalte gode aksjekjøp med sikre kilder helt fra 100 kroner aksjen og ned til under en krone.

Den nye CEOen får nok en god start på sin karriere i ThorM. Det er neppe tilfeldig at tiltredelsedato er etter at FEED studiet er avsluttet og resultatene offentliggjort. En sign-on bonus til en verdi av ca 4 millioner kroner i form av 3,6 mill opsjoner med en strike på 1,118 var det som skulle til for å hoppe av en tilsynelatende vellykket karriere i Bayern. Strike prisen på callen sier noe om forventningene til Scatek. Strike på 1,118 og for hver krone over tjener den nye sjefen 3,6 millioner kroner. Dette er en usedvanlig god avtale dersom ikke det reelle utviklingsløpet er mer nyansert enn 200 mill på bunnlinja den nærmeste fremtiden. Svaret gir seg selv, Scatek er ingen julenisser og vet godt at regnestykket ikke er i nærheten av virkeligheten.

En slik pakke vil nødvendigvis kaste gjør i øynene på ung og ambisiøs mann, og vi må nesten både ønske han velkommen og lykke til på hans reise. Det vil nok bli kortvarig om han i det hele tatt vil tiltre. Verken Scatek, Alf eller Sindre Hassfjell kan forandre det faktum at selskapet ikke besitter en teknologi som fungerer i industriell skala. Gleden blir kortvarig. De må nok finne på noe annet.

I 2018 hadde Aksjonærene i ThorM investert 11,2 millioner kroner i utskillelsesprosessen på det tidspunktet Sindre Hassfjell søkte om 9,2 millioner kroner i forskningsstøtte. I søknaden fra 2017/18 er det beskrevet den sammme historien, som AG sjefen og Ludvik Sandnes forfektet om et suksessfull teknologi. Det er helt usannsynlig at Sindre Hassfjell og Ræstad utviklet en nedbrytnkngsprosessen av thorium med 11,2 millioner tilbake i 2018. Og enda mindre har skjedd i årene frem til idag.

Jeg holder fortsatt en knapp på konklusjonen til Statens Strålevern og hva som er beskrevet i DSV rapporten om at dette eksperimentet (gitt at det er samme) ikke fungerer i storskala. Thor Medical har ingen patenter. De har nektet å svare på spørsmål til selve teknologien med en forklaring om dersom dette blir beskrevet blir det for enkelt å kopiere av konkurrenter. En latterlig forklaring i denne sammenhengen, men allikvel har Ludik Sandnes blåst 50 mill av de gamle Nanovectors penger, på noe som i beste fall er en ufullstendig teknologi. Faktum er at Nordic Nanovector kjøpte et lab. forsøk på ordet til Roy og Alf om at dette fungerer, og på søknaden til Sindre Hassfjell. DD prosessen må ha vært svært manglefull.

Det er pussig at Forskningsrådet har gitt midler til dette prosjektet. Et godt spørsmål er hva midlene egentlig har gått til etter å ha lest søknadsteksten? Er disse pengene brukt på ReTec eller ThorM? Hva har utgiftene egentlig dekket ? Hva sier sluttrapporten om anvendelse av midlene fra Forskningsrådet? Kart og terreng avviker, og det er neppe lystig lesning for håpefulle aksjonærer.

Det som ingen kan forandre er at når “The Th-U cycle invariably produces some U-232, which decays to Bi-212 causes this problems. These gamma rays are very hard to shield” Mitt spørsmål er hvordan ThorM prosessen håndterer gamma stråler fra Bi-212 om i det hele tatt og vil de få samme utfordringer med Bi-212 i deres prosess.

3 Likes

I lys av spørsmål vi har rettet mot teknologien til Thor Medical, har jeg begjært innsyn i sluttrapporten som er levert Forskningsrådet etter støtten på 9,9 millioner i tidsperioden 2018 til 2022. Se vedlagte svar. Vi forventer innsyn før 28 februar, samme dag halvårsrapporten til TM kunngjøres.

I den forbindelse har jeg laget en mengde spørsmål som nå er på sirk i arbeidsgruppen. Disse vil sendes TM denne uken så de får litt forberedelsestid. Jeg vil også legge ut spørsmålene på FB siden og på Tekinvestor, så alle kan se hva TM besvarer under presentasjonen.

3 Likes

Litt komisk, om Eddieb trakk seg fra sitt verv, grunnet at han fant informasjon som tilsier at Mergen med Thor var en dårlig deal for NN aksjonærer. Hvertfall nå som det lille NN hadde av verdier ( Cash, patenter, lokaler) er brukt opp/gitt vekk.

Sitter denne MLande fortsatt i arbeidsgruppen?

Eller takket han for seg etter patentene var sikret?

Eddie trakk seg før Thor var i bildet…

1 Like

Dette burde svare din spørsmål om Eddie Berglund. I wish you a beautiful day.

Pk2k,

Er det ikke fryktelig dumt å skrive om ting du ikke har greie på eller må vite er feil?

Jeg var orientert om forslaget til en deal med Thor Medical før jeg trakk meg som styremedlem. Som jeg har nevnt tidligere var Thor Medical for alle praktiske formål arbeidssøknaden til LS. Det er pussig hvordan folk som Pk2K fortsetter å hevde et narrativ som de må vite er feil eller så skyter man hofta uten kunnskap.

Jeg var kjent med TM og at utskillelses-prosessen angivelig fungerte i laboratoriet. Det meste av informasjonen som ble servert fra TM sin side står i søknaden om pengestøtte til Forskningsrådet. Det var kjent at prosjektet manglet penger til å fortsette utviklingen. Det var kjent hvor mye penger prosjektet hadde mottatt i støtte fra forskningsrådet. Det var kjent hvor mye aksjonærene i Thor medical hadde investert i prosjektet og usikkerheten rundt et fullskala produksjonsanlegg og ikke minst FEED studiet. Det var kjent at lab flasken til Roy Larsen med litt stålull inneholdt for lite stråling, og det var kjent at Oncoinvent hadde et samarbeid med Thor Medical i denne forbindelse og resultat av leveringen fra TM til Oncoinvent. Den eneste forskjellen av betydning var at Nanovector ikke kjøpte “Generatoren” til Roy Larsen og hvor Larsen skulle få 20% av aksjene (fullmakten) direkte eller via Thor Medical. Diskusjonen var et komplett lavmål, men den detaljen har ennå ikke skjedd. Dette er snøen som falt i fjor uansett, men det er ingen som kan forandre det faktum at det bare er investert totalt 15,2 mill (11,2 pt 2018)fra Thor Medical aksjonærene og prosjektet har mottatt 9,9 mill i støtte fra forskningsrådet.

Det var Roy Larsen med sin våpendrager Ludvik Sandnes som organiserte og gjorde dealen for alle praktiske formål. Jeg fikk en orientering på hvordan dealen var tenkt gjennomført av LS dagen før jeg trakk meg. Komplett lavmål. Et sirkus utenom det vanlige. JMA, Tina og Ludvik er så forelsket i Roy Larsen at en selvstendig vurdering av TM prosjektet og andre at det ville være umulig å få gjennomført en reell forretningsmessig vurdering.

Om det i det hele tatt er gjennomført reelle prosesser mot andre har det i så fall bare vært skinn prosesser. JMA og LS stod til slutt med lua og i hånda, og hadde malt seg opp I et hjørne. Det viktigste i denne sammenhengen er en usedvanlig dårlig gjennomført DD prosess, og sannsynligvis er den mangelfulle spørsmålsrekken utformet bare av Roy Larsen. Det mest vesentlig er at spørsmålene knyttet til utskillelsesprosessen og selve teknologien utelatt. Hovedspørsmålet er egentlig hva NanoV egentlig har kjøpt? Nanovector sikret seg aldri

NanoV kjøpte en teknologi som ThorMedical ikke vil beskrive i detalj i DD prosessen. Thor Medical er redde for at andre vil kopiere teknologien om den beskrives, og oppgir derfor ikke hvilken kromatologimetode og væskebad som brukes. Styret har ingen anledning til å etterprøve opplysningene om at de faktisk kjøper en teknologi på beslutningspunktet. NanoV vet altså ikke om de kjøper en teknologi eller bare en ide i et lab forsøk som muligens fungerer i stor skala. Om det brukes barium eller flourider, eller andre løsninger vet jeg ikke, men dette er den mest alvorlig bristen som bør få konsekvenser for styreansvaret om det ikke blir etablert et fullskala industrianlegg som produserer alfa-emittere. Som så mange andre, ville Thor Medical ha cashen, børsskallet og det fremførbare underskuddet. Forståelig nok, men det forandrer ikke det faktum at Nanovector kjøpte en “teknologi” som mest sannsynlig aldri vil bli satt ute i livet.

Jeg kan referer til følgende sitat "The first is a recovery of Ra-228 from a Th-232 nitrate solution by coprecipitating radium by barium sulfate creating a barium-radium sulfate coprecipitate. While the proposed method does display good selectivity for radium, the specificity is very poor and producing high percentage yields are virtually impossible. The coprecipitation suffers from the low specificity of the reagent and thus requires repeated coprecipitations to even achieve a moderate and suboptimal yield”

ReeTec skal bl.a produsere barium, men før vi ser på den prosessen må ballen dermed falle ned på følgende formulering “The first is a recovery of Ra-228 from a Th-232 nitrate solution by coprecipitating radium by barium sulfate creating a barium-radium sulfate coprecipitate. While the proposed method does display good selectivity for radium, the specificity is very poor and producing high percentage yields are virtually impossible. The coprecipitation suffers from the low specificity of the reagent and thus requires repeated coprecipitations to even achieve a moderate and suboptimal yield” Lignende formuleringer er gjentatt i andre rapporter om bruk av fluorider. Svarene vi søker ligger i utskillelsesprosessen og væskeløsningen, og at Nanovector ikke forsikret seg i DD prosessen om at det er hold i laboratorie forsøket utover RL og AB sitt ord er en skandale.

4 Likes

Jeg er litt usikker på hva du legger i komisk, men det var det eneste ansvarlige.

Det er neppe veldig vanskelig å tippe utfallet av FEED studiet heller. Når Lock up avtalen går ut i blir det spennende å se hvor mange av aksjonærene fra TM som har investert 15,2 mill som kommer til å selge aksjene sine. THORM er priset til ca 250 mill idag. En del er gamle nanov og en del er nye ThorMedical aksjonærer. Helt fantastisk.

Når Scatek gir den nye CEO en innløsningskurs på 1,118 så sier det noe om hvilken pris emisjonen kommer på.

1 Like

… hvilken kurs er det da? (har ikke aktier, følger bare debatten)

1 Like

Eddie har heller ikke aksjer. Han er bare sur og bruker timer av sin arbeidsledige tid på å snakke ned en aksje han ikke har investert i. Why?

1 Like

Må man eie en aksje for å kunne diskutere/ytre sin mening om hvorfor man ikke bør eie den?

1 Like

Haha…Der kom LadyM på banen igjen gitt :slight_smile: velkommen tilbake. Sitter du nyter den gode vinen din nå siden du ikke klarte å la være å kommentere innlegget?Lady LS forsøker seg enda en gang med en avsporing av hva dette dreier seg om. Hvor mange ganger skal du løfte opp det samme spørsmålet som ikke har noe med selskapet å gjøre?

Dette dreier seg aldri om meg, men la meg være bitter, sur og arbeidsledig :slight_smile: Hva jeg har av motiver forandrer ingenting om at Nanovector gikk inn i et nytt prosjekt som vil utradere alle verdiene til Nanovector aksjonærene. Hva jeg enn måtte være er det helt uten betydning. Dette handler bare om ThorM, hvilken jobb som er utført og hvilke fremtidsutsikter finnes. Ingenting annet. Jeg fikk voldsom kritikk når jeg hevdet at Nanovectors gamle eiendeler hadde en verdi lik null bortsett cash, fremførbart underskudd, børsskall og en fremleieavtale. Kritikken har stilnet etter at Roy Larsen fikk alt av forskningsmateriale og patentene for null kroner. Snakk om en forestilling og famlende kritikk.

Hva har Nanovector egentlig kjøpt av TM?
Hvorfor er LS den eneste som kan håndtere småaksjonærene. Var det ikke det du fortalte? Hvorfor skal småaksjonærene måtte håndteres? Er du bedre til å lyve enn andre ?

LadyM forteller til stadighet sine kollegaer, venner og aksjonærer om at han ikke er på sosiale medier. Ja, det må være langt viktigere å finne ut hvorfor jeg er engasjert enn til hvorfor aksjekursen fortsatt stuper. Det er litt som når man ikke klarer å ta ballen så forsøker man å ta mannen.

Om FEED studiet feiler totalt kulminerer dette i en konkurs eller så rygger Scatek inn et nytt prosjekt. Sannsynligvis det siste hvor det tomme børsskallet blir priset til 10 til 15 øre aksjen. De gamle Nanovector aksjonærene er totalt fucked uansett hva som skjer.

4 Likes

Invitation to presentation of Thor Medical ASA’s second half results 2023

Resultatene fra Feed studiet kommer sannsynligvis inn slik at de vil fortsette å utrede et nytt mulighetsstudie. I så fall, vil selskapet hente inn 125 mill på 54 øre pr aksje. Det er nok det mest sannsynlige og et drømme scenario. Aksjonærene fra TM gjør rundt 10 gangeren etter å satset formidable 15 mill i kontanter selv.

Om Feed studiet konkluderer med at det blir for vanskelig å fortsette med henfallskjeden og utviklingen blir det mest sannsynlig rygget inn et nytt prosjekt hvor vi står igjen med et tomt børsskall og muligens et nytt navnebytte.

1 Like

Jeg er ikke fersk på TM aktionærernes positioner, men hvordan man henter 10x op af hatten på 54 øre kræver nok en særlig indsigt. Hvad angår kursniveauet som udgangspunkt før en eventuel emi, så er brud ned gennem kronen blank bekymrende.

Teknisk analyse og forventninger er kanskje viktigst nå.

Utdrag:

Automatisk teknisk analyse. INVESTTECH

Middels lang sikt, 20. feb 2024

Aksjen ligger mellom støtten ved cirka 1.00 kroner og motstanden ved cirka 1.17 kroner og etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Dette svekker den fallende trenden og kan være et tidlig signal om et kommende trendbrudd.

1 Like

Aksjonærene fra TM har samlet investert 15,2 mill av egne penger. De mottok ca 117 millioner aksjer dvs. TM aksjonærene har en inngang på ca 13 øre. En emisjon på 54 øre er innvannende. Det er 4 gangeren på pengene i snitt, andre har 10 gangeren, men de har bare betalt 15 mill for prosjektet. Så enkelt er det.

Med 234 millioner aksjer utestående idag x 0,54 priser selskapet til 126 mill. Før emisjon. Best case etter mitt skjønn

TM aksjonærene må være utrolig fornøyde, særlig Scatek med å prise prosjektet til rundt ca. 125 mill før emisjonen. Penger må selskapet ha for å bygge fabrikken. Og LOIer som kjent ikke bankable.

Alle som LadyM omtaler er arbeidsløse. Ja, til og med JMA er arbeidsløs. Jeg er arbeidsløs også og jeg går på NAV. Det er nesten en fulltidsstilling og stå i kø:) Men er det sant? Nei, det er ikke det.

LadyM eller LS da, omtaler de fleste som arbeidsløse som ikke deler hans oppfatning. Men sist var det vel JMA som gav LS jobb og den lønna på 200 000 i mnd eller hva det var, var billig. Nei, ansettelsen av LS var det mest kostbare feilen Nordic Nanovector gjorde under JMA regimet.

3 Likes

Vi vet iallefall at Ludvik Sandnes leser på TekInvestor selv om han gjentatte ganger har uttalt at han ikke er på sosiale medier. Se skjermbilde nedenfor. Det er jeg ikke alene om å bli fortalt. Et bemerkelsesverdig behov for å fortelle og skrive at han ikke er på sosiale medier. Konto på Tekinvestor har han i det minste.

Sannhetsgehalten fra det som kommer fra Ludvik Sandnes er lav. LS var til og med av den oppfatningen at kursutviklingen hadde vært bedre under LS regjeringstid enn JMA. I den sammenheng ser JMA ut som er stjerne og LS gir assosisjoner til konkursspøkelser når vi ser på grafen.

Det er kort vei å tenke at det er mange røverhistorier som har blir forfektet av hans støttespillere og plantet blandt aksjonærene med et slik verdensbilde som LS har. Jeg vet godt hvem Highlander er idag. En flott fyr og det er aldri vært skrevet noen steder at Highlander er JMA. Allikvel blir spørsmålet reist av LS på et tidspunkt hvor både LS og JMA holdt roller i Nanovector. Pussig at en CEO i et børsnotert selskap bruker tid på Tekinvestor i det hele tatt.

Ludvik Sandnes var av den oppfatningen om at aksjekursen ville stupe om noen andre enn han ble CEO. Om f.eks Jostein Dahle fikk rollen ville aksjekursen stupe. Tja, mulig det, men strengt tatt, men selv Jostein Dahle ville fremstått som en verdensmester og finansgeni etter den kursutviklingen Ludik Sandnes har tilbakelagt seg det siste halve året. Og bedre blir det ikke fremover.

Jeg har til og med mottatt en påminnelse om hvor god kursutviklingen har vært av LS med han som styrelder. Litt av en tøysekopp hva :slight_smile: Jaja, kursutvikling med LS har vært katastrofal. Det hadde nesten vært bedre med JMA, men det beste hadde selvfølgelig vært en forretningsadvokat som styreleder med skikkelig folk rundt seg i styret.

LadyM har tidligere forklart at han er broren til Roy. Broren til Roy kommenterer Tekinvestor tråden etter å ha solgt alle aksjene sine i ThorM og plassert alt i Oncoinvent. LadyM har et usedvanlig behov for å avspore debatten og peke andre steder.

Det er kanskje på tide at Scatek gir LS sparken, men det skjer neppe før AG lager nok støy for å få ro.

3 Likes

Sluttrapport Thor Medical forskningsrådet.pdf (663,5 KB)

3 Likes